Har nån kört på en katt? (med MC)

Pentix

Ny medlem
Gick med
23 May 2004
Ort
Huskvarna
Hoj
Thunderace vid namn Heffaklumpen
Plockade en fet kanin förra sommaren med framhjulet, hade en hastighet på runt 120. Jag satt kvar på hojen men det vobblade till rätt bra, sen var det bara att stanna o lugna ner nerverna.
 

njelger

Guest
B-400 skrev:
Den roliga poängen är ju ändå att ni ORKAR bry er om en sån "stackare" som jag som ens inte har gått i skolan... :tungan

Att ni sedan kör med personangrepp säger en del om er :Bugar

ZANA: skicka mig 100kr!
HONKIIE: skicka mig 100kr!

=200kr (jag kan räkna ochså!)


Bra kväll för några rader :hihi

Jag jagar inte katter...Men jag bromsar inte för dom! Då kanske jag skadar mig ännu mer vid en ev situation.

Kom igen nu ZANA O HONKIIE O SKRIV MER ELAKHETER OM MIG!!!!
Dom andra har nog rätt kul läsning ochså! (Dokysåpa varning)

RING MIG gärna om ev penga översättning:0734292226

Att du känner att du måste "bevisa/hävda" att du gått ut särskolan säger väl en del... :)
 

njelger

Guest
Lindén skrev:
Lilla snälla du!
Ja...vad skall man säga!
Fortsätt o plåga era djur o bli förvånad när dom blir överkörda!
Ni fördummar er själva hela tiden!
O ja mjölk kommer från kossor :rofl

Vi från riktnummer 08 har välsnarare hängt upp oss på folk här på sporthoj som tycker det är tufft att köra på djur i synnerhet katter. Om min katt blir påkörd av misstag må det var hänt. Han är nyfiken & springer runt som han vill (dock ej bland "betong". Har du varit i stockholm?) Jag försöker undvika katter, hundar, grävlingar, möss tom samer när jag kör. Grannarna älskar honom eftersom han håller efter (bl a inplanterade) skadedjur som kaniner.
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
sgtpepper skrev:
De har lagen på sin sida, det är fullt lagligt att låta katter vandra fritt. Jag tycker snarare att du och andra djurhatare är egoister.
Konstigt att folk hatar katter när man hör kommentarer som dina.
Speciellt då det är dig och folk med dina åsikter som man borde hata...
 

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Märsta
Hoj
Multistrada 1100 -08
Hittade en hare med fotpinnen i en kurva en gång, ca 70 km/h. Polarna bakom sa att det såg ut som ett nystan när den snurrade runt efter smällen.
Haren mådde inte bra efteråt...
 

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
sgtpepper skrev:
Det här kan komma som en chock för dig lillkillen, men Stockholm är inte världens största stad med oerhörda mängder av vägar, höghus och sånt där annat läskigt som du hört berättas om vid lägerelden där uppe i Tierp.

Femton minuter från Stockholms city hittar man till och med en och annan bondgård och massor med orörd natur, så om folk skriver att dom bor i Stockholm och har katt så innebär det inte automatiskt att dom har en etta på Sveavägen och låter katten springa ut mellan bilarna.

Förstår du, eller vill du att jag skickar en karta som mer i detalj förklarar hur Stockholms omgivningar ser ut? Jag kan skicka den med lantbrevbäraren eller med distriktsveterinären.
:rofl :D :lol
Det DÄR är sarkasm när den är som bäst :tummenupp
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
sgtpepper skrev:
Det här kan komma som en chock för dig lillkillen, men Stockholm är inte världens största stad med oerhörda mängder av vägar, höghus och sånt där annat läskigt som du hört berättas om vid lägerelden där uppe i Tierp.

Femton minuter från Stockholms city hittar man till och med en och annan bondgård och massor med orörd natur, så om folk skriver att dom bor i Stockholm och har katt så innebär det inte automatiskt att dom har en etta på Sveavägen och låter katten springa ut mellan bilarna.

Förstår du, eller vill du att jag skickar en karta som mer i detalj förklarar hur Stockholms omgivningar ser ut? Jag kan skicka den med lantbrevbäraren eller med distriktsveterinären.
Ja gör det!
Hittar ju inte ens till tokholm så det skulle vara tacksamt!
Den orörda naturen du talar om e det dom 3 granarna o buskarna som går o skåda?
Förstår du hört en massa om oss bönder när ni växte upp å fick gå på gård o prata med vuxna på stan!
Att vi hade läger eldar o alla var scouter o hade knätoffsar stämmer lika bra som att ni e betong barn allihopa!
Har jobbat 3 år i 08 så nog vet jag hur det ser ut där alltid!
Men vad vet jag....
E ju inte lika välbevandrad där o världsvan som ni e :tummenupp
 
Last edited:

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
njelger skrev:
Vi från riktnummer 08 har välsnarare hängt upp oss på folk här på sporthoj som tycker det är tufft att köra på djur i synnerhet katter. Om min katt blir påkörd av misstag må det var hänt. Han är nyfiken & springer runt som han vill (dock ej bland "betong". Har du varit i stockholm?) Jag försöker undvika katter, hundar, grävlingar, möss tom samer när jag kör. Grannarna älskar honom eftersom han håller efter (bl a inplanterade) skadedjur som kaniner.
Har ju 2 katter själv!
Läs alla inlägg jag gjort!
Det första var något som kallas ironi!
O resterande..jao same shit!
Skulle någon köra över mina katter ja då har det hänt!
(Lika nyfikna som dina skulle jag tro om inte värre norsk skogskatt)
Jag har ju valt att skaffa, Tycka om o för den delen ha dom ute!
Jag e ingen katt hatare!
Skulle jag ha 2 st själv då? Nej!

