Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
http://www.bikepics.com/suzuki/hayabusa/

Är ju alltid bra att titta på andra hojjar om man vill ha tips och ideer, många rätt vanliga men en del är sjukt grymma.

P.S du måste lägga upp ett klipp på youTube när den är körklar.

tack jag ska kolla igenom alla bilder så kanske jag kommer upp med någon cool lack ;) jag ska skicka in en bild på hur sido kåps dekalen kommer se ut lite senare idag. :yoparty
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
De är bara att göra som jag, tvätta hojjen innan varje körning :)

Det är bättre att följa regeln: "ställ aldrig in en smutsig hoj i garaget" så slipper smutsen ligga och gro in sig tills nästa åktur. :tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Det är bättre att följa regeln: "ställ aldrig in en smutsig hoj i garaget" så slipper smutsen ligga och gro in sig tills nästa åktur. :tummenupp

jag tvättar bara hojen om den är skitig och de blir den inte efter att man har varit vid byns korvmoj och poserat för damerna :D
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
idag satt jag bara ditt (pvc) ventilen? tror den heter så. har glömt bort hehe,

va bara tvungen och lägga ut pappas fäste till växelindekatorn. home made :yoparty
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Var köpte du Wika tryckmätaren ?
Har sett att Mc-express har en med deras logga i.

Nära uppstart nu :)

jag har inte köpt någon än. utan wika tryckmätaren på bilden sitter på pappas hojen, vet ej pris eller vart den kommer ifrån. den väger iallafall bly :huvet

få se vad de blir för mätare på min, glyserin fylld är ett måste, jag håller på att leta på tyska,engelska och usa sidor nu. man vill ju ha en cool mätare som inte är så vanlig här i sverige :D

nära och nära :D. oljekylare och slangar mellan plenumet/spjällhuset fattas och ett par timmars skruvande sedan så kan man starta upp liket :yoparty
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Såna glycerinfyllda mätare finns på de flesta hydraulikfirmor, Dunlop Hiflex vet jag har många olika modeller.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
tryckmätaren på bilden sitter på pappas hojen

Då har du iaf coolare instrument än din far sen då, den hastighetsmätaren på bilden går ju "bara" till 300 :D medans mätarna på -99-00 gick till 350km/h å kör man turbo så passerar man 300 varje gång man e ute å åker :tuttar

Snyggt jobbat ,,, keep on :tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Då har du iaf coolare instrument än din far sen då, den hastighetsmätaren på bilden går ju "bara" till 300 :D medans mätarna på -99-00 gick till 350km/h å kör man turbo så passerar man 300 varje gång man e ute å åker :tuttar

Snyggt jobbat ,,, keep on :tummenupp

i sverige får man ju bara köra 110 :gnissla

tack så mycket :tummenupp
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Nu när man hade bra med tid över har jag ögnat igenom hela tråden och jag är imponerad över energin du lagt ner på bygget.
Uppstart och körning av hojen är något jag ser fram emot. Jag misstänker att det kommer upp på You tube till våren.
Jag misstänker även att det blir en tur med hojen till någon rullande landsväg fram över och då kommer det visa sig om dina förhoppningar om 300rwhp slår in..
Ser med stor nyfikenhet fram emot slutresultatet av ditt bygge.
1000 tummar upp från min sida.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Nu när man hade bra med tid över har jag ögnat igenom hela tråden och jag är imponerad över energin du lagt ner på bygget.
Uppstart och körning av hojen är något jag ser fram emot. Jag misstänker att det kommer upp på You tube till våren.
Jag misstänker även att det blir en tur med hojen till någon rullande landsväg fram över och då kommer det visa sig om dina förhoppningar om 300rwhp slår in..
Ser med stor nyfikenhet fram emot slutresultatet av ditt bygge.
1000 tummar upp från min sida.

de kommer bli filmer/bilder vid första uppstarten. bänkkörning och första körningen på gatan :yoparty

allt under 320 bhk är en besvikelse. pga att pappa har 320 bhk i sin busa. man måste ju slå han :D

tack så mycket. roligt att så många är intresserad av mitt bygge. de ger en mer energi att bygga :yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top