Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Den där slutböjen såg inte bra ut. Inte lika bra som resten av grejerna iallafall.
ha kvar vinkel men korta ner den en bit istället. :tummenupp

jag tycker de ser ganska bra ut, man blir lite lurad av bilderna pga att de är inga helhets bilder. men du har nog rätt lite kortare skulle den nog vara. måste testa de i morgon :tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
äntligen har man haft någonting att göra :tummenupp

jag har kortat av röret 10mm totalt. sedan fick pappa tiga ihop bitarna. sedan har man suttit och filat/slipat bort svetsfogen så den inte kommer synas. jag hållde på i 2 timmar så jag orkar inge mer ikväll men i morgon blir de finish jobb :yoparty
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
sådär nu är de färdig polerad. allt som är polerat ska skickas iväg på en sista polering till en kompis som älskar att putsa och polera. så han ska få göra de slutgiltiga :yoparty kvaliten på korten är inte direkt bra men men.:tummenupp
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
:crash :crash :crash
Om man hade 1/10 av den energi du har. Va saker man skulle få gjort. Vill också vara 20 år igen....
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Mats

sådär nu är de färdig polerad. allt som är polerat ska skickas iväg på en sista polering till en kompis som älskar att putsa och polera. så han ska få göra de slutgiltiga :yoparty kvaliten på korten är inte direkt bra men men.:tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
:crash :crash :crash
Om man hade 1/10 av den energi du har. Va saker man skulle få gjort. Vill också vara 20 år igen....
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Mats

:tummenupp jag gör de jag tycker är roligt. därav energin :yoparty. jag va och kolla ut några lacker idag som kan tänkas hamna på hojen. jag vart helt tokig, men någon typ av pearl lack blir de i allfall:tuttar
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
nja den kommer skifta färg. mellan 2/3 färger. beroende på vinkel och solljus.

men bass färger har jag inte bestämmt mig över än. vit,blått,grönt eller rött. någon av dom blir de hehe

Kolla den koppar/orangea färgen som gixxer K7an finns i! Ren porr IRL:yoparty
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Om du inte har bestämt dej för en mätare ännu,har du lite att dregla över här!

http://www.autometer.com/search_results.aspx?q=boost&s=3&p=0

Du får mycket beröm här men vad gör "pappa" till vardags, han verkar ha en ganska stor del i det hela?

snygga mätare, min pappa är verktygs makare. han står vid fräsen/svarven dagligen. så jag har han att tacka va gäller alla maskin bearbetade grejor. polering/slipning av dom sakerna han gör får jag göra själv. men de tycker jag bara är rätt.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
idag hade jag inte mycket och göra så jag började skissa på ett kedje skydd. de kommer inte bli sådär stort utan de är bara för att visa hur de kommer se ut på ett ungefär.

sedan så rita jag upp en snabb skiss på hur dekalerna kommer se ut :yoparty
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
äntligen har de blivit lite framsteg. nu är efiboxen inkopplad och all el är nu löd :tummenupp nu ska allt bara snyggas till.

nu orkade jag inte vänta längre så pappa va in till motornord och köpte silecon slangar mellan plenum/spjällhusen. jag hoppas att jag får hem rostfria slangklammer imorgon :tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
äntligen har de blivit lite framsteg. nu är efiboxen inkopplad och all el är nu löd :tummenupp nu ska allt bara snyggas till.

nu orkade jag inte vänta längre så pappa va in till motornord och köpte silecon slangar mellan plenum/spjällhusen. jag hoppas att jag får hem rostfria slangklammer imorgon :tummenupp

du ser ut som en buse på kortet :D
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Man får hälsa tillbax då:)

:Bugar

idag så vart de inte mycket gjort men lite iallfall :)

pappsen har gjort en helt ny (bränslekran). i mäsing. gjorde även lite omkring jobb på hojen. stripa fast kablar etc.

i helgen så ska förhoppnings vis plenumet sitta som de ska och allt va gäller el/slangar vara klart förutom oljekylaren :gnissla
 
Last edited:

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
idag har jag skruvat fast plenumet :tummenupp. abas rostfria klammer är så snygga :yoparty.

nu är nästan all el klar. ska bara koppla in elfläckten så den kan startas manuellt.

alla slangar är ochså nästan färdig. de är bara slangarna till och från oljekylaren som är kvar.


jag krympte även på en hylsa på turbo för att få på ett kn/filter. hylsans yter diameter är 62.5 mm.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
uppstarten närmar sig...:kär
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
:Bugar

idag så vart de inte mycket gjort men lite iallfall :)

pappsen har gjort en helt ny (bränslekran). i mäsing. gjorde även lite omkring jobb på hojen. stripa fast kablar etc.

i helgen så ska förhoppnings vis plenumet sitta som de ska och allt va gäller el/slangar vara klart förutom oljekylaren :gnissla

Mycket porr i den här tråden men den här tar tamejtusan priset :yoparty

/U
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top