Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
dalarna
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
jag är en sån som hatar skitiga grejor. har fått lärt mig de av far min vilket är jobbigt ibland :rolleyes:. några grejor vart lite hastigt gjort men tur är att de snart är vinter så man kan plocka ner hojen i molekyler igen:D KNULLPUTS ska de vara på en hoj. men den ska köras.

de skulle varit roligt att träffa dig ochså. alltid roligt om nya kompisar :tummenupp.

känns rätt meningslöst med all puts när man fått en Hayabusa stulen.
min första vart stulen -06. det var väl några jävlar som fick stickningar i ögonen när de såg
mig köra runt el när jag putsade. Enligt polisen var det minst 2 pundare inblandade,.

Den hittades med skuren motor och såg förjävlig ut.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
känns rätt meningslöst med all puts när man fått en Hayabusa stulen.
min första vart stulen -06. det var väl några jävlar som fick stickningar i ögonen när de såg
mig köra runt el när jag putsade. Enligt polisen var det minst 2 pundare inblandade,.

Den hittades med skuren motor och såg förjävlig ut.

tråkigt att höra. men inget jag tänker på. garaget är larmat och jag lämnar aldrig hojen ur sikte när jag parkerat hojen ex på stan.
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Fan vilket bygge! Kollade på filmen från bänkningen och jag fick sådana där ilningar i ryggraden när jag hörde ljudet!

Är hojlös sen i våras och faaan vad det kliar i fingrarna nu!

Mer filmer där man hör ljudet!!!!

Lycka till!
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Fan vilket bygge! Kollade på filmen från bänkningen och jag fick sådana där ilningar i ryggraden när jag hörde ljudet!

Är hojlös sen i våras och faaan vad det kliar i fingrarna nu!

Mer filmer där man hör ljudet!!!!

Lycka till!

roligt att höra ;). du får ta och skaffa dig en hoj nu till vintern :tummenupp. filmer kommer de nog inge mer av den hära sommaren iallfall. har ingen videokamrera, ska fasen ta och skaffa mig en sån. :yoparty
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
idag vart de sista turen för iår:tummenupp. nu är den avställd och hela kitet.

vad som kommer hända till vintern med hojen vet jag inte riktigt än. ska gå igenom hojen iallfall. ska ta några öl till helgen och fundera och skriva ner på ett papper :rolleyes:

hoppas ni får en fin höst. :yoparty
 

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Ort
sthlm
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
Anledningen jag frågade var att en polare sökt som en galning efter ett kit till hans K6 och mc-xpress kör ju inga färdiga kit så..
Men turbo för mig är inte intressant.ingen utmaning att åka fort rakt fram..
Och turbo på min moppe känns som att sätta hiss på ett utedass..tufft men totalt onödigt..:D
men hatten av för er som åker med stressfläkt dock..:tummenupp

:yopartygå in på orient express:glömdet där finns det turbo kit:tummenupp till suzukis 1000 kubikare:banana
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Men turbo för mig är inte intressant.ingen utmaning att åka fort rakt fram..
Och turbo på min moppe känns som att sätta hiss på ett utedass..tufft men totalt onödigt..:D


...Sa han som bygger "busa turbo du är ivägen edition":D
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
listan i vinter.

plocka ner ner allt förutom motorn för putsning.
snabb fästen för tanken
limma fast bakljuset. losnade sista turen
köpa ny strumpa för luftfiltrer
köpa en till bakventil
kanske blir guldiga ok från en 05as hayabusa
balansera om fram/bak hjul
byta kopplingskorg från en 06a

shimsa om några ventiler. va lite förstort spel på ett par st.

de är en början iallfall.:D

hoppas fler i vårt kära land ta tag i deras effekt problem och monterar turbo i vinter. :yoparty
 
Last edited:

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
hoppas fler i vårt kära land ta tag i deras effekt problem och monterar turbo i vinter. :yoparty


ja, jag hoppas jag får tummen ur i vinter nu så det blir något innan motorcyklar är totalförbjudna i Sverige.....men det säger jag ju varje höst :D

man e väl inte bättre än att man kan ändra sig..:D

...så det blev en busa trots allt då men vad var det tänkt att vara från början då när du skrev din "slogan" :rolleyes:
 
Last edited:

Nicotin

Guest
ja, jag hoppas jag får tummen ur i vinter nu så det blir något innan motorcyklar är totalförbjudna i Sverige.....men det säger jag ju varje höst :D



...så det blev en busa trots allt då men vad var det tänkt att vara från början då när du skrev din "slogan" :rolleyes:

kommer ju enbart bygga hojen för att ligga och posör skrapa i fotokruvan på bulten:rolleyes::tummenupp
 

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Värmdö
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT
Har följt i stort sett hela tråden sen starten och jag måste bara säga att de är ett grymt bygge du fått till! Riktigt imponerad!
Synd att man inte har sett den live nåt i sommar!

Hör av dig till våren om du vill ha lite bra bilder på den! =)
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Har följt i stort sett hela tråden sen starten och jag måste bara säga att de är ett grymt bygge du fått till! Riktigt imponerad!
Synd att man inte har sett den live nåt i sommar!

Hör av dig till våren om du vill ha lite bra bilder på den! =)


fasen va roligt att höra. tack så mycket. våren 2010 kommer du nog att se den :yoparty

de måste vi fixa till våren 2010. skulle varit roligt :tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
nu har man börjat lite smått med hojen. frontkåpan är borta shiftlighten/växelindekatorn håller på att monteras bort. ska snygga till lite mer i elsystemet. vart inte riktigt nöjd i vintras. tog bort laddtrycksmätaren. den måste bytas ut mot en ny.

dålig kvalite på bilderna tyvärr.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
nu är både shiftligt/växelindekatorn borta. dom är till salu om någon är sugen. passar hayabusa 99-07. va tvungen att ta bort dom efter som växelindekatorn störde ut efiboxen. fråga mig inte hur:va.

tog även ett sista kort innan snön kommer och hojen får somna in tills våren kommer till vårt kära land :yoparty
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
idag har man tagit bort framgafflarna och börjat kolla på kopplingskorgen. har ej bilder. så till veckan ska jag åka och handla 2 flaror 15w olja :tummenupp sedan ska jag börja göra rent sving etc från allt skit som lyckats undkomma avfettningen i sommar :D

växelindekatorn/speedohealern har inte kommit ännu. håller tummarna på att dom kommer i början på veckan :tummenupp


ska även försöka få tag på 2 st snabbfästen för kåpor. så man får börja exprementera lite:rolleyes: mer om de senare :tungan
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Lägger in lite ögongodis åt dig från milanomässan.Fanns ett par riktigt busiga streetfighterbusor där oxå.
 

Bifogat

  • SANY1216.jpg
    SANY1216.jpg
    234.7 KB · Visningar: 198
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top