Har nån kört på en katt? (med MC)

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Ort
landskrona
Hoj
zx7r, svart som natten
Jag körde nästan på en i går i runt 200 knutar, dom som låg bakom tyckte det såg ut som den sprang igenom framhjulet, den var sanslöst nära alltså..
Jag rätade upp lite och släppte gasen, inte mycket att göra egentligen..

Rätt roligt faktiskt när den sprang förbi mig, såg ut som slowmotion och den hade skräcken i ögonen, säkert jag med för den delen.. :3freak

Så, har nån kört på en katt eller motsv. och höll ni er på hjulen?

rådjur me min rd 125 a , aj aj
 

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Har en incident färskt i minet från ett par år tillbaka i tiden dock ej MC.
Jobbade då på ett lager där jag lossade lastbilar.
Klockan är kring 6 på morgonen och jag lossar bilen från Norra sverige som kommer varje morgon till västerås.
Chaufören frågar mig om jag har en högtryckstvätt?
självklart frågar jag varför, då det inte är någonting som normalt finns på plats.
Jo ja kört på en ren ja.
Ren?? Fan finns inga renar i västerås....?
Jo den sitt på kofångaren
Går ut och kollar och det sitter en halv ren i kofångaren av mod grövre.
Han tyckte inte det var värt och stanna för en sådan sak!!?

Dimman
 

Ladde

Medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
Husqvarna 701 enduro 2019 & Ducati Scrambler Classic 2015
Nån stans mellan Halmstad och Göteborg klippte jag en koltrast (Turdus merula) eller liknande med axeln i 110Km/h. Jag kan säga att det small rätt bra.. alltså dåligt hehe. Vettifan hur det gick med pippin, den hittade jag inte men jag kände tydligt av smällen dagen efter.

Numera blir jag rätt nojig när jag ser fåglar vid vägkanten.

//Ladde
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Prickade en kaja i somras, det gick +200, svag kurva under omkörning då den bestämde sej för att titta närmare på min hjälm och axel, det small rätt dukigt, det blev förstås bara skrot av fågeln.

Jag är glad att den inte "frontade" mot visiret för då hade det troligen blivit närmare påhälsning :D
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
själv har jag inte kortet än. har körningen kvar!
men min farfar (när han levde) körde på en älg!:confused:
fattar inte hur eller vad älgen tänkte på!
som tur var tog det bara tvärstopp då det inte gick spec fort.
men hans kamrater fick bända upp hans fingrar runt styret och lyfta av honom!

//Robin
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
NJaaää..inte en katt men väl en kråga (som nån sa i början). Den klapp MIG i axeln och ryckte bort handen från gasen. Hastighet ca 110. Det gjorde fan ONT! Fick stanna till vid sidan och kolla armen så den inte gick sönder. Kråkan dog instantanious!
 

Dr J

hej
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Svedala
Hoj
Inte japanskt
I fjol våras, Häckeberga, inspirerad runda själv. I ca 120km/h på en raka ses en stor honkatt springa över vägen ca 100m framför mig. Sen kommer 2 ungar. Man tänker: " hur många kattungar kan det finnas i en kull?" :va

Just det; två till. Har tack och lov börjat släppa och bromsa. De två klarar sig. Man är hemma. :tummenupp Tror man. :confused:

Det kom en till.....:näsblod

Släpp bromsen, koppla ur, blicken i fjärran; dunk, dunk...

Lite fladder i styret var allt. Lite tussar på kedja/sving.

I backspegeln såg jag hur den låg och snurrade på vägen med bruten rygg...Tack och lov avliden när jag vände om och kollade.

Hade det varit kattmorsan istället...:rolleyes:

/DR J
 

amaktor

svettig
Gick med
15 May 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Nej, tyvärr
Cyklade på en katt med trampcykeln för tio år sedan (oj vad tiden går!).
Katten klarade sig fint, jag gläds fortfarande åt mitt ärr i hakan efter sju stygn. :näsblod
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Häckeberga runt 90Km/h i totalt mörker.. Fladdermus smack mitt på visiret... Skallebank i två dagar och en fin repa i hjälmen... Batman dog den dagen..

Runt 100Km/h, Katt springer ut ur en buske, Jag släpper gasen men bromsar inte. Katten springer mellan fram och bakhjulet... Katten fortsatte ut på andra sidan vägen.. Ett liv mindre...

