Hastighetsövervakning

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Btw, ang varningsblinkers, jag har stött på flera fordon som har kört med varningsblinkers i trafiken, i två fall på centralbron Stockholm och då var förarna från afrika och körde sakta, en annan gång gammal tant på väg mot shoppingcentrum.

Vad var tanten ifrån då? :D

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vad var tanten ifrån då? :D

Fn vet, såg ut som om det var på rymmen från pensionärshemmet, vitt hår, satt nära (framför :confused: ) ratten och höll sina modiga 20 km/h på 50 sträcka. Inga schyssta :tuttar öht. :D

Kan ha varit din mormor :banana eller hennes morsa :banana:banana

Slif

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Honda CB 650 -81 -> Café
v-tecknet som polisvarning?

där ser man, jag brukar (i fortsättningen brukade :näsblod) använda v-tecknet som en lite mera exotisk hälsning till andra motorcyklister.

blinka med helhjuset brukar jag uppfatta som varning / varna andra med. Har räddat mitt egna körkort vid ett tillfälle :banana

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Code:
[CODE][CODE]
[/CODE][/CODE]
Fn vet, såg ut som om det var på rymmen från pensionärshemmet, vitt hår, satt nära (framför :confused: ) ratten och höll sina modiga 20 km/h på 50 sträcka. Inga schyssta :tuttar öht. :D

Kan ha varit din mormor :banana eller hennes morsa :banana:banana

Gjorde du nå snitsiga tecken åt henne så hon fattade att hon skulle återvända till hemmet och sluta köra bil? För du vet väl vilka tecken det är :tummenupp

Matt

...and away
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
1,052L Gixxer
:DNix, precis som med barnuppfostran; har de små jävlarna inte hittat på något fanstyg så tänker de, lika bra att agera förebyggande. Plus, har jag fått betala feta böter så ska min själ alla andra oxå göra det jag menar; varför ska andra ha det bättre än mig?? Nån jävla rättvisa måste det väl ändå finnas, eller??

Nu har ju polisen oftast kontroll åt ena hållet bara så de som kommer från andra hållet kan varna utan att behövt betala böter själva

Varnar jag i bil så är det ett snabbt blink med helljuset och med mc har jag gjort "sakta ner"-tecknet men ska kanske börja med v istället :tummenupp

steffe

Gick med
11 Jul 2009
Hoj
Code:
[CODE][CODE]
[/CODE][/CODE]

Gjorde du nå snitsiga tecken åt henne så hon fattade att hon skulle återvända till hemmet och sluta köra bil? För du vet väl vilka tecken det är :tummenupp

Oavsett vilket tecken jag hade visat så hade hon inte sett det :D

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Hoj
06 ktm 660
v-tecknet som polisvarning?

där ser man, jag brukar (i fortsättningen brukade :näsblod) använda v-tecknet som en lite mera exotisk hälsning till andra motorcyklister.

blinka med helhjuset brukar jag uppfatta som varning / varna andra med. Har räddat mitt egna körkort vid ett tillfälle :banana

jag sa att vi som kör lastbil gör v- tecken till varandra för att varna att
det är polis kontroll och jag har gjort det till bilister me och dom visste va jag menade men hoj åkare är lite trögare eller :D men blika med helljuset funkar :tummenupp

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
V-tecknet har jag aldrig hört talas om eller sett... Vad jag vet.

Däremot brukar tokblinkningar med ljuset vara standard.

En smart grej som jag såg förra sommaren var en knutte som varnade mig genom att snurra handen i luften typ som en siren. Fattade direkt vad han menade. Så det har jag tagit fasta på och kör med numera.

Kan inte alla göra det så man VET vad folk vill :tummenupp

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Hoj
06 ktm 660
V-tecknet har jag aldrig hört talas om eller sett... Vad jag vet.

Däremot brukar tokblinkningar med ljuset vara standard.

En smart grej som jag såg förra sommaren var en knutte som varnade mig genom att snurra handen i luften typ som en siren. Fattade direkt vad han menade. Så det har jag tagit fasta på och kör med numera.

Kan inte alla göra det så man VET vad folk vill :tummenupp

varför vi gör v- tecknet då är lättare
om jag blinkar till en lastbil så kan dom tror att man hälsar
det är som vi hoj åkare hälsar ut med handen

steffe

Gick med
11 Jul 2009
Hoj
varför vi gör v- tecknet då är lättare
om jag blinkar till en lastbil så kan dom tror att man hälsar
det är som vi hoj åkare hälsar ut med handen

Hur ska vi göra när det är mörkt ute :va

Dessutom så brukar jag sällan titta in och kolla föraren på mötande bilar om jag inte får en känsla av en :tuttar förståss :D

Svårt med tipsarsignaler som kan tolkas olika och dessutom feltolkas å det grövsta :confused:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Hehe alla kör med sina egna varianter på varning märker jag.

Har dock en historia från förra sommaren när jag såg en bilist som glömt en banan på taket. Först tänkte jag sno den, men sedan så körde jag upp jämnsides med bilen och försökte signalera.

Mest såg det nog ut som jag var sugen på att ge ett blåsjobb genom hjälmen.... :D

Efter ett tag fattade dom dock galoppen... :banana

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Hoj
06 ktm 660
Hur ska vi göra när det är mörkt ute :va

Dessutom så brukar jag sällan titta in och kolla föraren på mötande bilar om jag inte får en känsla av en :tuttar förståss :D

Svårt med tipsarsignaler som kan tolkas olika och dessutom feltolkas å det grövsta :confused:

du får ju använda din fantasi :yoparty

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Göra V-tecknet för att signalera snut :confused: Det var det konstigaste jag hört på länge. Undra på att en på 10 saktar ned när jag hälsar (hälsar alltid med peace/victory tecknet).
Nej, saftblandare med handen så folk vet vad man försöker signalera!

Eller folk kanske tycker att en poliskontroll är är något att vara stolta/glada över :rolleyes:

Last edited:

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
har lärt mig att det är saftblandare med handen ovanför hjälmen som gäller som varningssignal till andra hojförare.

sitter man i bil så är det tokblinkning med helljusen som använder.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
toppen! :)
Jag kör nog kombin "handflatan ned mot marken och snurra med handen som en syren" :D

Syren.jpg

:rolleyes:

/e

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Hur är det tänkt att man ska hinna se V-tecknet om man kör lite lagom fort? Jag skulle förmodligen tolka det som en vanlig hälsning. Och om man nu hinner se V-tecknet så kör man nog ändå inte tillräckligt fort för att bli stoppad.

Är inte det här tecknet bättre i så fall?: :såjaponken

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...