Har nån kört på en katt? (med MC)

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
Själv har jag inte nån vidare körvana *än* :hihi


Men har hunnit med en del när man åkt med farsan!

Dom 2 helt klar mest minnesvärda grejerna var:

1. På väg ut mot golfbanan hemma i Hänösand kör vi förbi den lokala bi-odligen. Några sekunder senare ser vi ett tät svart moln över vägen. Smattrade rejält i rutan, som ett par tusen bin senare var snorgul. Tvär broms, U-sväng, på med vindrute torkarna och utan inspektion till närmaste biltvätt :D
Är än idag glad att ingen mc förare behövt ta den smällen :D

2. Smått stressade på väg till skyttehols golfklubb i sthlm kör vi från stugan. Håller dryga 110, på vänster sida slutar en bergs väg ner mot vägen. Från ingenstans kommer en råbock utför berget i full kareta och landar i pricip på huven. Det bara smäller till och nått brun far över taket. 20min senare en bra bit bak hitade vi det som var kvar av djuret :rolleyes: Ingen vidare rå djurs sadel där inte! :D
 

Tholon

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2007
Ort
Tyresö
Hoj
Triumph Sprint ST
En kompis berättade om sin kompis...... som hade kört på en hackspett. En rejäl smäll på axeln. När han stannade märkte han att hackspetten satt fast, den hade kört in näbben i axeln! Genom skinnställ och kläder.
Sant eller inte, men det är en bra historia =)
 

LOA

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Älghult
Hoj
Hayabusa -03 LE
Har haft oturen att (vid olika tillfällen) avliva 2 st rådjur med hojen.
Båda dog direkt vid träffen...
Lyckades hålla mig på hjulen båda gångerna. Men hojen såg ju inte
alltför snygg ut efteråt.
 

Bifogat

  • PICT0556 copy.jpg
    PICT0556 copy.jpg
    88.6 KB · Visningar: 83
  • PICT0557 copy.jpg
    PICT0557 copy.jpg
    72.6 KB · Visningar: 86

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Bil: Älg, rådjur, harar och div. småkräk
Mc: Tjäder och en del småfåglar. De små asen svider rätt friskt då man får dem i axeln i 200+
Trampcykel: Orm...med flit iofs
 

Asplind

Hojåkare i vila, numera Fotograf
Gick med
25 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1
Förvånansvärt hur såna hära trådar kan spåra ur på grund av folk som inte har någon själ och inget medlidande för katter / kattägare.
Btw, prickade ett rådjur med bmw'n en gång.. ganska äckligt, 70km/h o den kuta fort så jag hann inte se den, pricka höger lyktglas rakt i skallen på den stackarn som damma me resten av kroppen in i sidan så flygeln fick en stor buckla.. la sig på asfalten o sen när vi gick fram kuta den halvdant in i skogen o försvann.. Viltvårdare fick komma dit o leta efter stackarn.. Och jag fick plocka hår från hela bilen.. Fasar för den dan då det händer med mc.. Får ont i magen bara ja tänker på hur dom små liven känner när de kommer nåt så stort o prickar dom..
Kattälskare är jag.. men skulle heller inte göra nåt dumt som skulle orsaka egna skador som o slå på en tvärnit på hojen om en katt sprang ut...
Tycker synd om er människor som nästan blir glada om ni lyckas pricka en katt för att "katter ska vara på landet o inte framför min hoj när ja ligger i 200 knyck"... Mina 2½ cent.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top