Litet rådjur (ca som en labbe) smack mitt framför mig. Jag höll runt180Km/h..
Huvudet slår mig på vänster smalben och röven träffar höger smalben.. Framskjärmen sprucken men annar inga skador som inte en tvätt ordnade upp.. Djuret delades på mitten...

Sparv i runt 140Km/h.. Dunsade till på fronten sedan på min högeraxel.. Efter ca 10 mil till så stannade jag för att tanka o huvudet hade visst legat vid skrevet på mig hela vägen,, Najs...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En katt å en ekorre med moped :näsblod djurstackarna dog på kuppen tyvärr..

Förra året tog jag livet av en sparv med visiret i 100+, fågel på sommarvarmt visir luktar skunk...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
ingen katt eller dylikt stort sådär men en och annan fågel har man väl hunnit med... körde på en i somras som bara försvann. ingenstans stod den lilla pippin att finna, varken på vägen, i vägrenen eller i hjulen:confused: hittade honom senare dock, innanför sidokåpan...:confused:

sen så har familjens minibuss tagit livet av både det ena och det andra...:rolleyes: körde på motorvägen med ett par mil kvar till rätt avfart när vi plötsligt prickade en stor jävel till kråka mitt på. en jävla smäll blev det och fjädrarna flög men vi tänkte inte mycket mer på det utan körde vidare med avsikten att stanna och inspektera vid närmsta mack på den rätta avfarten. hur som helst så märker vi hur alla stirrar på bilen så vi börjar ju misstänka att det är ganska blodigt där framme... iallafall, väl framme vid macken kliver vi urt för att se efter och om möjligt tvätta bort äcklet. fan om inte kråkjäveln sitter fastkilad med huvet in under huven!:confused: snacka kylarprydnad vi kört med i drygt en timme liksom, inte undra på att folk glodde:hihi

R.I.P. små fåglar och se upp för våra hojar/bilar.
 
Last edited:

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Tog en liten fågel med framskärmen så den sprack, gick lite fort.
Vet inte riktigt vilken sort det va men det vart fågel tamefan överallt.
Trodde inte en liten pippi kunde bli så mycke.
Hittar fortfarande lite delar ibland när man mekar.
 

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Häckeberga runt 90Km/h i totalt mörker.. Fladdermus smack mitt på visiret... Skallebank i två dagar och en fin repa i hjälmen... Batman dog den dagen..

Runt 100Km/h, Katt springer ut ur en buske, Jag släpper gasen men bromsar inte. Katten springer mellan fram och bakhjulet... Katten fortsatte ut på andra sidan vägen.. Ett liv mindre...

Litet rådjur (ca som en labbe) smack mitt framför mig. Jag höll runt180Km/h..
Huvudet slår mig på vänster smalben och röven träffar höger smalben.. Framskjärmen sprucken men annar inga skador som inte en tvätt ordnade upp.. Djuret delades på mitten...

Sparv i runt 140Km/h.. Dunsade till på fronten sedan på min högeraxel.. Efter ca 10 mil till så stannade jag för att tanka o huvudet hade visst legat vid skrevet på mig hela vägen,, Najs...

Du måste ha kört en hel del som hunnit med så mycket avrättningar.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Än så länge och hoppas att det inte blir något större kreatur så har jag bara krockat med lite små fåglar vilket knappt märks. Fick en på visiret några veckor sedan.
R.I.P lilla fågel.
Känns mer när man får en kompakt skalbagge el dyl.

Var du glad att du hade visir. 1976 var det inte "coolt" att köra med integral, nä öppen hjälm skulle det vara om man överhuvud taget hade hjälm. Det var inte lika coolt den gången jag kom i 100 blås med as3:an och så klart öppen hjälm rakt in i en svärm gråsparvar. En av dem gav mig den största fläskläppen jag nånsin sett :crash

Häckeberga runt 90Km/h i totalt mörker.. Fladdermus smack mitt på visiret... Skallebank i två dagar och en fin repa i hjälmen... Batman dog den dagen..

Runt 100Km/h, Katt springer ut ur en buske, Jag släpper gasen men bromsar inte. Katten springer mellan fram och bakhjulet... Katten fortsatte ut på andra sidan vägen.. Ett liv mindre...

