Hayabusa-tråden

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Om två dar ska jag iväg och hämta en -99as Hayabusa, det här kommer bli en vääääldigt lång vinter trots att jag har en snöskoter att leka med tills vägarna tinar fram...

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R
Porr:tummenupp
Så den nya busan lider också av för risiga bromsar...
Nyfiken fråga, vad gick kalaset på? Vet att brembopumpen inte är billig, kollade till min busa ifjol.
Slutade med att jag enbart bytte till stålomspunna slangar, race belägg och skivor.

Förhoppningsvis är Busans wooden-brakes nu fixade m h a en Brembopump, stålomspunna slangar och EBC-belägg :)

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Porr:tummenupp
Så den nya busan lider också av för risiga bromsar...
Nyfiken fråga, vad gick kalaset på? Vet att brembopumpen inte är billig, kollade till min busa ifjol.
Slutade med att jag enbart bytte till stålomspunna slangar, race belägg och skivor.

De anses vara OK jämfört med Gen I Busa men jag tycker att de känns träiga jämfört med vad jag är van vid från GSX R1000. Det är ju lite mer massa att bromsa upp på busan, nästan som att skjutsa på en sporthoj... Har nästan lyckats förtränga vad bromspumpen kostade, drygt 300 dollar gånger 6+ kr som det var då, d v s ca 2500 in alles vid köp från USA.

Nu ska EBC HH belägg dit också så blir det förmodligen kanonbra sedan :)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Kul, då har du något att se fram emot :)

Lita på det, jag har aldrig kört någon men det hörs som att dom är riktigt fina att långåka på om man är drygt 1.80 lång. Sen skadar det ju inte att det är lite pulver i dom heller...:tummenupp

Nu får jag säkert fan för att jag inte använder sökfunktionen, men finns det några nackdelar med 99orna jämfört med några år nyare modeller bortsett från ryckutjämnaren och kamkedjestyrningen? Vad jag hört så är det mest lackalternativen som skiljer fram till 08, annars sägs hojen vara i princip orörd.

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Lita på det, jag har aldrig kört någon men det hörs som att dom är riktigt fina att långåka på om man är drygt 1.80 lång. Sen skadar det ju inte att det är lite pulver i dom heller...:tummenupp

Nu får jag säkert fan för att jag inte använder sökfunktionen, men finns det några nackdelar med 99orna jämfört med några år nyare modeller bortsett från ryckutjämnaren och kamkedjestyrningen? Vad jag hört så är det mest lackalternativen som skiljer fram till 08, annars sägs hojen vara i princip orörd.

Då har du - ryckig koppling att se framemot - riktigt irriterande men kan avhjälpas med ca 500 spänn för material och en del jobb. Bakramen hade ngn lyckats få sprickor i, bättre/snabbare 32 bitars ecu på (endera 01:eek:rna eller 02:eek:rna?) istället för 16 bitars. Kolla i bilregistret också - de flesta står som ensitsare men det går att ändra lätt om de svensksålda, lite tradigare med import men går.//R

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Då har du - ryckig koppling att se framemot - riktigt irriterande men kan avhjälpas med ca 500 spänn för material och en del jobb. Bakramen hade ngn lyckats få sprickor i, bättre/snabbare 32 bitars ecu på (endera 01:eek:rna eller 02:eek:rna?) istället för 16 bitars. Kolla i bilregistret också - de flesta står som ensitsare men det går att ändra lätt om de svensksålda, lite tradigare med import men går.//R

Jag har läst om kopplingsmodden en del gör, ska köra lite först innan jag börjar fundera på att göra om det. Är det problem med att kopplingen inte håller på småvässade sughojar också så det är värt att byta till Marklunds fjädrar?

Tack för tipset om bakramen och sitsen, jag ska kolla upp det. Är det i infästningen mot ramen det brukar spricka?

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Kopplingsmodd???
Rocketer för i hlvt... LÄNKA!
Jag misstänker att det är fixen för att få bort Lock up:en??
500 spänn låter faen så mycket billigare än ny korg och en pryl till som jag inte kan översätta.. Bara en ONE PIECE BILLET CLUTCH CAM kostar 220 dollar... Och det är väääldigt mycket över 500 spänn... :D

@_Johansson, jättebra att du prövar först men efter det 32:a motorstoppet när du ska iväg lite kvickt så kommer du också att göra den... :hihi
Har nog aldrig varit med om något så irriterande i hela mitt liv...
Man står där, beredd och väntar på ljuset, man varvar upp till straxt över 3k,
det blir grönt, man höjer 500 rpm till, släpper kopplingen och skiten stendör...
Det är ju inte så pinsamt... :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...