Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ikväll har man hållt på att koppla in shiftlightet/växelindekatorn. har även tagit bort röret. de går lättare att linda värmebandaget då. fasen va man (älskar) allt som har med el att göra :gnissla de kommer ner uppdateringar i morgon.

nu ser du sådär "arg" ut igen. du som alltid verkar ha ett leende på läpparna..
är de skolreflexen att när man knäpper kort i skolan så ska man se hård ut men man ser bara sur ut :hihi
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
nu ser du sådär "arg" ut igen. du som alltid verkar ha ett leende på läpparna..
är de skolreflexen att när man knäpper kort i skolan så ska man se hård ut men man ser bara sur ut :hihi

jag är alltid glad och posetiv. ska ta ett nytt kort i morgon så du blir nöjd :D eheh de kan ju va en reflex från skolan vem vet :tungan

Jo, det ska ju funka i vardagen också.. En del snack om att turbon dämpar ljudet, hur är det egentligen?

visst dämpar turbo ljudet men uppåt 6-7 tusen varv då sjunger de på ganska bra hehe
 
Last edited:

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Älskar tråden! Nu har du underhållit oss hela vintern med hojen. Hoppas verkligen det blir lika bra som du önskar.:tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Lova att du byter ut original styrisen så det inte går åt helvete.


är de något fel på den ? :3freak

Älskar tråden! Nu har du underhållit oss hela vintern med hojen. Hoppas verkligen det blir lika bra som du önskar.:tummenupp

de finns ju flera hojar på den hära underbara sidan som har underhållt oss i vinter:tummenupp. roligt att du tycker om min tråd så mycket ! :yoparty
 
Last edited:

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Grymt bygge! Måste tyvärr också gnälla lite på avgassystemet, dock inte på själva dämparen. Tycker däremot att ljuddämparen sitter för långt bak? Ser ju nästan ut som den sticker ut bakom hojen.
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Visserligen ingen Busa på bilden, men snyggt är det..

Körde sådär förut, mest pga att ett sånt avgassystem går ruggigt fort att bygga:hihi Och ont om tid är det ofta gott om.:D

Men som det sägs så blir det lite jobbigt i längden, på låga varv så funkar det men det skriker som bara den när man varvar ur.

Man blev ju lagomt populär hos grannarna när man skulle på jobbet klockan 05.15 och startat hojen. Iom att jag kör på etanol så behöver jag hålla rätt mycket varv på den för att den ska gå när den är kall. Dånade i hela stan. Mindre poppis, hehe.:D

Sen förövrigt så även om det är ett rätt elakt ljud utan dämpare så tycker jag det som låter trasigt på något sätt.:va

Nåja, nu ska jag inte våldta din tråd mer, keep up the good work så får vi hoppas att det kommer en filmsnutt inom kort med uppstarten :tummenupp
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Jo turbon dämpar ljudet en hel del, själv har jag ett megautblås på min dämpare å efter det kört på Anderstorp som har stränga ljudkrav å det har aldrig vart några som helst problem.

Styrdämparn har jag inte vart med om att den vart dålig heller, har blivit en hel del högfartswheelies efter jag montera turbo å aldrig upplevt att den skulle vara instabil :tungan

Snyggt bygge iaf :tummenupp

Visst känns det manligt å mecka ihop en maskin med fläkt :gnissla

Här e min maskin iaf :yoparty
 

Bifogat

  • PICT0808.JPG
    PICT0808.JPG
    220.4 KB · Visningar: 1,280
  • PICT1044.JPG
    PICT1044.JPG
    100.3 KB · Visningar: 274

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ahhh vilken skönhet!

attachment.php
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jag vet att bakre röret går väldigt långt ner. men de ska fixas till antingen i sommar eller nästa vinter. man måste ju ha något att göra på vintrarna ochså ;).

Körde sådär förut, mest pga att ett sånt avgassystem går ruggigt fort att bygga:hihi Och ont om tid är det ofta gott om.:D

Men som det sägs så blir det lite jobbigt i längden, på låga varv så funkar det men det skriker som bara den när man varvar ur.

Man blev ju lagomt populär hos grannarna när man skulle på jobbet klockan 05.15 och startat hojen. Iom att jag kör på etanol så behöver jag hålla rätt mycket varv på den för att den ska gå när den är kall. Dånade i hela stan. Mindre poppis, hehe.:D

Sen förövrigt så även om det är ett rätt elakt ljud utan dämpare så tycker jag det som låter trasigt på något sätt.:va

Nåja, nu ska jag inte våldta din tråd mer, keep up the good work så får vi hoppas att det kommer en filmsnutt inom kort med uppstarten :tummenupp

ljuddämpre is the shit :yoparty. jag älskar ljudet på en turbohoj. (med ljuddämpare. pga de blir ett så dåft ljud men ändå högt på något sätt sedan hör man turbo vinnet mycket mer :yoparty. (kan finnas inslag av stavfel)

Jo turbon dämpar ljudet en hel del, själv har jag ett megautblås på min dämpare å efter det kört på Anderstorp som har stränga ljudkrav å det har aldrig vart några som helst problem.

Styrdämparn har jag inte vart med om att den vart dålig heller, har blivit en hel del högfartswheelies efter jag montera turbo å aldrig upplevt att den skulle vara instabil :tungan

Snyggt bygge iaf :tummenupp

Visst känns det manligt å mecka ihop en maskin med fläkt :gnissla

Här e min maskin iaf :yoparty


tack så mycket ;). manligt helt klart sedan att man gör nästan allt själv är ju ännu bättre pga att då kan man se/känna på alla bitar själv, efter man är klar kan man vara stolt över de man har åstakommit. :yoparty
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
orginalburk is the skit :tummenupp. alltid retar det någon :rolleyes:. skämt o sido. jag valde orginalljudämparen pga att jag inte vill köpa en annan dämpare för en massa pengar man inte har. så därför snålade jag in. men men de kommer alltid en vinter efter sommaren så vi får se vad som händer då. :yoparty

Ett järnsågsblad och 20 popnitar har du råd med :7peta
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top