Har tjejer det svårare än killar på hoj?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu har jag inte kört ren cross utan enduro. Men kan säga att jag tyckte inte det var speciellt svårt att hantera enduron, körde i skog och på hed med väldigt ojämn mark. Vet inte om det beror på att jag ridit hela livet men tyckte nästan det var lättare att hantera enduron än gathojen. Tycker inte släppen och sladdningen med enduron var något över huvud taget men är livrädd när det släpper med gathojen. Så jäkla konstigt att det kan skilja sig så. Kanske för att den ena hojen kosta typ 6 gånger mer än den andra. :hihi

Alla brukar ta sig runt en crossbana, men vissa kompisar skrattar man åt när dom kommer tillbaka till depån och väldigt sällan är det jag som ser ut som en fågelholk när nybörjaren kommer tillbaka till depån.
Sand brukar inte vara så uppskattat att köra på för en nybörjare. Nu har du ju kört lite terräng men ta en sväng till Ripa nån gång. Och ta ännu hellre med dig en vän som aldrig kört terräng testa din hoj där. Saxtorp kan också funka men Ripa är

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Mina närmsta vänner kör cross, är rätt mycket på crossbanor. Vet sand är en helt annan femma än terräng. Det är tungt och "halt" om det inte är så att man gräver ner sig. :tungan Det jag mena var att själva hanteringen av hojen känns mycket lättare på enduro. Kanske för att hojen är lättare och det inte går lika fort. :)

Alla brukar ta sig runt en crossbana, men vissa kompisar skrattar man åt när dom kommer tillbaka till depån och väldigt sällan är det jag som ser ut som en fågelholk när nybörjaren kommer tillbaka till depån.
Sand brukar inte vara så uppskattat att köra på för en nybörjare. Nu har du ju kört lite terräng men ta en sväng till Ripa nån gång. Och ta ännu hellre med dig en vän som aldrig kört terräng testa din hoj där. Saxtorp kan också funka men Ripa är

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Vad är orsaken till det då? Jag vet vad feministmaffian anser men det kan ju även vara så att föräldrarna bara anpassar sig till det som dom känner att barnen önskar.

Exakt! Jag tror inte på att skapa ett könlöst samhälle, män och kvinnor är generellt sett olika och så måste det få lov att vara, ska vara helt upp till individen.

Problemet är att de typiskt manliga egenskaperna i allmänhet ger en fördel när det handlar om att mäta prestationer, vilket jag tror kan påverka tjejers självförtroende. Tjejer som lyckas har ju ofta rätt mycket av de "manliga" sidorna; vågar tro på sig själv och ta plats, ledaregenskaper, skinn på näsan... är du med på vad jag menar?

Biologiskt sett har kvinnor och män väldigt olika funktioner, tro att man kan justera det på några decennier känns lite naivt. Jag tycker man borde vända på debatten och inse vikten av de typiskt kvinnliga (mjuka?) egenskaperna, och sikta på att värdera dom på samma sätt som man värderar typiskt manliga. Men det är mycket svårare att ändra en samhällsuppfattning än att t.ex. kvotera, så tyvärr får man nog nöja sig med symptombehandling i den här frågan.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år