Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Det här bygget är över-jävligt!

Du har ett grymt engagemang och en respekt som gör att du överlever med en så pass galen hoj som du faktiskt har!

Lite avis på din talang har man allt... själv är jag nöjd när jag får dit en förgasare eller lyckas byta bromsklossar på en eftermiddag :D
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Det här bygget är över-jävligt!

Du har ett grymt engagemang och en respekt som gör att du överlever med en så pass galen hoj som du faktiskt har!

Lite avis på din talang har man allt... själv är jag nöjd när jag får dit en förgasare eller lyckas byta bromsklossar på en eftermiddag :D

de är så roligt att höra. man blir så grymt stolt över sig själv.

tack så mycket :tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
idag (snö snö snö) och lite skruvande. nya schimsen sitter nu i och kammen sitter på sin rätta plats. vart mycket bra. :tummenupp. nu är dom stora jobbena klar. så nu är de bara (fin liret) kvar och allt förre jul. de har nog aldrig hänt förut:tummenupp bilder kommer när jag kommer ihåg kameran:huvet

ska hämta nya visiret till hjälmen i morgon :banana kanske blir nått impuls köp hos den lokala sukka handlaren ochså man vet aldrig :tomten


alla som läser det här. GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
visiret sitter på hjälmen. vart äkligt snyggt, jag tar en paus nu tills efter nyår då kommer bilder etc. kommer även en kort film på första uppstarten 2010 för er som är sugna på lite turbo möller :tummenupp

ha de bra sålänge mvh johan (tomtehataren) :tummenupp
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
visiret sitter på hjälmen. vart äkligt snyggt, jag tar en paus nu tills efter nyår då kommer bilder etc. kommer även en kort film på första uppstarten 2010 för er som är sugna på lite turbo möller :tummenupp

ha de bra sålänge mvh johan (tomtehataren) :tummenupp

god hjul johan ho ho ho
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
här kommer lite bilder på hoj 2010 :D
allt är nästan klar för våren. så de är mest finliret kvar.
men man vet aldrig något mer måste man ju köpa till älsklingen sin :D

testa även ny kameran (min första kamera). så nu kommer de inte bli några mer mobil bilder :tummenupp man kan koppla in den till en kameralins ochså:tummenupp så till sommaren kommer jag filma mina turer med hojen :banana
 
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Hur funkar den där dumpventilen för dig??

Brukar inte fungera tillfredställande med kolvdumpar

Svårt att styra på laddtryck samt tjuvläckage vid dellast är typiska symtom

Prova sen bara på kul att plugga dumpen och se om den får jämnare och snabbare laddtrycksbyggnad ( När snön är borta:D:D)
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Hur funkar den där dumpventilen för dig??

Brukar inte fungera tillfredställande med kolvdumpar

Svårt att styra på laddtryck samt tjuvläckage vid dellast är typiska symtom

Prova sen bara på kul att plugga dumpen och se om den får jämnare och snabbare laddtrycksbyggnad ( När snön är borta:D:D)

jag tycker den funkar fint. laddtrycket kommer tidigt och ökar fint.inte så mycket ketchup. men jag har inte mycket erfarenhet av hur en turbo hoj ska funka. men man lär sig :tummenupp. de ska jag ta och testa. tack för tipset :yoparty
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Jag hade exakt en sån dump på min gamla hoj och den läckte som ett såll när jag provtryckte systemet, den fick bli en brevpress istället och en vanlig saab-plastdump funkade mycket bättre.

jag har en dump liggandes från en audi a4. kanske skulle testa den i sommar för kuls skull :D
 
Last edited:

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
dalarna
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
japp de gör jag och säkert dom flesta som kör hoj :yoparty imorgon kommer de bli lite skruvning på älsklingen igen :tummenupp

Härligt! jag ska iväg å smeka min imorgon också. Lite smågrejs inför besiktningen
i april
Hayabusa rules, med el utan turbo (men det kanske man inte säger om hade en, hehe)
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Härligt! jag ska iväg å smeka min imorgon också. Lite smågrejs inför besiktningen
i april
Hayabusa rules, med el utan turbo (men det kanske man inte säger om hade en, hehe)

jag tycker om hayabusan. med eller utan turbo. de är den ultimata hojen enligt mig. man kan åka långt utan att behöva uppsöka läkare efteråt. man kan åka ifrån r-hojarna utan några större problem på småvägarna och på e4an är man oslagbar :yoparty

jag har säkert fel men här i sundsvall är de så iallfall. många som kör r-hojar men dom flesta är inte kapabel till att köra dom. en pike till alla er i sundsvalls området :D
 

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Ort
Inte i garaget
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Det är lätt att vara stor i käften när man bara kamera trimmar, du har mycket att bevisa i sommar du johan. men visst du är välkommen att ta en tur till norrfällsviken och tillbaka så får vi väl se vem som är först tillbaka
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Det är lätt att vara stor i käften när man bara kamera trimmar, du har mycket att bevisa i sommar du johan. men visst du är välkommen att ta en tur till norrfällsviken och tillbaka så får vi väl se vem som är först tillbaka

de kan vi göra :tummenupp. jag kommer säkert inte vara först men jag är en god förlorare iallfall :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top