Tja... Jag köpte en på Vetlanda MC-Tjänst en gång i April-95. Var där och provkörde den veckan innan och den gick ju något så in i helv... Men det tickade från toppen. "Fixa det så köper jag den" Sagt o gjort, veckan efter åkte jag och hämtade den efter ett glädjande "Nu har vi ställt ventilerna så den går tyst"Här kommer en till GPZ900...
Hmmm... Undrar om dom är mera haveribenägna än andra?
totalhaverad Husky SM 610, var ingenting som var helt, havererad lamellkorg, vxllåda, cylinder, bägge motorhalvor, allt orsakades av en trasig vevstake
...Mycket bra text....
Nog hade de lossat på den med flit... Överfallen dras ganska hårt, minns inte hur hårt, men den här var helt lös. Och när vi drog den med rätt moment så gick motorn alltså inte runt längre. Jo, ventilkåpan var ett riktigt as att få dit. Om jag inte minns fel fick man "limma" packningen med en liten klick fett, för den fan ville ju inte ligga still och det såg man först efter motorn varit igång en stund, om det rann ner olja på grenrören eller inte. Det var alltid i mitten på framsidan den qkade ur. Men jag vill minnas att om man så att säga drog kåpan framifrån och rakt bak, nja... rakt och rakt... men då gick det någorlunda hyfsat. Om bara packningen ville ligga kvar alltså.Damn! Då har den tålt mycket stryk. Men vilket j-a bedrägeri att lossa på överfallet för att det inte ska låta, men det KAN ju vara så att det satt för hårt och att det var därför han lossade på det... Sen måste jag ålla med dig, det är ett jävla meck att sätta dit/ta bort ventilkåpa på den motorn...
iofs inga motordelar men detta har jag aldrig lyckats åstadkomma på en MC förut. Bilfjädrar har jag havererat men aldrig en MC-fjäder.
Den ser lite rostig ut, vad är den till?
mitt bakdrev från min 660 som jag hade för ett par år sedan...
Inga nya haverier i sommar?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |