nu är de gjort. vi startade kl 03,00 från sundsvall, 7,30 timme senare så svängde vi in på turbovägen en bit utanför piteå med förväntan,oro och snus sug
efter första körningen i bänken så vart de 216 hk på bakhjulet vid 0,5 kg i ladd. jag va nära att gå därifrån och ta självmord. men jag bet ihop. något måste vara fel. efter lite felsökande så hittade vi felet. växelindikatorn störde ut efi boxen på något vänster. fråga mig inte hur.... efter att den vart urkopplad så höjde vi laddtrycket till ca 0,8kg ladd. då vart de ca 280hk. vilket va mycket bättre men som sakt inte gott nog. mer effekt vill man ju ha. så marklund tryckte lite på några knappar och drog en full pull. vips så vart de 300,27 hk på bakhjulet. vilket fick räcka för mig, 0.9kg i ladd. efter att man tackat marklund för dom fina siffrorna så körde pappa upp sin hoj. han ville ochså ha 0,9 i ladd. så han fick ut 310 hk på bakhjulet. bänknings förhållandena va inte dom bästa. kvaft i luften och varmt, där av dom (låga) siffrorna
. efter att vi hade bänkat klart båda hojarna så lastade vi på dom sedan gick vi in och betalla köpte även med oss en copper gasket spray
. efter de så tackade vi för oss och började den roliga färden hemmåt. vilket isäg inte va så spänande utan bara jobbig. filmer från bänken kommer inom kort.