Litet rådjur (ca som en labbe) smack mitt framför mig. Jag höll runt180Km/h..
Huvudet slår mig på vänster smalben och röven träffar höger smalben.. Framskjärmen sprucken men annar inga skador som inte en tvätt ordnade upp.. Djuret delades på mitten...

Sparv i runt 140Km/h.. Dunsade till på fronten sedan på min högeraxel.. Efter ca 10 mil till så stannade jag för att tanka o huvudet hade visst legat vid skrevet på mig hela vägen,, Najs...

Men Maffan, dina stories och crasher får ju t o m Von Vettets historier att blekna. Vad kommer härnäst?
 
Last edited:

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
..Runt 100Km/h, Katt springer ut ur en buske, Jag släpper gasen men bromsar inte. Katten springer mellan fram och bakhjulet... Katten fortsatte ut på andra sidan vägen.. Ett liv mindre...

Liknande sak hände min kompis. På den tiden hade vi varsin CB400N och kom körande på en mindre väg, höll väl ca 50 km/h. Kompisen framför mig, jag ser hur en liten fågel, typ gråsparv, flyger in i mellanrummet mellan gaffel och motor och ut på andra sidan! Rätt bra tajming! Detta är ingen skröna utan helt sant, jag svär vid mina förfäders ben.
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
Häckeberga runt 90Km/h i totalt mörker.. Fladdermus smack mitt på visiret... Skallebank i två dagar och en fin repa i hjälmen... Batman dog den dagen..

Runt 100Km/h, Katt springer ut ur en buske, Jag släpper gasen men bromsar inte. Katten springer mellan fram och bakhjulet... Katten fortsatte ut på andra sidan vägen.. Ett liv mindre...

Litet rådjur (ca som en labbe) smack mitt framför mig. Jag höll runt180Km/h..
Huvudet slår mig på vänster smalben och röven träffar höger smalben.. Framskjärmen sprucken men annar inga skador som inte en tvätt ordnade upp.. Djuret delades på mitten...

Sparv i runt 140Km/h.. Dunsade till på fronten sedan på min högeraxel.. Efter ca 10 mil till så stannade jag för att tanka o huvudet hade visst legat vid skrevet på mig hela vägen,, Najs...


hur länge har du kört hoj för att hinna med allt det??? :D
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
jag har cyklat på en katt påväg till skolan en gång.. den sprang rakt in i trampan, så den klarade sig..

nu senast sprang ett rådjur upp från ett dike rätt in i benet på mig en natt.. hände dock inget med varken mig eller rådjur.. gick inte så fort.. det enda var väl att rådjuret slaajdade runt på asfalten..
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Du måste ha kört en hel del som hunnit med så mycket avrättningar.

5200mil under 2005... det blev en del ja...

Var du glad att du hade visir. 1976 var det inte "coolt" att köra med integral, nä öppen hjälm skulle det vara om man överhuvud taget hade hjälm. Det var inte lika coolt den gången jag kom i 100 blås med as3:an och så klart öppen hjälm rakt in i en svärm gråsparvar. En av dem gav mig den största fläskläppen jag nånsin sett :crash



Men Maffan, dina stories och crasher får ju t o m Von Vettets historier att blekna. Vad kommer härnäst?

kommer inte ihåg vem som va med vid nattkörningen i H berga,, tror de var Ogge o nån till,,,

rådjuret var på ensam runda i södra småland,,, fågeln efter ett onsdagsgas på vägen hem....

Katten var under ett gas som Dede ledde...

osv...
 
Last edited:

Patte76

patte
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Båtsjaur
Hoj
vfr750
Katter och andra kreatur..

Ingen katt men en ren.. (som det finns gott om här uppe) Renen mådde inte bra, jag mådde inte bra och TL:n mådde inte alls bra. Försäkringsbolaget ville inte lägga ut 110 000:- på en hoj som var värderad till 65000:- :va Frisk efter ett tag och renen till de sälla jaktmarkerna.. :gråta :gråta
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag fick en katt framför mig i 60 km/t , såg att den försvann under framkåpan och såg i bakspegeln att den stod stilla i tusendels sekund o for sedan ivög som en missil.

Vart och letande efter den för att avsluta lidandet men den verkade frisk - troligtvis lyckades katten passera mellan bak och framhjul....
Bågen var en hög offroad så det var möjligt - snacka om röta jag körde över svansen......
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top