Harley forum?

Nils Svensson

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Äntligen ny sporthoj Electra Glide
Det finns 2 bra forum för Harley det är www.harleyportalen.com sen finns det ett plåtterklank på www.harleydrags.se där det finns folk som kör dragracing med sporthojar som Harley o andra märken som skriver o där du kan få bra hjälp om du vill vässa din Harley.

Last edited:

#ptb59

Lasse
Gick med
17 May 2008
Hoj
Pro twinbike Dragster
Harleyportalen är helt klart störst och bäst och oerhörd seriös men tyvärr ligger den ner sedan ett par dagar av okänd anledning.
Medelåldern är väl lite högre där och det märks tydlig på inläggen också mot sp där det varierar i högsta grad.
Att just dom äldre kör H-D beror på att vi har råd.
själv kör jag dragracing med H-D och skulle kunna köpa en ny sport hoj om året om jag slutade rejsa men vi gör alla våra egna val och att ta åt sig kretik från andra över sitt hoj val är något som man växer i från, och som sagt tidigare skulle vi renodla sporthoj här på forumet lär det inte bli många kvar så köp och kör den hoj som passar dig bäst för tillfället ekonomiskt och genom ball faktorn för just dig. :tummenupp

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Han fråga efter ett forum för HD att hänga på , sist jag kolla var det här allmänt mc-relaterat. Kul (NOT) att få en massa idiotsvar.

Själv joina jag här med en KAWASAKI ER5 om WEST varit den som väkommnat mig då så skulle jag nog inte vara medlem här alls samma för m,fl andra tjejer som inte kör sporthoj här. :rolleyes:Forumet skulle inte ha många medlemmar.

Är kawasaki er5 en sporthoj?
Nåja, såå farligt är det väl inte?

Gör gärna ett litet experiment och posta en "seriös" fråga på hardleyforum.se
gällande existensen av något trevligt Ninja-forum eller annat valfritt "plastraket"-forum.
Vad händer tror du?
:shitstorm :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nåja, såå farligt är det väl inte?

Gör gärna ett litet experiment och posta en "seriös" fråga på hardleyforum.se
gällande existensen av något trevligt Ninja-forum eller annat valfritt "plastraket"-forum.
Vad händer tror du?
:shitstorm :)

Inte på Harleyportalen iaf, den här tråden urartade ju till värsta Kawatråden :D
http://www.theland.se/webbplatshant...pa+sportstermotor%2E%2E&Forum_Title=Sportster

..och fortsatte sedan här.
http://www.theland.se/webbplatshant...+var+en+g%E5ng%2C%2C%2C&Forum_Title=Allm%E4nt

I övrigt tycker jag att det mest är det vanliga bottenskrapet som gnällt på TS i denna tråd. Samma gostriderfans som hoppar jämfota av upphetsning när ngn likasinnad lägger upp outlawbombarrullar (vilka ofelbart hamnar i kvällspressen så att SMC får rycka ut), och som inte missar en chans att kalla alla som inte delar deras förtjusning för moralkärringar. Lättkränkta unga män som hävdar att SH var så mycket bättre förr.

Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ok, harleyfolk e jetesnella :krama

Och, just for the record, jag körde själv strokad strut mellan -79 och -89 se´n växte jag ifrån det :)

Kul för dig, en sån hoj vill jag inte heller ha, ingen fan av bigtwins öht. Men de är ju kul att titta och lyssna på! Kanske kommer när jag blir äldre. Har bytlånat många kompisar bigtwins när vi varit ute och åkt, men längar alltid tillbaks till sportstern. Det är som att få byta från tunga vinterkängor tillbaks till adidas en vårdag.
Men mina gammelmotorgener tillfredställs ju också mha tändkulebåten och T46, så jag fuskar ju lite. Dock vill jag inte ha modern sporthoj, det är för mycket plast och för lite mechanics, som en jetski eller ngt annat motorredskap.

Men samma bunt jag beskrev i inlägget ovan finns ju i HD-träsket också. Det är rätt lika på en del punkter: lättkränkta, självupptagna, gärna kamphund och cammobraller. Röstar på SD, teknisk nollkoll, gillar "hojtidningar" där det sitter nakna brudar på hojarna.
Deras egna hojar bär alltid de obligatoriska döskallarna och "support HA"-klistermärkena.

"Ja känner ju flera outlaws som är meeed i HA vettu" ljuger de med illa dold stolthet som förklaring. Fascinationen för outlawklubbarna vet liksom inga gränser. Lite som GR-rullarna.

Roligast har dessa låtsasbikers när de lyckas skrämma ngn stackars tant vid ett övergångsställe med sitt eviga gasande med raka rör. Tack och lov verkar det inta vara så många sådana som är med på HP, jag tror att de suktar mer efter 1%-sidorna.

Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Kul för dig, en sån hoj vill jag inte heller ha, ingen fan av bigtwins öht. Men de är ju kul att titta och lyssna på! Kanske kommer när jag blir äldre. Har bytlånat många kompisar bigtwins när vi varit ute och åkt, men längar alltid tillbaks till sportstern. Det är som att få byta från tunga vinterkängor tillbaks till adidas en vårdag.
Men mina gammelmotorgener tillfredställs ju också mha tändkulebåten och T46, så jag fuskar ju lite. Dock vill jag inte ha modern sporthoj, det är för mycket plast och för lite mechanics, som en jetski eller ngt annat motorredskap.

Men samma bunt jag beskrev i inlägget ovan finns ju i HD-träsket också. Det är rätt lika på en del punkter: lättkränkta, självupptagna, gärna kamphund och cammobraller. Röstar på SD, teknisk nollkoll, gillar "hojtidningar" där det sitter nakna brudar på hojarna.
Deras egna hojar bär alltid de obligatoriska döskallarna och "support HA"-klistermärkena.

"Ja känner ju flera outlaws som är meeed där va" ljuger de med illa dold stolthet som förklaring. Fascinationen för outlawklubbarna vet liksom inga gränser. Lite som GR-rullarna.

Roligast har dessa låtsasbikers när de lyckas skrämma ngn stackars tant vid ett övergångsställe med sitt eviga gasande med raka rör. Tack och lov verkar det inta vara så många sådana som är med på HP, jag tror att de suktar mer efter 1%-sidorna.
Ok, nu börjar det blir lite kramigt:)
Du har så klart rätt och jag kan inte annat än hålla med dig till 100%.
I små doser tycker jag att dom till och med är roliga och underhållande att iaktta.
Gränsar kanske till lyteskomik men ute vid Rosenhill går det ju inte att
undkomma och då är man ju tvungen att skratta åt spektaklet.

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
HD-folk kan festa på riktigt och så är brudarna som hänger med HD-foljk jävligt sexiga. Det ger TS all anledning att köra HD :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD-folk kan festa på riktigt och så är brudarna som hänger med HD-foljk jävligt sexiga. Det ger TS all anledning att köra HD :tummenupp

3229248377_f7025aa989.jpg

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Innan ni gnällkukar gnäller på andra gnällkukar så kanske vi alla ska läsa forumreglerna:

Forumregler - Förord

Sporthoj är en sajt för sporthojsägare först och främst, men även för de som tänkt skaffa. Vi har underkategorier för annat, men det är menat för de som har det som extraintresse. Vi tar bort eller bannar konton som inte uppfyller dessa krav.

Forumregler och Medlemssavtal

ENDAST FÖR SPORTHOJÄGARE!

...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Skulle älska att äga en sådan! Fet hoj med fet prislapp :gnissla

Ja jag har dräglat på Wakan flera ggr jag med. Så vacker hoj, och så mycket smarta lösningar.

Det finns två köpegathojar jag faktiskt kan vara sugen på. Wakan och Norton 961. Form, funktion och vackert hantverk i överflöd.

Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Ja jag har dräglat på Wakan flera ggr jag med. Så vacker hoj, och så mycket smarta lösningar.

Det finns två köpegathojar jag faktiskt kan vara sugen på. Wakan och Norton 961. Form, funktion och vackert hantverk i överflöd.

Jo jag gillar dem med. Gathojar man kan äga livet ut. Den jag har nu är asrolig men är mer av typen konsumtionshoj.

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Som föredetta Sporthojsåkare har jag som sagt sadlat om till Custom och HD. Och många här inne kommer att göra detta förr eller senare :tummenupp

Det finns redan ett antal sporthoj.com medlemmar på harleyforat nu.

Det är en ny generation H-D ägare nu och byggen som mer och mer mixar stilar och lösningar från båda världarna. (Se: Roland Sands Design, USA eller Rocket Bobs Cycle Works, England mfl).

Och för er som vill veta mer om "nya" H-D och Custom, besök den snabbast växande och enda? Harleyforumet i Sverige.

http://harleyforum.se :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...