Har nån kört på en katt? (med MC)

swekat

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Eken
Hoj
Busa ,, vad annars ???
Förra helgen rullade jag över svansen på min kisse när jag skulle backa ut busan ur garaget.
Ett j-a liv vart det men inga bestående men verkar det som ....
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Hultan skrev:
Jag körde nästan på en i går i runt 200 knutar, dom som låg bakom tyckte det såg ut som den sprang igenom framhjulet, den var sanslöst nära alltså..
Jag rätade upp lite och släppte gasen, inte mycket att göra egentligen..

Rätt roligt faktiskt när den sprang förbi mig, såg ut som slowmotion och den hade skräcken i ögonen, säkert jag med för den delen.. :3freak

Så, har nån kört på en katt eller motsv. och höll ni er på hjulen?
Försöker pricka hela tiden men dom e snabba dom små liven :gnissla
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Brukar jaga hararna i skogen. Allt för att sätta en djup rädsla för hojar på vägar.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Katt har jag inte själv kört på men dock åkt bakpå när vi körde över en, polaren som körde... kändes som ett litet gupp bara. Värre blev det sen när vi i 1 ½ timme jaga kattfan för att avliva den... Den hade märkbasrt svårt att gå på alla fyra ben och skrek å hade sig. Å just inne i ett villaområde finns det ett otal olika ställen att gömma sig på. T.o.m Polisen kom dit... haha när vi till slut fick tag i stackarn så tog Polisen med den och ja... sa att de skulle ta den till en veterinär som då skulle få avliva den... Undrar eg, vad som skedde med lilla katten sen. :hihi

Själv har jag kört på en jevla massa annat i djurväg, rådjur, ren, grävling, räv, hare, fasan, tjäder, olika små fåglar, myggor, :hihi mm. Kostar på att vara uppvuxen uti skogen.
Dock inte med hoj, jo en del mygg har det nog gått åt! :tummenupp
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Min kusin krockade med en tjäder men som tur var fick den bara med sig blinkersen :tomten
 

sandstream

Guest
Lindén skrev:
Försöker pricka hela tiden men dom e snabba dom små liven :gnissla
Passa dig för kattälskarna här på SH, de anfaller säkert i tråden och via PM snart :hihi
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Macke skrev:
Körde på en katt förra sommaren, märkte knappt av det faktiskt...
Förutom att det blev lite äckel i bakhjulet... :rolleyes:

Det värsta var väl att ta reda på katten efteråt, som inte riktigt dog av smällen... :3freak


det kom blod ur Maja :katt :död
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jag känner ett par som kör pansarkryssare, de hade nyare hojar allihopa typ 03 04. De var ute och körde och när de kom till manjärv så kom det upp en hund på vägen och sprang mot dom. Hon som körde först bromsade och de två andra krockade in i henne och alla flög åt alla håll och gled och höll på. Så när "Tommy" hade stannat så ställde han sig upp och sprang och letade reda på hunden, bar den till det närmaste huset, ringde på och då dörren öppnades så frågade han: är det här din hund? Ja svarade han som bodde där. Du har tre motorcyklar som du ska betala för på din åker! Då säger han som bor där, jaha, var hunden och sprang mot er? Ja det är ju inte direkt första gången han har sprungit rakt mot en motorcykel.... Tror han betalade självrisken iallafall... Smart att ha hunden lös bara springandes, speciellt när den har ovanan att jaga motorcyklar.

Nu var ju inte det här om katter men ganska kul historia.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Vi körde på en hare med bil också en gång. Haren var helt uppenbart död som en anka eftersom att vi råkade backa över den då vi backade tillbaks. Vi drog den av vägen men det låg kvar inälvor över hela vägen. Stora som en tjock tumme och dom RÖRDE PÅ SIG! Då låg det typ 8 levande harfoster på vägen. DET var äckligt att ta hand om.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
honkiie skrev:
Vi körde på en hare med bil också en gång. Haren var helt uppenbart död som en anka eftersom att vi råkade backa över den då vi backade tillbaks. Vi drog den av vägen men det låg kvar inälvor över hela vägen. Stora som en tjock tumme och dom RÖRDE PÅ SIG! Då låg det typ 8 levande harfoster på vägen. DET var äckligt att ta hand om.

Jävlar!!

Men ni som skrattar åt överkörda tamdjur, fan ni vet inte hur det känns när det djur man älskar hittas överkört och lämnat vid vägkanten i kanske 2veckor... Det var riktigt svårt att se om det verkligen var han... :(

Så kör ni på något tamdjur, se till att hitta ägaren, sätt upp lappar eller whatever... Låt inte djuret ligga kvar å ruttna, please!

Jag har aldrig kört på, men såg en grävling som ville över men ångrade sig, har sett en räv kanske 10m framför en annan gång, fan, kan dom inte lära sig! :mad:
 

sandstream

Guest
Zana skrev:
Jävlar!!

Men ni som skrattar åt överkörda tamdjur, fan ni vet inte hur det känns när det djur man älskar hittas överkört och lämnat vid vägkanten i kanske 2veckor... Det var riktigt svårt att se om det verkligen var han... :(

Så kör ni på något tamdjur, se till att hitta ägaren, sätt upp lappar eller whatever... Låt inte djuret ligga kvar å ruttna, please!
Jag kan inte låta bli men om man nu älskar sitt tamdjur så ser man till att hålla det inomhus eller under uppsikt när det är ute.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Zana skrev:
Men ni som skrattar åt överkörda tamdjur, fan ni vet inte hur det känns när det djur man älskar hittas överkört och lämnat vid vägkanten i kanske 2veckor... Det var riktigt svårt att se om det verkligen var han... :(
Word! :fakta
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
sandstream skrev:
Jag kan inte låta bli men om man nu älskar sitt tamdjur så ser man till att hålla det inomhus eller under uppsikt när det är ute.
En katt hålls inte under uppsikt när den är ute. Den är ute på egna äventyr och vill knappast ha mig där som stör.
 
Last edited:

sandstream

Guest
honkiie skrev:
En katt hålls inte under uppsikt när den är ute. Den är ute på egna äventyr och vill knappast mig där som stör.
Kan du ta de där sista orden igen :va
 

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Malmoe!
Hoj
GSX-R 600
Håller med Zana till 100%. Man kan inte hjälpa att amn kör över ett djur, men har djuret halsband så anser jag att det är ens plikt att höra av till ägaren.

Det verkar nästan lite som det är coolt att köra över djur. Det tycker inte jag.

Magnus/kattälskare
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
loser skrev:
Den gammla skrönan undrade jag faktiskt just när den skulle dyka upp. Existerar i en mängd olika versioner. :tummenupp

Misstänkte det men har inte hört den i annat sammanhang ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top