Harley forum?

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Dem som anser att Harley inte har någon möjlighet att klassa in som sporthoj borde åka o ta en titt på ett race med ett par funnybikes i vtwin klassen, det är fan SPORT.
Och jag är också bara en snorunge änsålänge(20år) men jag har läst mina historieböcker, och det fanns en tid då det snabbaste på jorden var en hd och man åkte stelbent med tvåhjulshäng i kurvorna på grusvägar.

Här ska inte snackas skit om hd. Det är som sagt föraren som gör en sporthoj, inte märke eller modell.

Anser jag iaf...

men men.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Hur ska vi göra med alla som har motarder, crossar, touringhojar och liknande då?

:va

motarder, crossar t,ex är ju sporthojar och sen har jag inget till övers för glidarkultur som uppkommit med gamla gubbar och deras fruar som övningskör, dessa platsar inte under forum sporthoj helt enkelt.
HD är och har varit en kultur sen gammalt och jag tycker inte de ska hamna under epitet glidare men de borde ha ett forum nånstans.

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Åker HD på gata o honda fireblade ¨på bana själv.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Hur många blir det kvar på Sveriges största hojforum om alla med andra typer än rena sporthojar drar härifrån? Tänkt på det?

Här finns ett forum för sporthojar av olika former och glidarna är inte sport för mig.

Glidarna är flest var man än kommer när det är nån form av MC-aktivitet och jag vill inte att det blir så på sporthoj.

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
detta var inte tanken med denna tråden. Det är ju mc relaterade diskussioner visste inget bättre ställe att lägga denna frågan:confused:
Här finns ett forum för sporthojar av olika former och glidarna är inte sport för mig.

Glidarna är flest var man än kommer när det är nån form av MC-aktivitet och jag vill inte att det blir så på sporthoj.

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Hoj
;)
Ung harley åkare?? Nja det blir inte förns iallafall 5 månader för mig ( 18 år ) och då till våren kanske, har tänkt mig en Sportster... dock inte övertygad då jag gillar att åka långa turer :)

Jag vet tyvärr inget forum för just harley davidsons i Sverige... verkar vara dåligt med det.. förutom deras officiella chapters såklart..

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
detta var inte tanken med denna tråden. Det är ju mc relaterade diskussioner visste inget bättre ställe att lägga denna frågan:confused:

Jag tycker bara att glidarkultur tar så plats över allt och att sporthoj ska vara fredat från den, sporthoj får för så mycket skit och glidarna är ju bara fina och låter gott i folks ögon och öron så då kan de hålla till nån annanstans.
Alla frågor är ju fria och svaren de kommer ju alltid i olika former.

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
motarder, crossar t,ex är ju sporthojar och sen har jag inget till övers för glidarkultur som uppkommit med gamla gubbar och deras fruar som övningskör, dessa platsar inte under forum sporthoj helt enkelt.
HD är och har varit en kultur sen gammalt och jag tycker inte de ska hamna under epitet glidare men de borde ha ett forum nånstans.

Hur får du motarder o crossar till sporthojar?
Vad har du för regler för vad som är o inte är en sporthoj?

Kneedrag

Guest
Han fråga efter ett forum för HD att hänga på , sist jag kolla var det här allmänt mc-relaterat. Kul (NOT) att få en massa idiotsvar.

Själv joina jag här med en KAWASAKI ER5 om WEST varit den som väkommnat mig då så skulle jag nog inte vara medlem här alls samma för m,fl andra tjejer som inte kör sporthoj här. :rolleyes:Forumet skulle inte ha många medlemmar.

Jag tycker bara att glidarkultur tar så plats över allt och att sporthoj ska vara fredat från den, sporthoj får för så mycket skit och glidarna är ju bara fina och låter gott i folks ögon och öron så då kan de hålla till nån annanstans.
Alla frågor är ju fria och svaren de kommer ju alltid i olika former.

Är kawasaki er5 en sporthoj?

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
En fråga bara. Varför HD? En nipponglidare kostar mindre än hälften och är i de flesta svenssons ögon lika "coola". Funderar själv på en Dragstar 650, billig hoj för de dagar man inte vill åka fort. Fast jag kommer aldrig byta sporthoj mot glidare, ska ha både och i så fall.

