Har nån kört på en katt? (med MC)

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
sandstream skrev:
Jag kan inte låta bli men om man nu älskar sitt tamdjur så ser man till att hålla det inomhus eller under uppsikt när det är ute.

Om du var här med mig skulle jag se till att du fick äta dom där orden ganska kvickt... :mad:
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Stackars katter o alla andra smådjur som ni kör över, vad har dom gjort er?
:4skrika
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jag sköt grannens hund med luftgeväret ,, den smet jämt och jagade allt som kom i dess väg , (hunden klarade sig dock bra) jag är ingen djurplågare på nåt sätt men jag blev så less bara.
Den hunden hade fått stryk hela livet och smet så fort den fick chansen , han bita båda hundar och barn,
 

Marvin750

Computer says no...
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Borås
Hoj
CBR 929
Jag körde över ett rådjur med långtradare för ett tag sen. Eländet hamnade mitt under vänster framhjul och blev följdaktligen överkörd av samtliga hjul på vänster sida... Jag ringde polisen som man ju ska göra och polisen frågar: Är du säker på att den är död?? Hmmm... Det kan inte ha funnits ett rådjur som har dött fortare.... :död
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Magoozi skrev:
Håller med Zana till 100%. Man kan inte hjälpa att amn kör över ett djur, men har djuret halsband så anser jag att det är ens plikt att höra av till ägaren.

Det verkar nästan lite som det är coolt att köra över djur. Det tycker inte jag.

Magnus/kattälskare


Jo, det låter så. Som om det skulle vara macho att ha djurblod på hojen. Kör man över någons katt så är det synd, men inte hela världen. Det är en risk som jag som kattägare har kalkylerat med när jag har utekatter. Däremot uppskattas det om man tar ordning på djuret efteråt. Kontrollerar halsband/öronmärkning och åtminstone flyttar kattstackarn åt sidan så att den inte blir utspridd över hela vägbanan. (Ja, jag har fått en av "mina" katter överkörd, och ja, jag har flyttat på okända kattlik också. Tarmarna hängde två meter utanför och släpade i marken. Bit ihop!).
 

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Har varit med vid ett flertal påkörningar av div djur... inte lyckats "träffa" nåt själv dock..

En liten sak i sammanhanget som jag vill påpeka är att om man kör på någon form av tamdjur ska man egentligen aldrig på eget bevåg avliva djuret om det inte är HELT uppenbart att det kommer dö.. Katter tex har en enorm läkförmåga och även om man tror att det absolut inte kommer att gå att rädda efter en smäll så kan en vet. göra underverk! Har faktiskt för mej att man kan bli stämd av djurägaren om man avlivar ett djur om en vet sen säger att det kunde gått att rädda det...men jag säger inget säkert om det.. Kan vara bra att tänka på där ute på vägarna.. Att försöka söka rätt på ägare eller lämna in djuret hos en vet. är att föredra..även om vetten avlivar djuret ändå.. Många katter och hundar är idag chip märkta och det kan kollas av polis och av veterinär. Så, nu har jag moralpredikat färdigt för idag :rolleyes: !
 

sandstream

Guest
Zana skrev:
Om du var här med mig skulle jag se till att du fick äta dom där orden ganska kvickt... :mad:
Skulle jag få stryk av dig för att jag anser att folk ska hålla reda på sina djur och inte låta dem springa lösa?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
B-400 skrev:
¨


Kan bara instämma! Foten ute hela tiden!

Det finns alldeles för mycket av dom asen i naturen!

KATTÄLSKARE: Håll era kräk som om det vore hundar, om ni nu blir så ledsna när dom ligger i ett dike 8km hemifrån!

Jo´jag har själv husdjur och dom är inte ute o springer om nätterna o dagarna o slår ihjäl fåglar/kaniner som har ungar o ta hand om!

//En bra katt en död katt :7peta
Jag ska krocka med dig om jag ser dig nån gång. Om nu din familj skulle bli lessen då dom hittar dig i ett dike 8km hemifrån så skulle du hållt dig på uppfarten som det är MENINGEN. Jo jag har själv kompisar men dom är inte sjuka i skallen och verkar tycka det är kul att köra på tamdjur.

