Har ni kollat er deklaration?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
haha, va faaan... va underbart... jag ska få tillbaka över 3000 innan ja ens gjort alla avdrag..
Kan fan inte stämma, trodde att jag hade betalat 3% för lite i skatt hela året på en inkomst på över 300k så ja trodde jag va tvärkörd så har sutte o räknat på hur mkt avdrag jag kan göra för o komma upp i +- 0.. yaay, happy happy =)

Det är reinfeldts verk som kommer att synas nu för svennebanan! De olika skattesänkningarna ger väl bortåt tusenlappen /mån för en medelinkomsttagare.

Jag är nöjd iaf!
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Det är reinfeldts verk som kommer att synas nu för svennebanan! De olika skattesänkningarna ger väl bortåt tusenlappen /mån för en medelinkomsttagare.

Jag är nöjd iaf!

Shit då är jag f-n lurad... :gråta
Får tillbaka 14k precis som vanligt... på lånen...
Har inte sett ett endaste pip om extra pengar pga av skattesänkning.
Varför kan inte jag få bo i en kommun som faktiskt ger tillbaka lite?? :huvet :huvet
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
Jajjemän... Jag blir riktigt förmögen när skatteåterbäringen kommer... håll i hatten gott folk... 59 kronor! räcker precis till ett litet lyxmål på Sunes :p

//Robban
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Det är reinfeldts verk som kommer att synas nu för svennebanan! De olika skattesänkningarna ger väl bortåt tusenlappen /mån för en medelinkomsttagare.

Jag är nöjd iaf!

Jag har betalat mindre skatt än mina kollegor i ett års tid :D
Måste fråga hur många tusen de får tillbaka, får de lika som mig ska jag skratta hela vägen till banken :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är reinfeldts verk som kommer att synas nu för svennebanan! De olika skattesänkningarna ger väl bortåt tusenlappen /mån för en medelinkomsttagare.

Jag är nöjd iaf!

Näe, hans verk ska inte synas alls om ditt lönekontor har skött sig rätt.
Dessutom käkas väl samma pengar (och lite till) upp för alla som har en fordonsförsäkring?

Jag har ingen E.leg så jag kan inte kolla, men jag får väl tillbaka några lusentappar som vanligt för lånens skull (näe, jag har inte jämkning)

Det brukar dock ätas upp av utgifter man har skjutit på "tills man får pengar över", i år ska jag köpa en drivknut och två spindelleder till bilen :yoparty

Eventuellt blir det över till en korv med mos och en Pucko!
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Näe, hans verk ska inte synas alls om ditt lönekontor har skött sig rätt.
Dessutom käkas väl samma pengar (och lite till) upp för alla som har en fordonsförsäkring?

Jag har ingen E.leg så jag kan inte kolla, men jag får väl tillbaka några lusentappar som vanligt för lånens skull (näe, jag har inte jämkning)

Det brukar dock ätas upp av utgifter man har skjutit på "tills man får pengar över", i år ska jag köpa en drivknut och två spindelleder till bilen :yoparty

Eventuellt blir det över till en korv med mos och en Pucko!

e-leg fixar du ju plättlätt på din internetbank alldeles gratis. :tummenupp
 

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Åh, första gången man fick restskatt:mad:

Hela 121kr får jag betala. Brukar ju iaf få tillbaks en tusing eller 2 men nej, inte denna gång. Tur man har lite reseavdrag att göra iaf.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Näe, hans verk ska inte synas alls om ditt lönekontor har skött sig rätt.
Dessutom käkas väl samma pengar (och lite till) upp för alla som har en fordonsförsäkring?

Ja, det stämmer om din trafikförsäkring har gått upp med ca 700:-/månad. Det skulle betyda att din trafikförsäkring idag kostar omkr 40000:-/år...

De två skattesänkningarna har totalt genererat ca 700-1000:- om man tjänar ca 250000:-/år.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
8829 kr tebax! Känns extra bra eftersom min lön består av era skattepengar, moahahaaaa...

*puss*



.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det är reinfeldts verk som kommer att synas nu för svennebanan! De olika skattesänkningarna ger väl bortåt tusenlappen /mån för en medelinkomsttagare.

Jag är nöjd iaf!
Knappast...

Som sagts tidigare trädde skattesänkningen i kraft direkt och visar sig inte som "mer pengar tillbaka" i din inkomstdeklaration. Om inte lönekontoret klantat sig dvs.

Den jämförelse du kan göra för att se "Reinfeldteffekten" är att kolla föregående års (2006) slutliga skatt mot din skatt 2007.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Knappast...

Som sagts tidigare trädde skattesänkningen i kraft direkt och visar sig inte som "mer pengar tillbaka" i din inkomstdeklaration. Om inte lönekontoret klantat sig dvs.

Den jämförelse du kan göra för att se "Reinfeldteffekten" är att kolla föregående års (2006) slutliga skatt mot din skatt 2007.

Givetvis är det så. Det som retar mig är alla som bevisligen fått dessa sänkningar, men trots detta hävdar att "det har jag inte märkt... Men bilförsäkringen har däremot gått upp 38:-/mån..."

Deras lönekontor har antingen supit till det, eller så är de allmänt pessimistiska. Det första problemet åtgärdas nu, men det andra problemet blir vi nog aldrig av med.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Bidde bara en femhundring tebaks i år, men helt klart bättre än att gå minus. Får gå till bensin under midsommarhelgen. :D
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Dom där siffrorna hade jag kunnat stå ut med. Synd att det inte kommer se likadant ut när resten är ifyllt. Det är bara fördelar med eget företagande :mad:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top