Japp ! Har kört på en kisse !
Vänsterkurva , 140 km/h...ser katten på långt håll där den sitter på en "tvärgata" o tvättar sig lugnt o stillsamt. Släpper ngt o har bromsberedskap när jag börjar närma mig , men är väl inte alltför alert...Katter BRUKAR ju inte få idiotryck !
Tyvärr fick denna det !
. När jag är ca 10-15 m ifrån RUSAR kattfan tvärs över vägen ! Som en j-a Top Fuel !! Från noll till maxfart på mindre än 1 sekund !!
Rätar upp , bromsar , över katten , bryter ner hojen igen men har glidit för långt ut i kurvan , bromsar kull mig ( med vilje intalar jag mig eftersom det inte verkade skönt att fronta 2 stenstolpar o 5 vackra björkar ). Hamnade i ett gunnebostaket istället.
Försäkringsbolaget "tjänade" en ZX9:a o jag "förlorade" ett skulderblad....gick i 3 delar , o blev förövrigt allmänt blåslagen.
Som tur är så lär man sig av sånt... i alla fall till viss del. Skulle aldrig , efter den smällen , åka utan ryggskydd ! Är övertygad om att det var det som räddade ryggraden på mig o fördelade ut smällen till skulderbladet.
( Kattfan kom för övrigt fram efter en vecka...ganska skamfilad o ett rejält sår på ena bakbenet. Så djupt att benpipan syntes. Hade vissa hämndbegär efteråt , men vad jag vet så lever eländet fortfarande..
)