Har nån kört på en katt? (med MC)

yxan

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Alafors
Hoj
VFR 800FI -00
Tamolycka!

Krashade min förra mc på en katt och försökte förklara för mitt bolag att jag inte hade råkat ut för en viltolycka... för det var ju ett tamdjur, alltså måste det heta tamolycka... :)
De köpte faktiskt resonemanget... haha!!
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Saruman skrev:
1585874 Körde på en hund med moppe när ja va 16 bast, tyvärr klarade sig inte hunden, inte moppen heller, men jag klarade mig med ett brutet ben...:(...Hunden smet ut från en trädgård när jag kom med min Sukka K50 -75, hunden en Bernersenner (vet ifan hur det stavas) bröt ryggen...ägaren vart givet vis fruktansvärt ledsen men tyckte det var tur att jag klarade mig såpas bra som jag gjorde...men moppen for till k50 heaven med krökt gaffel och sned ram... :(
Ha! Nästan exakt samma sak hände mig när jag var 16. En hund sprang ut från en trädgård. Den prickade mellan hjulen, så bakhjulet gick över den. Jag vurpade aldrig utan stannade och såg hunden (en liten typ trasselsudd) ylande springa iväg. En tjej i min ålder (16) kom stortjutande ut från gården och efter kom hennes tvärilska pappa, som skulle slå ihjäl mig om jag inte stack därifrån direkt. Jag gjorde som han sa... Fast först sa jag åt honom att han borde hålla reda på jycken istället. Har hela livet undrat hur det gick med den hunden.
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag klippte en katt uppe i grekiska bergen en gång med en scooter ! Han sprang ut imellan fram o bak hjulet jag klippte han alltså med bakhjulet! Tillägas kan att jag hade skjuts!

Vi smet därifrån så fort vi kunde ca 70km/h var rädda som faan att nån grek skulle dräpa oss !
 
Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hare... 140km/h
Hoppade in i sidan på hojen (vf1000r) mitt emellan fotpinnarna på höger sida.
Fick ett fetställ som jag på något sätt lyckades häva.
Min fru (dåvarande flickvän) åkte och det var hennes första incident.
 

Birgerman

Tjihooo
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Nynäshamn
Hoj
Blå yama
Jag körde på en katt för några år sedan på landsväg. Klotade dessutom. Kommer inte ihåg exakt vad som hände, mer än att jag tänkte "KATT" sen gled jag på asfalten. Antagligen bromsade jag ner mig. Eller om den fastnade i däcket på nått sätt!?
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Den berättelsen har jag oxå hört från ett par olika håll, och då var det oxå en "kompis till en kompis".:D

Sad Glad skrev:
1585137 Farsans kollega som kör buss, körde på en katt när han var på väg till uppställningsplatsen för bussen. Han stannade och gick tillbaka till katten som nu satt bredvid vägen, eftersom det var en jäkla smäll så tänkte han att det var bäst att avliva katten, så han bröt nacken av den.

Väl framme vid uppställningsplatsen så kom en annan kille ut och frågade vad fan han hade i kylaren. Mycket riktigt, där satt katten som han kört på, fastklistrad i kylaren...
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Drog på motorvägen förra sommaren i normal fart.
Precis intill höger väggren som jag kör i står det en stor jävla älg o bara glor...
Inga stängsel alls.

Hade den knallat ut hade jag nog inte skrivit detta.


Annars inga katten kaniner knagare o smurfar.
 

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Plockade en kråka i 170km/h ungefär på motorvägen.

Hade rätt tur att den träffade kåpglaset först innan den smällde in i min högra axel. Det var en egendomlig känsla när den träffade mig. :)
 

Bifogat

  • Kråkattacken.JPG
    Kråkattacken.JPG
    30.8 KB · Visningar: 73

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
En ren i 70+ med armeqvarna. Nånstan mellan Boden och Överkalix i december -89. När jag sedan skulle klubba ihjäl den blev jag hindrad av 5 världsvana Stockholmare som inte skulle låta mig plåga den ytterligare.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Two stroke man skrev:
2633306 En ren i 70+ med armeqvarna. Nånstan mellan Boden och Överkalix i december -89. När jag sedan skulle klubba ihjäl den blev jag hindrad av 5 världsvana Stockholmare som inte skulle låta mig plåga den ytterligare.

:rolleyes:
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Japp ! Har kört på en kisse !

Vänsterkurva , 140 km/h...ser katten på långt håll där den sitter på en "tvärgata" o tvättar sig lugnt o stillsamt. Släpper ngt o har bromsberedskap när jag börjar närma mig , men är väl inte alltför alert...Katter BRUKAR ju inte få idiotryck !:näsblod

Tyvärr fick denna det !:rolleyes: . När jag är ca 10-15 m ifrån RUSAR kattfan tvärs över vägen ! Som en j-a Top Fuel !! Från noll till maxfart på mindre än 1 sekund !!

Rätar upp , bromsar , över katten , bryter ner hojen igen men har glidit för långt ut i kurvan , bromsar kull mig ( med vilje intalar jag mig eftersom det inte verkade skönt att fronta 2 stenstolpar o 5 vackra björkar ). Hamnade i ett gunnebostaket istället.

Försäkringsbolaget "tjänade" en ZX9:a o jag "förlorade" ett skulderblad....gick i 3 delar , o blev förövrigt allmänt blåslagen.