//En bra idiot är en död idiot
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
sandstream skrev:
Skulle jag få stryk av dig för att jag anser att folk ska hålla reda på sina djur och inte låta dem springa lösa?

Katter har laglig rätt att gå omkring själva utomhus. Har du?
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
sandstream skrev:
Skulle jag få stryk av dig för att jag anser att folk ska hålla reda på sina djur och inte låta dem springa lösa?

Nej men en hederlig uppgörelse.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
B-400 skrev:
¨


Kan bara instämma! Foten ute hela tiden!

Det finns alldeles för mycket av dom asen i naturen!

KATTÄLSKARE: Håll era kräk som om det vore hundar, om ni nu blir så ledsna när dom ligger i ett dike 8km hemifrån!

Jo´jag har själv husdjur och dom är inte ute o springer om nätterna o dagarna o slår ihjäl fåglar/kaniner som har ungar o ta hand om!



//En bra katt en död katt :7peta


100 spänn på att du inte gått ur grundskolan.
 

Scilla

Ex-böna
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
VTR1000F 03
sandstream skrev:
Jag kan inte låta bli men om man nu älskar sitt tamdjur så ser man till att hålla det inomhus eller under uppsikt när det är ute.
Att stänga in min katt (må hon vila i frid) hade varit en grov form av djurplågeri. Ingen som sett henne på vintern då det var för kallt att vara ute hade kunnat göra en annan bedömning än att hon mådde uppenbart psykiskt dåligt av det.
Kör du på min katt blir jag ledsen men jag vet att livet är livsfarligt. Lämnar du henne i vägkanten utan att bry dig så vill jag döda dig.
 

Scilla

Ex-böna
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
VTR1000F 03
sandstream skrev:
Jag kan inte låta bli men om man nu älskar sitt tamdjur så ser man till att hålla det inomhus eller under uppsikt när det är ute.
Du får ursäkta att jag tänder till men jag antar att du inte låser in din dotter inomhus för att du älskar henne och inte vill att något ska hända. Jag må vara jävligt fjantig i dina ögon men för mig är det ungefär samma sak. Då kanske du kan föreställa dig...
 

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Ort
stockholm
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Jag hatar katter, men om jag kör på en så kommer jag självklart ringa ägaren om den har ett halsband eller chip.
Jag hatar att köra på djur för det kostar mig så himla mycket pengar.
Så om det är nån som tycker att det är coolt att köra på djur så bör denne tänka lite igen.
Jag känner ingen sorg för att jag kör på ett rådjur men en hund eller en katt så anser jag attdet är som att köra på ett barn,men det är jag det.
 

B-400

RD 500:11,33/195 Bandit:10,50/215
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Växjö/Karlskrona
Hoj
Yamaha RD500 Suzuki Bandit 1200
Den

Den roliga poängen är ju ändå att ni ORKAR bry er om en sån "stackare" som jag som ens inte har gått i skolan... :tungan

Att ni sedan kör med personangrepp säger en del om er :Bugar

ZANA: skicka mig 100kr!
HONKIIE: skicka mig 100kr!

=200kr (jag kan räkna ochså!)


Bra kväll för några rader :hihi

Jag jagar inte katter...Men jag bromsar inte för dom! Då kanske jag skadar mig ännu mer vid en ev situation.

Kom igen nu ZANA O HONKIIE O SKRIV MER ELAKHETER OM MIG!!!!
Dom andra har nog rätt kul läsning ochså! (Dokysåpa varning)

RING MIG gärna om ev penga översättning:0734292226
 

Chiro

En suverän kille!
Gick med
18 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thunderace
Jag känner ingen sorg för att jag kör på ett rådjur men en hund eller en katt så anser jag attdet är som att köra på ett barn,men det är jag det.[/QUOTE]

Shit! e det samma?! :va E grymt allergisk men gillar barn, vad göra?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top