Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Låter som ett väldigt bra säljargument.Toyota ligger efter övriga tillverkare när det gäller modern teknik. Deras kostnader för garantiåtaganden har ökat kraftigt senaste åren enligt deras årsredovisningar.
Dessutom måste de ha enorm felvisning på hastighetsmätaren eftersom de alltid körs så långsamt. Om det inte beror på att förarna vill slippa höra motorn yla som i en DAF.
Hörde på SR ekot en svensk ingenjör som beklagade sig över att "moderna" elektronikkomponenter (tex kameror) för bilar var tillverkade för en livslängd anpassad till tex paddor och mobiltelefoner.
Citat:
"Among all the bikes sampled in the survey (not just BMW), the highest single area of malfunctions or repairs centered around the electrical systems of the motorcycle, with 24% of repairs occurring here. This is likely a trend that will continue, as more and more electronic rider aids become the norm in today’s motorcycles."
slut citat
The 10 Most Reliable Motorcycle Companies
Information from more than 11,000 riders was analyzed to find out which major motorcycle manufacturer makes the most reliable motorcycles.
www.motorcycle.com
Ju mer modern teknik som stoppas in dessto oftare kommer bilar och MC behöva service !
Eller på ett annat sätt, ju mer teknik en produkt innehåller dessto oftare går den sönder.
Helt naturligt. Har man en felfrekvens av X % / år för varje komponent,
dessto fler komponenter, desto fler fel och dessto oftare service.
Och som en följd, dessto kortare livslängd på nya MC och bilar. Kortare för varje ny modell.
Last edited: