Hastighetsövervakning

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Du glömde ett par koder i trafiken

* Blinka med helljus 12 gånger = älg på vägen, 2 km
* Blinka med helljus 23 gånger = ditt vänstra bromslyse är trasigt
* Tuta 2 gånger, varningsblink + hitler hälsning = se upp! listerna hänger på din bil
* Tuta 3 gånger, blinka snabbt 1 gång, koppla sedan om till dimljus och gör en burnout = varning för underkylt regn

:öl

:gapflabb :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Du glömde ett par koder i trafiken

* Blinka med helljus 12 gånger = älg på vägen, 2 km
* Blinka med helljus 23 gånger = ditt vänstra bromslyse är trasigt
* Tuta 2 gånger, varningsblink + hitler hälsning = se upp! listerna hänger på din bil
* Tuta 3 gånger, blinka snabbt 1 gång, koppla sedan om till dimljus och gör en burnout = varning för underkylt regn

:öl
:rofl
SÅ j*vla bra!:tummenupp

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Saftblandaren är säker.
Peacetecken verkar ju många hälsa med, och det ger du motsatt effekt i princip.

Jag buskörde på småvägar förra sommaren, låg i kanske 120 på 60 väg, bilen jag mötte hetsblinkade med långa och jag visade fingret mitt i en kurva. Jag antog att det var en lokal-boende som inte gillar hojars busköras..
1km senare så låg en bil på taket inkört i ett träd med en massa skräp på vägen, då kände jag mig fånig..

Mr.G

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Triumph Daytona 955i 2006 - svart
Måste erkänna att jag hört V-tecknet för polis sen jag var 15 bast och körde moppe (det var tyvärr 25 år sedan) så att det skulle vara någon överraskning att det betyder snut tycker jag låter konstigt. Trodde det var "lag" på det tecknet.

Jag har dessutom hört det i helt olika umgängeskretsar från "fint folk" till "raggare" (ingen speciell utpekad, ingen glömd).

Däremot kan jag hålla med om att "saft-blandar-tecken" eller :såjaponken känns som bättre tecken eftersom de är mer synliga.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Handrörelse ned mot marken med handflaten nedåt.

Ungefär så här :såjaponken fast ned mot marken, det betyder dämpa farten.

Brukar vispa i luften med ett finger. Brukar få folk att hajja till då de först inte fattar, sen när de tänkt 1 sek fattar de och tackar. :D

Fast en brudbiker såg livrädd ut när jag kom vispandes i luften, undrar vad hon trodde jag menade. :va

Annars kanske man ska göra som vid 2.39:gnissla:banana [YOUTUBE-ID]Pi7gwX7rjOw[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Hobbelito

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
nada
Kan säga att jag är grymt glad att jag läste den här tråden för nån vecka sedan, för jag visste inte vad v-tecknet betydde då. Idag befann jag mig på gotland och körde på väg 149 mot Visby då jag mötte en bil som blinkade med helljuset och visade v-tecknet, först fattade jag ingenting sen kom jag på att det betydde snut. Så jag saktade ner och nån km längre fram så står dem och skjuter på 60sträcka. Så ett STORT JÄVLA TACK till dig som räddade mitt körkort och mitt jobb =).

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept