Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Riktigt läcker bygge detta!
Du måste dock dokumentera sen vid besiktning om hur du gått till väga och hur det gick.
Blir det isommar eller till nästa?

tack så mycket. känns roligt att du tycker de :tummenupp

de ända de sitter i är att jag måste åka och besikta den som ombyggt fordon. alltså sfro besiktning. sedan ska den bara klar för (riktiga) besiktningen. alla papper etc är klart. som sakt gäller att få tummen ur de beryktade :D

ska försöka hålla er uppdaterad när tiden är inne :Bugar
 
Last edited:

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Okej mer info om detta. vad krävs för att det ska vara ett ombyggt fordon?
Hur blir försäkringsbiten mm då?
Hur har du fixat alla papper mm och vad innebär alla dom?

Vill veta allt!!!!

PM:a gärna så slipper vi förstöra din fina tråd
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
nu är allt klar för avfärden på tisdag. så nu är de bara och hoppas på bra väder och på fina siffror i bänken :yoparty



mvh.johan
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
nu är de gjort. vi startade kl 03,00 från sundsvall, 7,30 timme senare så svängde vi in på turbovägen en bit utanför piteå med förväntan,oro och snus sug :D

efter första körningen i bänken så vart de 216 hk på bakhjulet vid 0,5 kg i ladd. jag va nära att gå därifrån och ta självmord. men jag bet ihop. något måste vara fel. efter lite felsökande så hittade vi felet. växelindikatorn störde ut efi boxen på något vänster. fråga mig inte hur.... efter att den vart urkopplad så höjde vi laddtrycket till ca 0,8kg ladd. då vart de ca 280hk. vilket va mycket bättre men som sakt inte gott nog. mer effekt vill man ju ha. så marklund tryckte lite på några knappar och drog en full pull. vips så vart de 300,27 hk på bakhjulet. vilket fick räcka för mig, 0.9kg i ladd. efter att man tackat marklund för dom fina siffrorna så körde pappa upp sin hoj. han ville ochså ha 0,9 i ladd. så han fick ut 310 hk på bakhjulet. bänknings förhållandena va inte dom bästa. kvaft i luften och varmt, där av dom (låga) siffrorna:D. efter att vi hade bänkat klart båda hojarna så lastade vi på dom sedan gick vi in och betalla köpte även med oss en copper gasket spray ;). efter de så tackade vi för oss och började den roliga färden hemmåt. vilket isäg inte va så spänande utan bara jobbig. filmer från bänken kommer inom kort.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Grattis! Fina siffror och tjusiga byggen... Erik kan sina saker och har ju lite erfarenhet så att säga:)
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag tycker du ska köpa nytt skinnställ så du slipper åka i string... det är jobbigt att se när man ligger bakom dig :)

Grattis, skönt att bänkningen gick bra!
 

funny

FUNNY
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Hällevadsholm
Hoj
CBR900RR Turbo, XJ650 Turbo
nu är de gjort. vi startade kl 03,00 från sundsvall, 7,30 timme senare så svängde vi in på turbovägen en bit utanför piteå med förväntan,oro och snus sug :D

efter första körningen i bänken så vart de 216 hk på bakhjulet vid 0,5 kg i ladd. jag va nära att gå därifrån och ta självmord. men jag bet ihop. något måste vara fel. efter lite felsökande så hittade vi felet. växelindikatorn störde ut efi boxen på något vänster. fråga mig inte hur.... efter att den vart urkopplad så höjde vi laddtrycket till ca 0,8kg ladd. då vart de ca 280hk. vilket va mycket bättre men som sakt inte gott nog. mer effekt vill man ju ha. så marklund tryckte lite på några knappar och drog en full pull. vips så vart de 300,27 hk på bakhjulet. vilket fick räcka för mig, 0.9kg i ladd. efter att man tackat marklund för dom fina siffrorna så körde pappa upp sin hoj. han ville ochså ha 0,9 i ladd. så han fick ut 310 hk på bakhjulet. bänknings förhållandena va inte dom bästa. kvaft i luften och varmt, där av dom (låga) siffrorna:D. efter att vi hade bänkat klart båda hojarna så lastade vi på dom sedan gick vi in och betalla köpte även med oss en copper gasket spray ;). efter de så tackade vi för oss och började den roliga färden hemmåt. vilket isäg inte va så spänande utan bara jobbig. filmer från bänken kommer inom kort.

