Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Det där med dumpen lägger jag mig inte i .....inte något jag förstår mig på, men jag fattar din andra fråga. Absolut!

Vansinnigt galet och riktigt kul, men jag har en standardfråga jag brukar ställa;
VARFÖR?

jag tycker du svarar själv på frågan med : Vansinnigt galet och riktigt kul. ;) för att instället för 100% adrealin kan kan ta ur sig 110% :D
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Det där med dumpen lägger jag mig inte i .....inte något jag förstår mig på, men jag fattar din andra fråga. Absolut!

Vansinnigt galet och riktigt kul, men jag har en standardfråga jag brukar ställa;
VARFÖR?
Har inte kollat alla inlägg i tråden och svaret finns kanske, men dra kortversionen för mig; vad är drivkraften bakom ett sådant bygge? Sthlm - Uppsala på 7 minuter med videokamera och raka vägen ut på Youtube, åttor på kvartsmilen, stjärnstatus på korvkiosken, knäcka farsan, att uppleva tjusningen med att göra powerwheelies i 250 ....? Eller är det rent av den roligaste motivationen av alla, den där Jay Leno varianten; "Because we can"?
Ja, för inte har du väl byggd den bara därför att snabbare omkörningar betyr större säkerhet?:va


personligen skulle jag använda nåt likn på strippen och inte blinga till de så mycket.. tror nog TS är mycket ute efter bling bling med en gnutta fy fan va kul o gasa ur, samt korvkiosk varianten :D en minikomb
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Det där med dumpen lägger jag mig inte i .....inte något jag förstår mig på, men jag fattar din andra fråga. Absolut!

Vansinnigt galet och riktigt kul, men jag har en standardfråga jag brukar ställa;
VARFÖR?
Har inte kollat alla inlägg i tråden och svaret finns kanske, men dra kortversionen för mig; vad är drivkraften bakom ett sådant bygge? Sthlm - Uppsala på 7 minuter med videokamera och raka vägen ut på Youtube, åttor på kvartsmilen, stjärnstatus på korvkiosken, knäcka farsan, att uppleva tjusningen med att göra powerwheelies i 250 ....? Eller är det rent av den roligaste motivationen av alla, den där Jay Leno varianten; "Because we can"?
Ja, för inte har du väl byggd den bara därför att snabbare omkörningar betyr större säkerhet?:va




VARFÖR
för några år sedan så såg jag en hayabusa turbo på youtube. de verka ju fränt att slanga i 250 km/h etc etc. men efter ett tag så tänkte jag inget mer på de utan la tankarna på is. tills pappsen köpte en hayabusa och montera turbo på den. då kom tankarna tillbax och efter första testkörningen så var man fast. på den vägen är de :tummenupp

sedan är de ganska fränt och dumpa vid den lokala korvmojen :D
 

funny

FUNNY
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Hällevadsholm
Hoj
CBR900RR Turbo, XJ650 Turbo
VARFÖR
för några år sedan så såg jag en hayabusa turbo på youtube. de verka ju fränt att slanga i 250 km/h etc etc. men efter ett tag så tänkte jag inget mer på de utan la tankarna på is. tills pappsen köpte en hayabusa och montera turbo på den. då kom tankarna tillbax och efter första testkörningen så var man fast. på den vägen är de :tummenupp

sedan är de ganska fränt och dumpa vid den lokala korvmojen :D

Svaret funkar för mig!:tummenupp
 

Nicotin

Guest
turbo är ju det ulltimata tycker jag...men slanga i 250 och lite över går alldeles utmärkt med en orginalhoj också..:tummenupp

grymt bygge..surt att farsgubben hade mer kräm i spisen..

hade jag aldrig accepterat..:D:yoparty
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
turbo är ju det ulltimata tycker jag...men slanga i 250 och lite över går alldeles utmärkt med en orginalhoj också..:tummenupp

grymt bygge..surt att farsgubben hade mer kräm i spisen..

hade jag aldrig accepterat..:D:yoparty


man har ju knappt fyllt moppefucko än så effekten må nog räcka en stund iallfall :D

han måste alltid vara värre än mig annars vet man inte om han kastar ut hojen min ur garaget :rolleyes:
 

Nicotin

Guest
man har ju knappt fyllt moppefucko än så effekten må nog räcka en stund iallfall :D

han måste alltid vara värre än mig annars vet man inte om han kastar ut hojen min ur garaget :rolleyes:

ähh våga chansa...på med värre fläkt el vad som helst som gör att din farsa blir som ett möte på motorvägen..:D:yoparty
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
han måste alltid vara värre än mig annars vet man inte om han kastar ut hojen min ur garaget :rolleyes:

smyghöj trycket då och när du sedan drar honom som ett korsdrag hävdar du bara att han har blivit för för fet :D
....men då kanske hojen åker ut i alla fall:gnissla
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Ähh plocka ner hans hoj i molekyler å göm delarna där han inte ser dom å så säger du att den blev snodd så har du en massa reservdelar där!
Sen ger du han en rd 125 eller nått som plåster på såret :tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
ahhahah vilka förslag :tummenupp

ska åka ner till gävle nu i helgen med en kompis. få se om man ta några kort (kanske) blir en film om turen är på min/eran sida. måste även knäppa kort på mitt nya kedjeskydd :yoparty
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
hej. har nyss kommit hem från en minnes värd resa. tack gefle mc klubb för ett trevligt bemötande och trevligt folk :tummenupp nu har jag kört 70 mil på 3 dagar. hojen funkar fortfarande men den är skitig :yoparty. här kommer några kort från helgen. har fått många nya ider till vintern men jag tänker inte avslöja någonting i förtid. så tråden kommer vara aktiv i höst/vinter ochså :tummenupp
 
Last edited:

Johan_r

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-10R -06,SÅLD... GSXR 1000 -06
Satt å läste lite i går på sporthoj och råkade "glida" in på denna tråd... fastnade direkt och det slutade med att jag läste vertendainlägg.. så jäkla kul att se hur hojen växer fram..
grymt arbete du gjort:Bugar
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Haru gasat ngt än då?

Tycker ja ser dig nu o då men det fiskör ju så jag tror pappa din satt en spik i rullen ;)

Luta dig lätt över tanken i 90knycka och vrid full kastrull på 3:an o berätta sen hur d kändes när den gick i varvstoppet och du skickade i 4:an ;):yoparty:yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top