driverinblack
Turbo är roligt men dyrt
mycket snygg . tro fasen de. vill oxå vara där . jag håller mig till 90talet 99 är den bästa årgången
mycket snygg . tro fasen de. vill oxå vara där . jag håller mig till 90talet 99 är den bästa årgången
Håller med dig där, man kanske är partisk eftersom man har en själv men jag tycker de nya busorna är så jävla fula att jag inte vill ha en ens om jag fick byta jämnt upp mot min 99:a.
nu har man gjort lite grann igen. gafflarna är tömda på olja. dom får stå och rinna ur tills helgen. kopplingen är riven, men jag har dragit ditt kåpan igen. bilder kommer på kopplingen troligtvis i helgen . ny hjälm är oxå inhandlad. x-lite x-801R tror jag den hete. bilder kommer på den när spegelvisiret kommer hem
Eftersom du ska byta kopplingskorg, vägrar du att köra med svetsad originalkorg eller är den så sleten så du ändå måste byta?
jag ska byta korg/lameller etc från en 06. som är som ny, sedan ska pappa ta med sig kopplingskorgen som suttit på min hoj. till sitt jobb och fräsa ut en ny. som man kan ha som reserv om olyckan är framme eller man vill byta upp sig . men de är ett (långtids projekt i sej).
svetsad korg? hur gör man då? för/nakdelar ?
Man stumsvetsar slirfunktionen i korgen för att slippa att kopplingen hugger när man har bråttom iväg, jag antar att det är därför du vill byta korg?
Håller med jag också, gillar ej baken på den nya... och jag får väl räknas som opartisk då jag varken har eller funderar på att köpa en busa .
Skulle väl isånnafall vara för långresor, annars föredrar jag något som är lite kvickare i böjarna.
japp. men är de inte bara 99an som har slirfunktionen? jag har säkert fel. men de är va jag har hört. vart kan man hitta någon bild på en korg som är svetsad ?
Hmm . sa han som kör 750R -90
Har du provkört en busa? Nåja lite elak där men de va du med ( mot busan)
Alla inklusive B-kingen måste svetsas
Bild på min kopplingskorg före svetsning och en bild på en svetsad jag hittade på nätet.
ska språka med far min i helgen. de är han som sköter svetsningen. tack för bilderna, de hjälper nog inte bara mig utan även andra som har liknande frågor kring busornas koppling
Man ska vara noga med att centrera navet innan man svetsar, jag gjorde det med hjälp av ögonmåttet och en tving men Andersson tipsade senare om att man brukar svarva en distans som passar på baksidan och håller navet centrerat. Jag tror det gick bra ändå för min del, lär väl visa sig till våren.
HEHE faan då , Hänger ni bara här på forumet
Man hinner inte ens svetsa upp en hub innan nån hinner före
Jo här gäller det att vara snabb i vändningarna, all ledig tid som inte spenderas i garaget eller sängkammaren är ju på motorforum...
Haha, har man inte råd med något bättre så...Hmm . sa han som kör 750R -90
Har du provkört en busa? Nåja lite elak där men de va du med ( mot busan)
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |