Harley forum?

Fattigslappen

Orakad
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
MZ!
Jo, jag håller med att en del priser är helt åt helvete men de blir väl inte sålda. Det finns puckon som tror att bara för att det står HD på tanken så är den gjord av guld.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Har inget mot andra hojtyper men detta är för SPORTHOJAR,,,,,,,,,,, bland för guds skull inte in:tummenner glidare i nån form, om det inte är byggen som blir sporthoj, som jag sett finns på byggartrådar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har inget mot andra hojtyper men detta är för SPORTHOJAR,,,,,,,,,,, bland för guds skull inte in:tummenner glidare i nån form, om det inte är byggen som blir sporthoj, som jag sett finns på byggartrådar.

Hur ska vi göra med alla som har motarder, crossar, touringhojar och liknande då?

:va

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Innan jag köpte sporthoj så hade jag denna Harley, som jag byggde ihop i vardagsrummet.

Bifogat

• MC 13.jpg
    MC 13.jpg
    115.5 KB · Visningar: 158

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Är det en Harley (till och med en sketen järnsporre) så vill man ha 35 000 för den....

35 papp är nog inget överpris för den, dvs om man tittar på prisbilden i övrigt.

PR avdelningen p HD har lyckats totalt med att sälja in ett koncept.

Sen vad som är sporthoj blir till det man använder den till. Finns folk som kör ifrån en "sporthoj" med en gammal Harley så det dånar om det.

Jo, jag har en HD oxo :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
35 papp är nog inget överpris för den, dvs om man tittar på prisbilden i övrigt.

PR avdelningen p HD har lyckats totalt med att sälja in ett koncept.

Jo, det är uppenbart att dom lyckats blåsa världens största bubbla av varumärket.

Vilket annat märke som helst och skrotet skulle ha varit värt 5000:-
Jag bjöd 10 000:- och är nästan glad att jag inte drog på mig det så här i efterhand.

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
tack för dem fåtal bra inläggen man fick.

Harley är ett av de bästa köpen jag har gjort är 20 år och har köpt mig en wideglide för runt 100 papp Har jobbat och slitit ihop varenda krona och både jag och tjejen är nöjda... Men blir kanske en enduro till vintern med.

De jag ville få ut av denna tråden var ifall de var någon i min ålder som man kunde samköra och snacka skit med m.m

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Harley är ett av de bästa köpen jag har gjort är 20 år och har köpt mig en wideglide för runt 100 papp Har jobbat och slitit ihop varenda krona och både jag och tjejen är nöjda... Men blir kanske en enduro till vintern med.

De jag ville få ut av denna tråden var ifall de var någon i min ålder som man kunde samköra och snacka skit med m.m

Det kan du säkert, man behöver inte bara samköra med samma typer av motorcyklar, det är klart bombrepor i högt tempo kanske inte är Widegliden's bästa gren, men i dag la jag 25-30 mil tillsammans med en Harleyåkare.

Snacka skit kan man göra med alla som har teknikintresse, oavsett om dom renoverar veterantraktorer eller trimmar topfuel dragsters...

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin

Finns väl nåt gäng i Hasslarp som du kan samköra med hehe

Sen borde det väl inte vara så svårt att hitta nån likasinnad i Skånetrakten, tycker att alla bor söderöver som kör HD, varjafall om man kollar på SBW

ajaj då blir du inte glad för mej heller :näsblod

Ojoj!! den får du pluspoäng på :tummenupp

Är det en FXR ram från början?

Last edited:

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
Jag och tjejen tog termosen och körde till vår insjö och badade och grillade med några vänner blev ett foto på den iaf...

Bifogat

• DSC00144.jpg
    DSC00144.jpg
    251.6 KB · Visningar: 177

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
ajaj då blir du inte glad för mej heller :näsblod

Ahhh, en bigtwin med enkelsving, nu börjar det likna något...

Det är den här jag brukar hålla sällskap, notera knullputsen på grejorna!

Bifogat

• skitig.jpg
    skitig.jpg
    131.7 KB · Visningar: 197
Last edited:

Tpn

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
2 stycken ;-)
Att klanka ner på andra hojtyper än det dom kör själva är bara korkat å inskränkt.. Avundsjuka kanske, vad vet jag ?? Allt har sin tjusning, det gäller bara att hitta den ;)

King_V

Harley-Davidson och Buell mek
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Suzuki DL1000 -03

Kul att du trivs med din Dyna. Får man fråga hur gammal den är är?
Kan ju säga att jag har blivit lite av ett mobboffer med min hoj på
mitt jobb. Jag har funderat på att byta till en wideglide eller en fatbob,
fast det hade varit ballt men en crossbone med suicidekoppling och jockeyshift.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87

Hur många blir det kvar på Sveriges största hojforum om alla med andra typer än rena sporthojar drar härifrån? Tänkt på det?

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
Det är en 98:a den har gått 900 garanterade mil och har bara 1 ägare. Satte precis på drag pipes (raka rör) och bestyckade om den. Låter hur fint som helst. Det är en sån jäkla skön musik när dem går på tomgång och dunkar på... De blir garanterat en motorcykelresa nästa år. Min far och farbror har med harley de kör heritage 98:a.
Kul att du trivs med din Dyna. Får man fråga hur gammal den är är?
Kan ju säga att jag har blivit lite av ett mobboffer med min hoj på
mitt jobb. Jag har funderat på att byta till en wideglide eller en fatbob,
fast det hade varit ballt men en crossbone med suicidekoppling och jockeyshift.

King_V

Harley-Davidson och Buell mek
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Suzuki DL1000 -03
Det är en 98:a den har gått 900 garanterade mil och har bara 1 ägare. Satte precis på drag pipes (raka rör) och bestyckade om den. Låter hur fint som helst. Det är en sån jäkla skön musik när dem går på tomgång och dunkar på... De blir garanterat en motorcykelresa nästa år. Min far och farbror har med harley de kör heritage 98:a.

Kul med EVO motorn. Dom går hur länge som helst bara man sköter sevice grejerna. Köp en orginal verkstadshandbok till den, gissa inte det blir fort dyrt!

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
oj oj

Haha vilka svar du får jag har ingen koll på harleyforum mer än dom som redan nämts. Men jag kör harley 1340 med höjda fotplattor som skrapas hej vilt:D Det tycker jag är sportigt hänger av rätt många på kurviga vägar.Knäskrap Kör jag med en sv 650:glömdet japp en tjejhoj som byggs om i detta tillfälle som caferacer den fan klassas in som sporthoj skar vevlagrena ihop på när man hjula:va har även en Xr650 motard som håller när man hjular på ena eller andra hjulet:D Den ska jag köra bakskärmskrap med :D men ej lyckats än:gnissla det är inte vad man kör utan hur. mina hojar är alla sporthojar:D:va Ja jag kör dom som det i allafall

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
Finns väl nåt gäng i Hasslarp som du kan samköra med hehe

Sen borde det väl inte vara så svårt att hitta nån likasinnad i Skånetrakten, tycker att alla bor söderöver som kör HD, varjafall om man kollar på SBW

Ojoj!! den får du pluspoäng på :tummenupp

Är det en FXR ram från början?

jap fxlr l för lowrider 1993

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...