Å nej .... inga filmer från bromsbänken - SNÄLLA!!! Det är tortyr att beskåda.
Har altid ångest när "bromsnisse" tar på sig det breda leendet och vrider på alla rattar. "Ska det paja så är det väl bättre om det sker nu ...?" brukar han säga.
Lite som en rysarnovell kanske - vi har ju redan läst sista sidan och vet att det slutar bra. Känns kanske bättre då?!
Dock tror jag (vet jag) att alla som trimmar på något vis mår bra av en bromsning - eller deras motorer vill säga.
Optimering i bänk är de billigaste hästar man kan få antigen det rör sig om turbo eller sugmotorer.

Absolut helfränt bygge. Har inte orkat läsa mig genom alla sidor, men fattar att ni har koll på vad ni sysslar med. GRATTIS till att ni sprängde 300 vallen med skaplig vettigt tryck!
Kör nu inte ihjäl dig, grabben!:Bugar
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Jag tycker du ska köpa nytt skinnställ så du slipper åka i string... det är jobbigt att se när man ligger bakom dig :)

Grattis, skönt att bänkningen gick bra!

de är lungt. om du betallar skinstället så :D

Å nej .... inga filmer från bromsbänken - SNÄLLA!!! Det är tortyr att beskåda.
Har altid ångest när "bromsnisse" tar på sig det breda leendet och vrider på alla rattar. "Ska det paja så är det väl bättre om det sker nu ...?" brukar han säga.
Lite som en rysarnovell kanske - vi har ju redan läst sista sidan och vet att det slutar bra. Känns kanske bättre då?!
Dock tror jag (vet jag) att alla som trimmar på något vis mår bra av en bromsning - eller deras motorer vill säga.
Optimering i bänk är de billigaste hästar man kan få antigen det rör sig om turbo eller sugmotorer.

Absolut helfränt bygge. Har inte orkat läsa mig genom alla sidor, men fattar att ni har koll på vad ni sysslar med. GRATTIS till att ni sprängde 300 vallen med skaplig vettigt tryck!
Kör nu inte ihjäl dig, grabben!:Bugar


tack så mycket. roligt att få kred för de man gjort. nja koll och koll vete tusan. alla kan bara man är noga:tummenupp. de är nog ingen risk.:rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=Az5rTtAMMBE

http://www.youtube.com/watch?v=WyoPwxx8bs4


jag vet. jag ska aldrig mer hålla i en filmkamera :gråta
 
Last edited:

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Grattis väl genomfört bygge.

Det allra roligaste med den här tråden är att farsan din har mer pulver än dig :D
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
äh.. du får helt enkelt lösa det "lilla problemet".

Galet häftigt bygge. Har följt hela tråden och är mer än impad!!!


de räcker nog med 300 kusar för mig ett tag framöver :D. ta ett tag att bli van effekten

roligt att så många följer mitt bygge, synd bara att jag bara säger samma sak (tackar tackar) etc. men jag kommer inte på något annat tyvärr. varje gång jag hör eller läser att min hoj är fin/snygg etc så blir man så glad men samtidigt laddad för någonting nytt :tummenupp
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag kan inte ana hur den går, jag vill inte ens..:)
Går inte org. busan redan tillräckligt?:D
Men en sak (kanske jag har missat) är det "out" med dump på turbo hojar?
 

funny

FUNNY
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Hällevadsholm
Hoj
CBR900RR Turbo, XJ650 Turbo
Jag kan inte ana hur den går, jag vill inte ens..:)
Går inte org. busan redan tillräckligt?:D
Men en sak (kanske jag har missat) är det "out" med dump på turbo hojar?

Det där med dumpen lägger jag mig inte i .....inte något jag förstår mig på, men jag fattar din andra fråga. Absolut!

Vansinnigt galet och riktigt kul, men jag har en standardfråga jag brukar ställa;
VARFÖR?
Har inte kollat alla inlägg i tråden och svaret finns kanske, men dra kortversionen för mig; vad är drivkraften bakom ett sådant bygge? Sthlm - Uppsala på 7 minuter med videokamera och raka vägen ut på Youtube, åttor på kvartsmilen, stjärnstatus på korvkiosken, knäcka farsan, att uppleva tjusningen med att göra powerwheelies i 250 ....? Eller är det rent av den roligaste motivationen av alla, den där Jay Leno varianten; "Because we can"?
Ja, för inte har du väl byggd den bara därför att snabbare omkörningar betyr större säkerhet?:va
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top