Har ni MC-vänligt jobb?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Hur ser era chefer på ert hojåkande inom jobbet?

Själv har jag världens ballaste chef. Han vill till och med tillverka en hjälm, som jag kan ha när jag åker runt på skolorna och föreläser. :tummenupp

Bifogat

• NE[h]jälmen.jpg
    NE[h]jälmen.jpg
    37.4 KB · Visningar: 621

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Har en chef som gillar att använda både material, svarv och fräs för att tillverka custöööm delar till sin kromsläde

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Hade ett jobb (tills jag flyttade) där det fanns värmegarage, verktyg och lackmöjlighet! Helt ok tycker jag!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Tror min chef hade hoj tills han bestämde sig för att förstöra sitt liv med att skaffa barn och fru och blev tvungen att sälja den för att ha tid att gå på utvecklingssamtal och ha råd med sin frus dyra plastikoperationer :)

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
På mitt förra jobb så fanns det schyssta grabbar som jobbade i prototypavdelningen som hjälpte mig med att göra db killeres bla i sista stund när jag skulle bana. De var själva mc intresserade. Folk blir så snälla bara de kör mc :)

Nuvarande jobbet har jag inte lärt känna lite mycket folk. Men det finns mc parkering och ingen klagar om man byter om på jobbtid vilket ä oundvikligt egentligen.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Vad min chef tycker vet jag inte, han jobbar efter devisen "verka utan att synas" med tonvikt på "utan att synas". Har många kollegor som åker hoj dock, kanske är ett sätt att kompensera det faktum att vi är ett gäng mesiga akademiker.
Mina motorcyklar står över tusen mil från jobbet. :gnissla
Jobbar du på rymdstationen ISS?

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Om "nä ni kan inte få parkeingsplatser för de som inte kör till jobbet skulle känna sig orättvist behandlade" är mc vänligt så har jag världens bästa jobb!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om "nä ni kan inte få parkeingsplatser för de som inte kör till jobbet skulle känna sig orättvist behandlade" är mc vänligt så har jag världens bästa jobb!

Dom kan väl få ett skoställ?
En hink att ställa paraplyerna i?
En sopkorg för begagnade bussbiljetter?

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Hyfsat MC-vänligt. Lite kinkigt med parkeringar, men ett rejält kapprum, med bra tophylla för hjälmar, ryggskydd, handskar etc. En chef som låter oss meka med hojen inne i lokalen efter arbetstid/öppettid och en handfull kollegor som åker hoj tillsammans samt känner varandra väl privat :)

Fille Radfyra

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
Yamaha XJ 550 -83, Honda CRF 450 2010
Jodå...

Ska vara handledare åt två kompisar på jobbet som ska ta kort så nu mer är det en jäkla trafik innanför grindarna =) Vi har till och med ordnat till en liten körgård med konbana där det kan övas teknik!

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
Tja... jag får ju iallafall åka fram och tillbaks till jobbet... o på lunchen.. Men tja.. jo o lite personalrabatt på försäkringen... så det får väl ses som ok :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept