Har ni kollat er deklaration?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Okej, hur är det nu med det Tjänsteresor vs. Resor till och från arbetet?

Jobbade under 2007 som konsult, företaget stationerat i Götet. Uppdraget var i Trollhättan. Pendlade varje dag med egen bil. Tj-resor eller resor till och från arbetet? Egentligen?

Edit: Fick ingen reseersättning från företaget. Enligt "deklarationsinstruktionsboken" ska man ha övernattat på annan ort under tjänsteresan för att få avdrag för ökade levnadskostnader. Dessutom krävs att jag ska ha rest till en plats som ligger mer än 50km hemifrån och 50km från jobbet. Vilket det gör/gjorde, men jag slaggade ju aldrig över i Trollhättan, så sett.... :va
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Okej, hur är det nu med det Tjänsteresor vs. Resor till och från arbetet?

Jobbade under 2007 som konsult, företaget stationerat i Götet. Uppdraget var i Trollhättan. Pendlade varje dag med egen bil. Tj-resor eller resor till och från arbetet? Egentligen?

Edit: Fick ingen reseersättning från företaget. Enligt "deklarationsinstruktionsboken" ska man ha övernattat på annan ort under tjänsteresan för att få avdrag för ökade levnadskostnader. Dessutom krävs att jag ska ha rest till en plats som ligger mer än 50km hemifrån och 50km från jobbet. Vilket det gör/gjorde, men jag slaggade ju aldrig över i Trollhättan, så sett.... :va
Du får dra av 18:-/mil för resor med egen bil i tjänsten om du inte fått någon ersättning från företaget. Mer info:
Världens längsta länk
Det där med att slagga över har inget med själva resan att göra.
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Har kollat igenom pappren men beloppet att få tillbaka är lite för lågt. Ska rätta det med avdrag för soppan till bilen. Åker ca 8 mil t/r jobbet varje dag så det blir några spänn med tanke på dagens soppapriser... :yoparty
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
en liten vink:
kolla e-post adressen :D

Jupp, tycket att den var bra och passade i denna tråd :D Inte för att jag såg e-adressen, men varför skulle Ingvar vilja bjuda på flera hundra miljoner! Och direktlänk från skatteverket till IKEA :D
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Någon som vet hur dubbelt boende funkar. Jag har sommarjobbat och bott på annan ort förra sommaren. Det är mer än 5 mil emellan. Mvh Emil
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Någon som vet hur dubbelt boende funkar. Jag har sommarjobbat och bott på annan ort förra sommaren. Det är mer än 5 mil emellan. Mvh Emil

Tror inte att man får de om man inte är gift. Det var ialla fall det de angav för min del för ett antal år sedan när jag försökte, men det gick att dra av för resorna 24 mil per dag med egen bil. Det innebar att jag drog av 80% av inkomsten för resor det året, snacka om skatteåterbäring!
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Tror inte att man får de om man inte är gift. Det var ialla fall det de angav för min del för ett antal år sedan när jag försökte, men det gick att dra av för resorna 24 mil per dag med egen bil. Det innebar att jag drog av 80% av inkomsten för resor det året, snacka om skatteåterbäring!

För tillfälligt arbete gäller väl annat?
 

Midswede

Mys är inte Hardcore
Gick med
19 Jun 2007
Ort
Nässjö
Hoj
R6 -08
2700 tebax ska bara räkna ut milersättningen oxå så det blir ju ett par lappar iaf :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top