blacktriple
Har två Aprilior!
Antagligen fartyg.
10 poäng till Solid snake.
Antagligen fartyg.
Trasigt!
Här kommer en till GPZ900...
Hmmm... Undrar om dom är mera haveribenägna än andra?
Japp jag har många erfarenheter av kawa.. på gpz slits garanterat härdningen på nockarna i förtid, resultat ras/slammer. på zx10 o zzr1100 är inte oljetråget mellan 3:e o4:e cylinder centrerade.. supernoga med oljenivån annars kostar det 23000:- tro mig"S" kan gå 10 år mellan modeller ändå rättar dom inte till felen. tycker kawa är skit snygga men dom ligger efter i motorteknologi,, Min åsikt
Nu är det mycket snack om GPZ och det gör mig lite orolig, jag håller på och renoverar min GPZ750 från 83 lite lätt. Ny kolvringar, honing, ventiltätningar och allmän översyn. Är det något jag bör kontrollera extra noga?
Gör en budgetrenovering för att få ut några extra mil ur hojen utan att behöva tanka olja och kontrollera bensinen men det vore ju tråkigt om den rasade för att jag missar nåt.
Har märkt att ett par av ventilfjädrarna är slitna på sidorna, alltså skavt mot insidan av tryckaren. Det är ju inte bra men är det skitilla? Vore ju illa om en fjäder gick av..
Hojen har gått runt 7500 mil.
Ursäkta för Offtopic men om jag missar något viktigt kommer jag bli tvungen att lägga upp bilder här
De GPZ modeller som tas upp i tråden är de vattenkylda 16Valve som kom 1984 med kamkedjan längst ut på vänster sida, som har de svagheterna.
Den motor du har är inte av samma typ, din är lyftkyld, 8Valve.
Förutom de andra sakerna du tänkte göra så ska den rulla många mil.
Byt ventilfjädrarna och, kolla
Oljepumpen och oljetryckbegränsnings(reducerings , beroende på vem som uttalar sig i frågan)ventilen, kan vara ide att kolla, men man skulle kollat oljetrycket innan man tar isär motorn för att veta hur det var innan.
Sicken underbar tråd...
Nu ska jag ladda kameran för i verkstan finns det grejjor.
Blir d några bilder eller?
Kan fixa lite bilder imorrn
Hjälp! Jag som precis håller på och letar KTM. Är LC4an en av de motorer som har plastdrev?Har nyss kastat en hel del skrot, men jag hittade den här som jag håller på med nu.
Klassiska oljepumpsdreven i plast som går sönder på KTMerna.
Hjälp! Jag som precis håller på och letar KTM. Är LC4an en av de motorer som har plastdrev?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|