Har ni kollat er deklaration?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
:mad: Såg nu på pappersdeklarationen att jag var tvungen att skicka in N-blankett och får min utbetalning i december :(
Fattar inte hur dålig koll de har på skatteverket, jag avvecklade mitt företag 2006 och lämnade även in bokslut då och gjorde klart allt förra deklarationen, då ska jag väl inte behöva lämna in en N-blankett i år också!? Hade ju ingen verksamhet 2007...
Jaja, då får man ju lite flis då istället så det känns som att det kvittar men det vore roligare att bränna pengarna på sommaren istället.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
:mad: Såg nu på pappersdeklarationen att jag var tvungen att skicka in N-blankett och får min utbetalning i december :(
Fattar inte hur dålig koll de har på skatteverket, jag avvecklade mitt företag 2006 och lämnade även in bokslut då och gjorde klart allt förra deklarationen, då ska jag väl inte behöva lämna in en N-blankett i år också!? Hade ju ingen verksamhet 2007...
Jaja, då får man ju lite flis då istället så det känns som att det kvittar men det vore roligare att bränna pengarna på sommaren istället.

Du kan ringa skatteverket så kan de ta bort ditt x i deklarationen om det är UPPENBART att företaget ej drevs under 2006. Och om du har anmält till SKV INNAN 2007 att företaget ej drivs så skall x vara borta, men som sagt ring till SKV så kollar de upp det hela åt dig,0771-567 567.
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Tyvärr så funkar det ej så att man får ta med SLs förseningar i beräkningen.

Och fylla i "fel" ruta kan bli kostsamt!!Se några inlägg högre upp!
Hur funkar det egentligen när man ska räkna ut restiden? Jag menar, buss tar ju längre tid än pendeltåg. :)
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Hur funkar det egentligen när man ska räkna ut restiden? Jag menar, buss tar ju längre tid än pendeltåg. :)

Om du åker kommunalt så använder du dig av sls reseplanerare, det skatteverket tittar på är den närmsta kommunikation. Reser du med bil så använder sig skatteverket av map24 för att räkna ut restiden.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Belopp att betala = 36kr

Jag får aldrig tillbaka på skatten. :(
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Belopp att betala = 36kr

Jag får aldrig tillbaka på skatten. :(

Inte vara ledsen heller...
Då har du ju fått rätt pengar varje månad och därmed ränta på dom..
Om man nu kan kalla 0.10% ränta men iaf... :D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Du kan ringa skatteverket så kan de ta bort ditt x i deklarationen om det är UPPENBART att företaget ej drevs under 2006. Och om du har anmält till SKV INNAN 2007 att företaget ej drivs så skall x vara borta, men som sagt ring till SKV så kollar de upp det hela åt dig,0771-567 567.

Kyss mig i arslet på att det går att ringa det satans verket :mad:
Satt i kö i 27 minuter (hade nummer 178 till en början) och väl när de säger "ditt samtal kopplas till handläggare" så blev det knäpptyst och efter 5 minuter så tröttnade jag och la på. Mailade dem istället, men inte fan har jag fått nåt svar :huvet

Företaget drevs under 2006 men ej under 2007. Ska göra ett nytt försök med att ringa dem.
För övrigt, tack för hjälpen :tummenupp
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Märkligt att du ej kom fram/fick vänta så länge. 27 minuter väntetid har jag aldrig hört, 178 i kö borde ta ca 3 min eftersom det brukar vara ca 200-250 handläggare som sitter i telefon.
Prova att ringa 0800 lite mindre tryck på morgonen!

Att få svar på mejl kan ta längre tid i och med att det ej är så många handläggare som svarar på mejl.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Märkligt att du ej kom fram/fick vänta så länge. 27 minuter väntetid har jag aldrig hört, 178 i kö borde ta ca 3 min eftersom det brukar vara ca 200-250 handläggare som sitter i telefon.
Prova att ringa 0800 lite mindre tryck på morgonen!

Att få svar på mejl kan ta längre tid i och med att det ej är så många handläggare som svarar på mejl.

Ringde nu igen, fick börja som 64 i kö, efter 21 minuter kom jag fram :(

Hur som helst, skatteverket skyllde på att jag fortfarande hade bolaget registrerat hos bolagsverket, något som inte stämmer. Får bli ett samtal trots allt till bolagsverket och se om de har missat en avregistrering eller dylikt, min före detta revisor förstår ingenting av det hela då han anser att allt är grönt.
Och även om jag har rätt så får jag ändå vänta till i december på utbetalning, för att "det är deras rutin" :mad: Eller så får jag skicka in blankett 4018 eller nåt sånt.
Det är ett jävla skämt, förstår att folk nolltaxerar :D
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Ringde nu igen, fick börja som 64 i kö, efter 21 minuter kom jag fram :(

Hur som helst, skatteverket skyllde på att jag fortfarande hade bolaget registrerat hos bolagsverket, något som inte stämmer. Får bli ett samtal trots allt till bolagsverket och se om de har missat en avregistrering eller dylikt, min före detta revisor förstår ingenting av det hela då han anser att allt är grönt.
Och även om jag har rätt så får jag ändå vänta till i december på utbetalning, för att "det är deras rutin" :mad: Eller så får jag skicka in blankett 4018 eller nåt sånt.
Det är ett jävla skämt, förstår att folk nolltaxerar :D

Om bolaget fortfarande är reggat på bolagsverket så kommer den informationen till Skatteverket.Om ditt bolag ÄR avreggat så kan du pma mig så ska jag se vad jag kan göra.

Sedan skulle jag aldrig lite på en revisor för de flesta deklartioner som är fel på är de som är gjorda av revisorer.

Det är inte frågan om att vara ett jävla skämt, det är frågan om lagar, regler och förordningar som finns.
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Jag har inte ens fått min deklaration än. :mad:


Edit: Kom i posten nu. Måste betala tillbaka 1800kr.

Restskatt+Snö = :huvet
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top