Har ni MC-vänligt jobb?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Absolut!

Man får se till vart man parkerar sina dyrgripar bara, skulle nån råka tappa ett göt på bilen/hojen får man skylla sig själv. :hihi

Man får använda verkstad osv. om man frågar.

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Njae, kostym och slips har jag lyckats komma ifrån... men ett par jeans och tenniströja eller dylikt funkar bra. Så nästa inköp blir nog ett par kevlarjeans. (trots all diskussion om dess kvalité fram och tillbaka)

Inget fel med jeans och tenniströja men kul att se hur olika propert klädd kan vara beroende på jobb. Hos oss är jeans och tenniströja ansett som avslappnat på en casual friday. Sen att jag väldigt ofta kör med det på fredagarna iaf är en helt annan femma.

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Thunderace 1000R -00
Jobbar på hydraul firma, så göra stålomspunna bromsslangar och sånt e ju vardags mat. :) Sen kan man ta in båge o mecka hur mycket man vill oxå.. Plus att det e måndag till fredag 7-16 så alla kvällar o helger e lediga för bågen!
Så jag vill kalla mitt jobb mc vänligt! :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Inget fel med jeans och tenniströja men kul att se hur olika propert klädd kan vara beroende på jobb. Hos oss är jeans och tenniströja ansett som avslappnat på en casual friday. Sen att jag väldigt ofta kör med det på fredagarna iaf är en helt annan femma.

Nja, propert och representabelt är två skilda saker tycker jag... representabelt är att företag kan stå för hur du ser ut... propert är hur du ser ut när du skall träffa svärföräldrarna första gången.
Men då man som it-konsult åker på att krypa under skrivbordet ute hos kund lite då o då så vägrar jag skjorta och slips.

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Nja, propert och representabelt är två skilda saker tycker jag... representabelt är att företag kan stå för hur du ser ut... propert är hur du ser ut när du skall träffa svärföräldrarna första gången.
Men då man som it-konsult åker på att krypa under skrivbordet ute hos kund lite då o då så vägrar jag skjorta och slips.

Okej, fel definierat av mig. Ber om ursäkt för det.

En polare, jobbar som IT-konsult, fick lite märkliga blickar när han kom i skjorta och kavaj till jobbet en dag. De tyckte att det var lite mycket.
Jobbar man med IT tycker jag att det är helt ok att vara lite sluskigt klädd ibland. Om man vill. Det viktigaste är iofs att man trivs i kläderna.

Förlåt att det blev väldigt Off Topic.

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Hej,

förra sommaren klämde jag ca 400 mil i tjänsten på hoj, med "bilersättning" och traktamente. Helt OK!

Har nu bytt jobb så den möjligheten försvinner liksom tyvärr.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept