Har ni kollat er deklaration?

Okej, hur är det nu med det Tjänsteresor vs. Resor till och från arbetet?

Jobbade under 2007 som konsult, företaget stationerat i Götet. Uppdraget var i Trollhättan. Pendlade varje dag med egen bil. Tj-resor eller resor till och från arbetet? Egentligen?

Edit: Fick ingen reseersättning från företaget. Enligt "deklarationsinstruktionsboken" ska man ha övernattat på annan ort under tjänsteresan för att få avdrag för ökade levnadskostnader. Dessutom krävs att jag ska ha rest till en plats som ligger mer än 50km hemifrån och 50km från jobbet. Vilket det gör/gjorde, men jag slaggade ju aldrig över i Trollhättan, så sett.... :va

Last edited:
Okej, hur är det nu med det Tjänsteresor vs. Resor till och från arbetet?

Jobbade under 2007 som konsult, företaget stationerat i Götet. Uppdraget var i Trollhättan. Pendlade varje dag med egen bil. Tj-resor eller resor till och från arbetet? Egentligen?

Edit: Fick ingen reseersättning från företaget. Enligt "deklarationsinstruktionsboken" ska man ha övernattat på annan ort under tjänsteresan för att få avdrag för ökade levnadskostnader. Dessutom krävs att jag ska ha rest till en plats som ligger mer än 50km hemifrån och 50km från jobbet. Vilket det gör/gjorde, men jag slaggade ju aldrig över i Trollhättan, så sett.... :va
Du får dra av 18:-/mil för resor med egen bil i tjänsten om du inte fått någon ersättning från företaget. Mer info:
Världens längsta länk
Det där med att slagga över har inget med själva resan att göra.

Har kollat igenom pappren men beloppet att få tillbaka är lite för lågt. Ska rätta det med avdrag för soppan till bilen. Åker ca 8 mil t/r jobbet varje dag så det blir några spänn med tanke på dagens soppapriser... :yoparty

Någon som vet hur dubbelt boende funkar. Jag har sommarjobbat och bott på annan ort förra sommaren. Det är mer än 5 mil emellan. Mvh Emil

Någon som vet hur dubbelt boende funkar. Jag har sommarjobbat och bott på annan ort förra sommaren. Det är mer än 5 mil emellan. Mvh Emil

Tror inte att man får de om man inte är gift. Det var ialla fall det de angav för min del för ett antal år sedan när jag försökte, men det gick att dra av för resorna 24 mil per dag med egen bil. Det innebar att jag drog av 80% av inkomsten för resor det året, snacka om skatteåterbäring!

Tror inte att man får de om man inte är gift. Det var ialla fall det de angav för min del för ett antal år sedan när jag försökte, men det gick att dra av för resorna 24 mil per dag med egen bil. Det innebar att jag drog av 80% av inkomsten för resor det året, snacka om skatteåterbäring!

För tillfälligt arbete gäller väl annat?

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back