Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Gjorde som jag uppfattade det, rev all plasten för att justera ljuset. Behövs inte.
Det räcker med att ta bort plasten över framskärmen.
Vad det gäller justering så står det i instruktionen man ska använda + skruvmejsel (Vilket jag uppfattar som Philips mejsel)
så jag körde upp en Philips, och vred, kändes inte rätt
Fixade spegel och såg att det fanns inga Philips skallar, vad som fanns var en "minikastrull, diameter ca 30mm" med kuggtänder längs kastrullkanten. Skulle kanske gå att skruva med rätt Torx mejsel ?
Men under botten på kastrullen var en 10mm sexkantskalle.
Så jag skickade in högernäven framifrån ca 7 cm åt vänstra sidan (sett från förarplatsen) och och kände med fingarna, ja där var den. Sexkantskallen.
Nytt försök med spärrskaft och 10mm hylsa. Inga problem. Och efter några vickningar på spärrskaftet var ljusbilden höjd 40mm.
På ett avstånd av 1,25 m. Vilket blir ca 3,2 meter på 80 meter. Hmm. Dags gå ner i garaget och sänka.
Det ska nog bara vara ca 10 mm höjning.
Avstånden typ "ca7cm-åt-höger"
betyder att justerskruven sitter ca 7 cm åt höger sett från förarplatsen
Justerskruven för reglera in ljuset i höjdled sitter ca 7cm åt vänster sett från förarplatsen och är "lätt" komma åt framifrån med en 10mm hylsa på ett litet 1/4" spärrskaft.
När man rivit plasten över framskärmen.
Justerskruven för reglera in ljuset i sidled sitter ca 7cm åt höger sett från förarplatsen och sitter så högt att jag misstänker man behöver en skruvmejsel med kuggar, typ torx.
Kanske går det nå också den sexkanten med 10mm hylsa på litet spärrskaft ?
Det räcker med att ta bort plasten över framskärmen.
Vad det gäller justering så står det i instruktionen man ska använda + skruvmejsel (Vilket jag uppfattar som Philips mejsel)
så jag körde upp en Philips, och vred, kändes inte rätt
Fixade spegel och såg att det fanns inga Philips skallar, vad som fanns var en "minikastrull, diameter ca 30mm" med kuggtänder längs kastrullkanten. Skulle kanske gå att skruva med rätt Torx mejsel ?
Men under botten på kastrullen var en 10mm sexkantskalle.
Så jag skickade in högernäven framifrån ca 7 cm åt vänstra sidan (sett från förarplatsen) och och kände med fingarna, ja där var den. Sexkantskallen.
Nytt försök med spärrskaft och 10mm hylsa. Inga problem. Och efter några vickningar på spärrskaftet var ljusbilden höjd 40mm.
På ett avstånd av 1,25 m. Vilket blir ca 3,2 meter på 80 meter. Hmm. Dags gå ner i garaget och sänka.
Det ska nog bara vara ca 10 mm höjning.
Avstånden typ "ca7cm-åt-höger"
betyder att justerskruven sitter ca 7 cm åt höger sett från förarplatsen
Justerskruven för reglera in ljuset i höjdled sitter ca 7cm åt vänster sett från förarplatsen och är "lätt" komma åt framifrån med en 10mm hylsa på ett litet 1/4" spärrskaft.
När man rivit plasten över framskärmen.
Justerskruven för reglera in ljuset i sidled sitter ca 7cm åt höger sett från förarplatsen och sitter så högt att jag misstänker man behöver en skruvmejsel med kuggar, typ torx.
Kanske går det nå också den sexkanten med 10mm hylsa på litet spärrskaft ?
Bifogat
Last edited: