Hayabusa gen 2 turbobygge till Super seven

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Konstigt egentligen. Det har ju funnits eftermarknadskopplingar i decennier som klämmer ihop lamellpaketet ju fortare allt snurrar. Man kan ha ”mjuka” fjädrar och lätt kopplingsgrepp och allt men ändå inget slir när man petar ner två hack i hundra och ger benet. Varför används inte centrifugalkraften som standard? Nån med PHD i motorkunskap som kan presentera nackdelar?

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Konstigt egentligen. Det har ju funnits eftermarknadskopplingar i decennier som klämmer ihop lamellpaketet ju fortare allt snurrar. Man kan ha ”mjuka” fjädrar och lätt kopplingsgrepp och allt men ändå inget slir när man petar ner två hack i hundra och ger benet. Varför används inte centrifugalkraften som standard? Nån med PHD i motorkunskap som kan presentera nackdelar?
Nej bara en vanlig IT-ingenjör utan doktorstitel. Jag skulle säga att det är för att det inte behövs. Givet otrimmad motor i motorcykel. Så varför komplicera konstruktionen och göra den dyrare?

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
De (MKS) har en del olika lösningar på just växlingen men en vanlig är padelshift vid ratten. Quickshift tror jag. Dock håller jag med om att växellåda och koppling bör förstärkas för säkerhets skull känner jag. Måste finnas en uppsjö med eftermarknads-lådor till dessa eller? Sämst på att googla. Någon som vet på rak arm vilka man bör gå?

/ S.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
En kompis lät bygga en seven för några år sedan med Volvos 2,5l femma och turbo. Han SFRO besiktade med helt nedställd wastegate (minimalt tryck) plus att han fick lägga in stenplattor för att tynga ner den.
Efter besiktning var det ut med plattor och skruva upp wg-ventilen.
Runt 600 hästar och 450 kg vikt sa han…den gick iallafall väldigt bra😊

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
En kompis lät bygga en seven för några år sedan med Volvos 2,5l femma och turbo. Han SFRO besiktade med helt nedställd wastegate (minimalt tryck) plus att han fick lägga in stenplattor för att tynga ner den.
Efter besiktning var det ut med plattor och skruva upp wg-ventilen.
Runt 600 hästar och 450 kg vikt sa han…den gick iallafall väldigt bra😊
Haha! Fy fan vilket monster! Måste ju varit okörbart nästan? Hjulspinn vid varje start typ... :hihi

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår