Hayabusa-tråden

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Nämde ju detta med bakramen i inlägg #1908

Grundtanken var att spara några kilo i kombination med litiumbatteri och titanskruvar bla att byta ut bakramen mot en i aluminium från 99/00 Busa.
Så länkar här till min tråd

 
Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
"Hayabusa Turbofun".....today 😁

Pluggade slangen till wastegaten för att se om det blev någon skillnad. Det blev det. 1,5 Bar direkt utan speciellt mycket varv/last. Men man får vara försiktig, vill ju att den fortfarande ska vara driftsäker.

Grejen är det att jag var lite besatt för några år sedan att den inte skulle ladda över 1 Bar, så jag portade wastegaten 2mm (intern) för att minska laddtrycket. Ångrar nog det lite grann så här långt senare eftersom den blev lite tam, dock lättkörd och linjär effekt.

Man vill ju inte köra runt utan wastegate så det enda man kan göra nu är att skruva lite på stången/spänna fjädern i tryckklockan lite.
 

Bifogat

  • 20240603_173233.jpg
    20240603_173233.jpg
    995.2 KB · Visningar: 15
Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top