Gix
Produktionsutvecklare
Heter faktiskt "jääkiekko" på finska. Ishockeymatch = jääkiekkoottelu.
jää = is
kiekko = puck
ottelu = match
Hehe...
jää = is
kiekko = puck
ottelu = match
Hehe...
Exakt, man behöver näppeligen skämmas för att önska finländarna olycka och elände (i sportens värld).nabru skrev:Det gäller numera dock inte vårt grannland i öster...för vem har glömt hockey-VM i Finland när Sverige slagit ut Finland och krigade vidare om medaljerna...vad gör hela finska folket? Jo dom buar ut Sverige istället för att stötta grannlandet och försöka hjälpa till att behålla den ädlaste medaljen i Norden. Det tycker jag känns trist...så nu njuter jag varje gång ett finskt lag eller en finsk idrottman/kvinna losar...
FinskaNinjan skrev:Van vilken tönt ni har som landslags tränare...
Tycker skiit om finnar bara för vi är bättre på hockey och att han är så kass tränare, se bara hur det går för tre kronor....
Sverige klarar sig bara me NHL proffsen med...
Sen att det finns många finnar i elitserien så finns det ju en orsak, det finns inte tillräckligt många bra spelare i Sverige.
Tycker Dåren skulle avgå..( kan hjälpa att sparka bort jäveln...)
Med en annan tränare skulle det gå bättre för sverige....
Dee_cati skrev:Säkerligen 90% av svenska folket tycker illa om finnarna.... Komma här och supa och slåss och prata konstigt!
F1skeN skrev:Lyssna på dig själv, "Sen att det finns många finnar i elitserien så finns det ju en orsak, det finns inte tillräckligt många bra spelare i Sverige."
-vill finnarna spela i sverige, för att svenskarna är så dåliga? ooookej.. det är ungefär som att foppa, sudden, lidström o co skulle dra till italien och spela hockey, för att dom är så dåliga där.
sedan, kommer du ihåg senaste matchen mellan sverige och finland med stor betydelse, vm i fjol, 6-5 till sverige - kom ihåg, en hockeymatch är alltid 60 (sexa, nolla) minuter. Någon som pekkkkkka, juuuuussssii och aaannnntiii i den finska landslaget glömde bort.
varför ska en finne, börja mopsa sig på en svensk sida, om hockey. i andra sporter som fotboll och innebandy är sverige också bättre. du har inte det bästa läget att kasta skit på svensk idrott...
/Fredric
Gix skrev:Voij schaatana... mitä perschkele du schäjärata? Jag komma dit heti me mina kaverin Pekka o Jarmo... vi har kosken ja kniven... helevetti tysta schvenska flickpojkarna sig lite...
IRONI
Men, de du skrev var elakt... så:
Gix skrev:Voij schaatana... mitä perschkele du schäjärata? Jag komma dit heti me mina kaverin Pekka o Jarmo... vi har kosken ja kniven... helevetti tysta schvenska flickpojkarna sig lite...
IRONI
Men, de du skrev var elakt... så:
Dee_cati skrev:Ähh, det är ju så det är! Bara kolla på finlandsbåtarna. Hur ser de finska "brudarna" ut? Och hur ser de svenska brudarna ut? Inget ont om finnar men jag gillar dem bara inte Sen att jag är kompis med en sån dåre är en annan femma, ibland kan det gå helt fel helt enkelt...
Vad jag inte kan förstå är varför svennarna ville ha finland istället för norge för många år sedan!? iofs som att välja mellan pest eller kolera, men valet är ju fortfarande klart som korvspad! Men jag åker gärna båt till ditt hemland och köper billig sprit, bara jag slipper gå i land....
Therudeboy skrev:Finnar kan Ime kikkeli
Therudeboy skrev:Ne då blir det ju finländskor ju
Cujo skrev:Det Ryssens fel alltihopa! När Ryssland tog Finland förlorade Sverige en tredjedel av sin yta. Märk väl att hela Finland var lika mycket en del av Sverige, som t ex Småland eller Dalarna.
Kommer inte ihåg varifrån citatet kommer, men när Finland blev Ryskt, så resonerade finnarna som så här:
Svenskar vi ej kunna vara.
Ryssar vi ej vilja bliva.
Låtom oss bliva Finnar.
Dvs hade inte Ryssen tagit den del av Sverige som idag är Finland, så hade det inte funnits några finnar. Utan bara Svenskar!
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|