Nej nu har detta urartat!
Låt folk få skriva om dom har kört på någon katt istället!
Jag har kört på en med cykel o både han o jag klarade oss :krama
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag tycker det är oväsentligt huruvida folk kört på någon katt eller inte. Vem gottar sig åt dessa inlägg? Vem vill höra att ett djur blivit strimlat och sönderslamsat i 150km/h?

Det är förbaskat synd att viltolyckor inträffar, och det är förbaskat synd att vissa rättfärdigar dödandet av dessa djur enbart för djur står lägre ner på skalan.

Inse att jorden är till för oss alla, vem har gett dig rätten att skratta åt ett dödat djur...

Nää, fan för er...
 

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
blandat
Lindén skrev:
Ja gör det!
Hittar ju inte ens till tokholm så det skulle vara tacksamt!
Den orörda naturen du talar om e det dom 3 granarna o buskarna som går o skåda?

näduserru,vi behöver inte gå ut för att kolla på grönt skit, finns ju på nätet vetdu grön sak
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag lyckade faktiskt köra över en huggorm idag!!! Det är ju inte så ofta man gör det... En sådan ser man ju nästan aldrig, men när jag kom på söderåsen med hojen idag, så låg den där på vägen och slingrade sig. Vet inte om den solade eller vad den höll på med. Jag kom med mycket nerlägg och laddtrycket på väg upp så undanmanöver var ju inte att tänka på. Vände till och med för att kolla om jag verkligen hade sett rätt, och det hade jag.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Lindén skrev:
Förstår du hört en massa om oss bönder när ni växte upp å fick gå på gård o prata med vuxna på stan!
Har jag skrivit att ni är bönder? Snarare tvärtom, jag försöker förklara för dig att Stockholm med omgivning inte den jättemetropol som du verkar tro, det är inte 6000 hektar asfalt och höghus. Man kan (tro det eller ej) bo i Stockholms stad (och i mycket större utsträckning Stockholms län) och ha gott om vildmark runt knuten.

Att vi hade läger eldar o alla var scouter o hade knätoffsar stämmer lika bra som att ni e betong barn allihopa!
Öh? Knätofsar? Har jag skrivit om knätofsar?

Har jobbat 3 år i 08 så nog vet jag hur det ser ut där alltid!
Bra! Jag har åkt igenom Tierp på väg upp till riktiga landsbygden i Norrland, så jag vet hur det ser ut där också.

Men vad vet jag....
Ja du, det vet jag inte? Inte mycket?

E ju inte lika välbevandrad där o världsvan som ni e :tummenupp
Ok, trist för dig. Men om du bor på landet, så borde du väl ändå vara rätt välbevandrad? Personligen gillar jag att vandra i skog och mark. Att du inte är världsvan är plågsamt uppenbart dock.

Fridens liljor! Reven rev en annan rev!
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Chefen Alabama skrev:
Konstigt att folk hatar katter när man hör kommentarer som dina.
Speciellt då det är dig och folk med dina åsikter som man borde hata...
Den arga hundägaren från Gävle, som dyker upp varhelst det diskuteras katter eller jakt på rovdjur! Trevligt att se dig!

Det ultimata vore att korsa en katt och en varg och skicka bastarden till Gävle, bara för att reta dig. Vi kan kalla arten Felis Lupus eller Canis Catus.
 
Last edited:

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
sgtpepper skrev:
Ja du, det vet jag inte? Inte mycket?

Säkerligen en hel del :)


Ok, trist för dig. Men om du bor på landet, så borde du väl ändå vara rätt välbevandrad? Personligen gillar jag att vandra i skog och mark. Att du inte är världsvan är plågsamt uppenbart dock.


Nej jag har bara vart i alla världsdelar du kan komma till men jag kan o vet inget... E puckad o har max vart utanför kommunen 2ggr!
Vissa kanske skulle bli avundssjuka om dom vart med om vad en annan har gjort.. never mind!




quota kan jag dock inte *asg*
 
Last edited:

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
sgtpepper skrev:
Den arga hundägaren från Gävle, som dyker upp varhelst det diskuteras katter eller jakt på rovdjur! Trevligt att se dig!

Det ultimata vore att korsa en katt och en varg och skicka bastarden till Gävle, bara för att reta dig. Vi kan kalla arten Felis Lupus eller Canis Catus.


Jag har ingen hund (aldrig haft någon) och är tycker anmärkningsvärt bra om varg (en inte alltför vanlig kombination om man är jägare tydligen).

Förväxlat mig med någon annan? :va

Däremot så har jag rackarns svårt för måååånga husdjursägare (hundar, katter, ormar, hästar, mm, mm, mm...) och deras, till synes, oförmåga att ta ansvar för sina djur...
 

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Körde på en katt med moppen, medans ägaren stog och såg på. Katten överlevde men fick sig en tankeställare av fotpinnen.

Gillar inte vissa militanta djurägare som bara bryr sig om sitt lilla gulliga djur. Dessa djur skitar ner och pissar överallt och jag förstår vissas inställning om att köra över katten.
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Done that

Jag körde på en katt för ett år sedan.
Allt står i tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=50878
som likt denna urartade i en barnslig diskussion.

Det jag inte skrev då tråden stängdes var att jag, efter att ha funderat ett tag, insåg vilken fräck människa kattägaren var som inte tog sitt ansvar som krävde ersättning för kremeringskostnaderna och skit "för att dra att streck över det hela". Jag förklarade för honom att jag gjort mer än tillräckligt och han fick inte en krona. Så slutade sagan :)

Peace!
RuffRyder
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top