Hastighetsövervakning

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
>1
Jag förstår tanken och den är god. MEN, när ni varnar andra i trafiken för polisen kan det vara personer som är påverkade av något skit (knark) eller är kriminella och inte åker dit i kontrollen. Vid ett senare tillfälle kan personen krascha och skada sig själv eller andra.

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
X-11
V-tecknet ska det vara som i "peace/victory"(handflatan utåt):2cool eller som i "up yours"(baksidan av handen utåt):slicka if you know what I mean?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag förstår tanken och den är god. MEN, när ni varnar andra i trafiken för polisen kan det vara personer som är påverkade av något skit (knark) eller är kriminella och inte åker dit i kontrollen. Vid ett senare tillfälle kan personen krascha och skada sig själv eller andra.

Eller så varnar man inte den "påverkade" och personen får panik när han/hon ser polisen, smiter och kör över 37(!) spädbarn som vilade i ett dike.

:)

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Anars visa att han ska gasa och sen springer du mot poliskontrolen
Så kanske du får se nåt roligt!:yoparty

blinka med hel ljuset e de ju som gäller och :såjaponken de borde funka när man vanar andra för här polis man :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Vedertagna varningar jag lärt mig under mina år..

* Blinka med helljus 2xsnabba paus 2xsnabba = Polis!
* Blink med helljus x1 + V tecken = Polis!
* Roterande hand a la saftblandare (ev. med helljusblink) = Polis!

*Blink med helljus + varningsblinkers = VILT på eller nära vägen

* Frenetiska blink med helljus x10 + Handflata neråt vink = Polis eller annan fara, ex. krock eller kö eller vilt.

*Korta snabba blink med bromsljuset till bakomvarande = du ligger för nära.

* Blink x1 + ev. koppla ner på parkeringsljus och sen tillbaka på halvljus = Du har glömt belysning

*Snabb tutning = Din blinkers är på

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Ja, eller så kanske man råkar varna en pedofil!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=224063

Eller så kan man fundera över om någon som är påverkad av någon slags drog noterar en varningssignal?

Filosoferar man lite så skulle man kunna anta att de som kör för fort och inte uppmärksammar en varningssignal dom har kört så pass mycket över sin förmåga att dom förtjänar sitt straff och de som faktiskt noterar vad en förare på ett annat fordon gör kanske har ganska stora marginaler kvar i sin körning? Jag säger inte att det är så men det kan tåla att tänkas på.

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Jag brukar köra med att visa långfingret, det är ju iofs för att berätta att "hon du har bakpå, det var inte förstapriset va ?"

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Hoj
06 ktm 660
Hur är det tänkt att man ska hinna se V-tecknet om man kör lite lagom fort? Jag skulle förmodligen tolka det som en vanlig hälsning. Och om man nu hinner se V-tecknet så kör man nog ändå inte tillräckligt fort för att bli stoppad.

Är inte det här tecknet bättre i så fall?: :såjaponken

SNÄLLA om ni skulle läsa så skulle ni förstå
v-tecknet gör vi lastbilar i mellan :yoparty

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Hoj
06 ktm 660
Så sant, det har funkat så länge jag minns.:tummenupp Varför ska det krånglas.

TACK :Bugar

Så om man sitter bakom ratten på en lastbil varnar man bara andra lastbilar och när man sitter på hojen så varnar bara man andra hojar, eller kör du med olika tecken för olika fordon du möter?

när jag kör lastbil . bil . mc så varnar jag alla

Last edited:

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Hoj
YZ 250 F
Hahaha! Fan va kul :p

Btw, finns det nå speciellt tecken att ge för att varna andra förare för liknande situationer. Eller är det just blinka med helljus och vifta med händerna som gäller...? :)

Det internationella tecknet för POLIS, innom mc-sammanhang, är att klatta dig själv fenetriskt på hjälmen...
Anledning: Det går INTE att missta för något annat... eftersom, Vilken tomte skulle sitta och slå sig själv i huvvet när man åker hojj? :D

Men de e ett tips till alla :) Jag har gjort de men folk ser ut som frågetecken :tummenupp

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
jag gör v-tecknet och dom fattade va jag menar :mattias
men nu orkar jag inte snacka om det mer för jag ska :fyllisar

Det gör du rätt i :tummenupp jag har redan börjat :fyllisar

Sorry för att jag trackat dej, men jag är bara så jävla less på alla ointresanta trådar om man ska göra V-tecken, klappa sig på huvet, blinka, torr runka i luften eller va fan moppefuckona hittar på :tungan

Tapeworm

"Full fart, spar tid!"
Gick med
16 Apr 2011
Hoj
1998, Kawasaki Ninja ZX-6R
Det internationella tecknet för POLIS, innom mc-sammanhang, är att klatta dig själv fenetriskt på hjälmen...
Anledning: Det går INTE att missta för något annat... eftersom, Vilken tomte skulle sitta och slå sig själv i huvvet när man åker hojj? :D

Men de e ett tips till alla :) Jag har gjort de men folk ser ut som frågetecken :tummenupp

Haha! Din sjuka jäkel! :tummenupp

Ska prova på det nästa gång ;)

Alter ego

Busgrabb
Gick med
15 Jul 2009
Hoj
Monster 1100 -09
Folk blinkar till mig stup i kvarten för att dom tror att jag kör med helljuset på, så den eventuella varningen missar jag och blir bara irriterad på. Tyvärr. :(
Angående V-tecknet så var jag ovetandes om den. Hade jag sett den så skulle jag nog tolkat den som "fan va vi är awesome!!1" och kanske gasat på lite extra av ren lyckokänsla. :D

torbjorn_75

Prospect
Gick med
12 May 2007
Hoj
.
Vedertagna varningar jag lärt mig under mina år..

* Blinka med helljus 2xsnabba paus 2xsnabba = Polis!
* Blink med helljus x1 + V tecken = Polis!
* Roterande hand a la saftblandare (ev. med helljusblink) = Polis!

*Blink med helljus + varningsblinkers = VILT på eller nära vägen

* Frenetiska blink med helljus x10 + Handflata neråt vink = Polis eller annan fara, ex. krock eller kö eller vilt.

*Korta snabba blink med bromsljuset till bakomvarande = du ligger för nära.

* Blink x1 + ev. koppla ner på parkeringsljus och sen tillbaka på halvljus = Du har glömt belysning

*Snabb tutning = Din blinkers är på

Du glömde ett par koder i trafiken

* Blinka med helljus 12 gånger = älg på vägen, 2 km
* Blinka med helljus 23 gånger = ditt vänstra bromslyse är trasigt
* Tuta 2 gånger, varningsblink + hitler hälsning = se upp! listerna hänger på din bil
* Tuta 3 gånger, blinka snabbt 1 gång, koppla sedan om till dimljus och gör en burnout = varning för underkylt regn

:öl

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...