Sen till frågan om utifall "glidare" hör hemma på SPORTHOJ.com, så svarar jag nej. Men det är ju en personlig åsikt. Hade jag bestämt över SH så skulle jag inte tillåta glidar-folk. För detta är just SPORTHOJ.com, inriktat mot hojar som är byggda för roadracing.

Hade varit intressant att se Swedies inställning till frågan.

Kneedrag

Guest
En fråga bara. Varför HD? En nipponglidare kostar mindre än hälften och är i de flesta svenssons ögon lika "coola". Funderar själv på en Dragstar 650, billig hoj för de dagar man inte vill åka fort. Fast jag kommer aldrig byta sporthoj mot glidare, ska ha både och i så fall.

Sen till frågan om utifall "glidare" hör hemma på SPORTHOJ.com, så svarar jag nej. Men det är ju en personlig åsikt. Hade jag bestämt över SH så skulle jag inte tillåta glidar-folk. För detta är just SPORTHOJ.com, inriktat mot hojar som är byggda för roadracing.

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

jag tycker vi kan kasta ut alla tjejer som:...
tror sporthoj.com är en kontaktannonserings tjänst.
Som inte har en hoj eller hojintresse
listan kan göras lång
:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin

Varför HD? svaret blir nog lite åt hållet "för att jag kan"
Ett Japs är nog både bättre och billigare. men men...

men jag vill ha båda hojarna kvar.

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
Jaja tack för all hjälp eller vad de va :p Fick inte ut så mkt. Jag har redan köpt den. Och yamaha och suzuki glidarna är inte alls likadana att köra. Känns så jevla fake att köra ngt sånt. Har provat marauder och intruder nej fi fan. Harley ska de va om man ska ha glidare... Enligt mitt tycke...

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Han fråga efter ett forum för HD att hänga på , sist jag kolla var det här allmänt mc-relaterat. Kul (NOT) att få en massa idiotsvar.
Själv joina jag här med en KAWASAKI ER5 om WEST varit den som väkommnat mig då så skulle jag nog inte vara medlem här alls samma för m,fl andra tjejer som inte kör sporthoj här. :rolleyes:Forumet skulle inte ha många medlemmar.

Är kawasaki er5 en sporthoj?

Nu börjar jag få det hett om öronen :skrämd Jag är emot den nya Glidarkulturen helt enkelt, de har gott om pengar och går bara och tror att de kan köpa sig image med fransar på både kläder och hoj,,,, sen har jag inget emot ER5 eller liknande hojar,,,, jag kan sporta på en sån också.

Kneedrag

Guest
Nu börjar jag få det hett om öronen :skrämd Jag är emot den nya Glidarkulturen helt enkelt, de har gott om pengar och går bara och tror att de kan köpa sig image med fransar på både kläder och hoj,,,, sen har jag inget emot ER5 eller liknande hojar,,,, jag kan sporta på en sån också.

Kan du sporta på en ER5 kan man sporta med en HD också.

Den här tråden skapar verkligen fler medlemmar.:rolleyes: Mycket hjälpsamma killar här som svarat.:rolleyes:
Moppefuckos.net passar bättre som namn här än sporthoj.com.
varfan kommer alla moppefuckon från som inte växt upp?????

Smålis

Liten pitt fladdra snabbt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Buell stelben, Yamaha YZ450F -06, Puch Magnum X.

Ja och alla zigenare är tjuvar, italienare kan bara göra pizza, negrer är lata, danskar äter bara wienerbröd Och WEST är en riktigt sympatisk och trevlig snubbe....

Klukk

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Aprilia RSV mille 1999
Ung harley åkare?? Nja det blir inte förns iallafall 5 månader för mig ( 18 år ) och då till våren kanske, har tänkt mig en Sportster... dock inte övertygad då jag gillar att åka långa turer :)

Jag vet tyvärr inget forum för just harley davidsons i Sverige... verkar vara dåligt med det.. förutom deras officiella chapters såklart..

http://www.harleyportalen.com/

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...