Som tur är så lär man sig av sånt... i alla fall till viss del. Skulle aldrig , efter den smällen , åka utan ryggskydd ! Är övertygad om att det var det som räddade ryggraden på mig o fördelade ut smällen till skulderbladet.

( Kattfan kom för övrigt fram efter en vecka...ganska skamfilad o ett rejält sår på ena bakbenet. Så djupt att benpipan syntes. Hade vissa hämndbegär efteråt , men vad jag vet så lever eländet fortfarande..:gnissla )
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Ajajaj Folke.. :(




Själv har jag bara lyckats "skalla" en duva i ca 80km/h, den flög upp från sidan av vägen och träffade mig i pannan. Det hände dessutom ca 45 minuter efter att jag hade klarat uppkörningen. Rätt otäckt men det gick bra. Hur det gick med duvan har jag ingen aning om.
 

Järbo Pluto

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Järbo
Hoj
ZX-9R
Stutsade över en liten grävling som var ute å joggade med morsan sin i somras. Blev lite studsande å vinglande innan hojen återfick balansen.
 

Jonas Brunström

fyrtakt???
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Finland
Hoj
RGV 250 RG 500
när vi endå håller på med stadsbo vs bonde så kan ja ju dra en rolig historia....

Kom en familj med sommargäster och börjar gå omkring på vår gård utan att fråga nån precis som dom brukar då altså.... så går jag å frågar dom vem dom e å vad dom gör här.Då frågade dom tillochmed om dom fick kolla på djuren å så så sa ja ok de går bra... senare samma dag stog deras barn kaniske 10 och 7 år gamla och tittade på våra får och den äldre av dom frågar av mej vem det är som gömmer sig under alla dessa får kostymer... viste inte riktigt vad ja skulle svara men säger bara att det är djur får et är inga kostymer:va men killen tror jag ljuger och blir skitförbannad för att jag försöker lura honom:D

familjen var bosatt i Helsingfors som är mindre en Stockholm men det betyder ju iofs inte att alla stadsbor inte vet att ett får är ett djur inte en meniska som är utklädd:yoparty
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jonas Brunström skrev:
2633717 när vi endå håller på med stadsbo vs bonde så kan ja ju dra en rolig historia....

Kom en familj med sommargäster och börjar gå omkring på vår gård utan att fråga nån precis som dom brukar då altså.... så går jag å frågar dom vem dom e å vad dom gör här.Då frågade dom tillochmed om dom fick kolla på djuren å så så sa ja ok de går bra... senare samma dag stog deras barn kaniske 10 och 7 år gamla och tittade på våra får och den äldre av dom frågar av mej vem det är som gömmer sig under alla dessa får kostymer... viste inte riktigt vad ja skulle svara men säger bara att det är djur får et är inga kostymer:va men killen tror jag ljuger och blir skitförbannad för att jag försöker lura honom:D

familjen var bosatt i Helsingfors som är mindre en Stockholm men det betyder ju iofs inte att alla stadsbor inte vet att ett får är ett djur inte en meniska som är utklädd:yoparty

Inte så lätt att se skillnad på fårskallar och fårskallar...
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Jonas Brunström skrev:
2633717 när vi endå håller på med stadsbo vs bonde så kan ja ju dra en rolig historia....

Kom en familj med sommargäster och börjar gå omkring på vår gård utan att fråga nån precis som dom brukar då altså.... så går jag å frågar dom vem dom e å vad dom gör här.Då frågade dom tillochmed om dom fick kolla på djuren å så så sa ja ok de går bra... senare samma dag stog deras barn kaniske 10 och 7 år gamla och tittade på våra får och den äldre av dom frågar av mej vem det är som gömmer sig under alla dessa får kostymer... viste inte riktigt vad ja skulle svara men säger bara att det är djur får et är inga kostymer:va men killen tror jag ljuger och blir skitförbannad för att jag försöker lura honom:D

familjen var bosatt i Helsingfors som är mindre en Stockholm men det betyder ju iofs inte att alla stadsbor inte vet att ett får är ett djur inte en meniska som är utklädd:yoparty

Ha ha:D .. Har en liknande historia.

Som liten knatte , 8-10 år , hade vi "sommarbarn" ifrån Stockholm hemma 3 veckor över somrarna . Är uppfödd på en mindre gård med mjölkkor o allt vad det innebär...
När barnen lämnades av sina föräldrar , så ville givetvis oxå föräldrarna se djuren o göra ett besök i lagårn....
Min Far visar o berättar , Mamman tittar oftare o oftare upp i taket.... Till slut kan hon inte hålla sig utan frågar :

-"Vad är det för glasrör som går uppe i taket ?"

Far min förklarar att det är för mjölken. När man mjölkar korna , så sugs mjölken upp i rören o ut i mjölkrummet , filtreras o sen ner för kylning i tanken tills mjölkbilen kommer o hämtar.

Efter lite vickande på ögonbrynen o x antal rynkor i pannan så trillar polleten ner :

-" Jahaaaaaa ! Så ni tillverkar mjök här ??":rolleyes:

Inget ont om Stockholm , men....Hallå ???????????...:D ( hukar mig :tungan )
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
Jag körde över ett mindre djur för nåt år sen.
Fast jag såg aldrig vad det var, för den blev helt splattad :(
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
jag knockade en sparv lr en mindre fågel iaf med Skallen i ingånegn på falkenbergs högfarts höger i 200 blås under b-racet i sommras va fan groggy tre varv efteråt hade en tyst minut för den sen :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top