hayabusa turbo

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
En grym snurra jag kan rekomendera fårn bilvärlden till ärliga 450 hkr är Garrets GT3071R. Den är ungefär lika stor som en k24a. men på en bil levererar k24 an i regel aldrig mer än 370 hkr och ganska kassa lager för å ladda över 1.2. Men gt3071r bromsade jag min bil 1.8 liter till 411 hkr på 1.1 bars ladd. och lika tidig respons som en td04hl-19t. SÅ kan starkt rekomendera den. Helkullagrad dessutom. ska du över 500 hkr sen så köper du en gt3076R. den är dock större. 4 tums kompressor. men med samma bil bromsades 507 hk vid 1.6 bar på en 1.8 liters spis. så kan inget annat än rekomendera den. Hur exakt den lirar på en 1.3 liters hoj motor vågar jag inte säga men jämförbart med bil så är dom grymma om man jämför dom mot td04hl serien och k24...



s60R har alltid haft gröna innan. vet dock inte vad dom sista modellerna hade.
gröna flödar 425 cc
blå 391
vita 371
de e vad jag har för mig iaf. kommer dock inte ihåg om de är på 3 bar eller 3.5 bar dom flödar detta.



425 =3,5 bar 465 = 4,2 bar räcker till 372 hk i detta läge

Förutsatt att soppapumpen håller ut ( vilket småpumparna har problem med)

Sen när ni åker dubbla rader så ger ju även orginalraden soppa till en hel del
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
OBS !!!!!!!!!!!!!! DU MÅSTE efterdra toppen efter ett flertal varmkörnings cykler


EXTRA viktigt då M12orna är nymonterade


Skitjobbigt jag vet:gnissla :huvet :huvet

Va fan, snackade precis med Marklund och han efterdrar aldrig sina bultar efter några varmkörningar å han mena på att det håller ändå ,,, lite dubbla budskap där från 2 "turbogurus"
men kanske är att föredra det säkra ändå, det e ju ett satans skitjobb att efterdra dom som sagt ,,,, för er som inte vet så sitter dom en halvmeter under allt annat som e monterat ovanpå som bilden visar :gnissla :huvet
 

Bifogat

  • PICT1018.JPG
    PICT1018.JPG
    158.3 KB · Visningar: 106

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Iaf så sitter har jag kastat i motorn i ramen igen ,,, å monterat lite runt omrkring ,,, det e lite å pilla med ,,, uppstart i helgen tänkte jag :)

Apropå kopplingen så använder jag hårda fjädrar från Marklund + en förstärkning på andra sidan, kan ju säga att man får en vänster underarm som är större än Arnold Swartzenegger efter en säsong med dom fjädrarna :cdevil
 

Bifogat

  • PICT1022.JPG
    PICT1022.JPG
    227.4 KB · Visningar: 102
  • PICT1021.JPG
    PICT1021.JPG
    181.3 KB · Visningar: 88
  • PICT1019.JPG
    PICT1019.JPG
    199.1 KB · Visningar: 119
  • PICT1028.JPG
    PICT1028.JPG
    176.1 KB · Visningar: 105
  • PICT1027.JPG
    PICT1027.JPG
    139.5 KB · Visningar: 100

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Snyggt , Vist är det väl en manlig kännsla att få sätta i hop nått dyligt


För att inte tala om att få köra maskinen sen ( OBESKRIVLIGT)


OM man har behov av M12 bultar så kör man förmodligen lite inspirerat

Då BEHÖVER man efterdra , kör man lugnt så kanske man klarar sig med standard bultar

Sanningen kanske är mitt i mellan där men hur kul är det med blåsta packningar ( offtast dra man med sig cylindern med) har förbrukat många:huvet



Som jag skrivit i tidigare trådar så baserar jag mina påståenden baserat på att man kör skiten ur grejorna ( varför trimmar man annars)


Mellan 45 - 60 grader brukar efterdragningen bli


Prova å märk på vart bultarna står innan ( lossa ett kvarts varv) dra sedan 105nm och kolla vart du hamnar



Obs jag har blåst packningar på att fuska med detta
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Apropå kopplingen så använder jag hårda fjädrar från Marklund + en förstärkning på andra sidan, kan ju säga att man får en vänster underarm som är större än Arnold Swartzenegger efter en säsong med dom fjädrarna :cdevil

Ok!
Du måste man byta alla fjädrarna eller kan man ta varannan så att den inte blir så väldigt hård? Ska förstärka kopplingen för att få lite mer klipp i den än vad det är orginal o eventuellt beställa ett NLR-system för 220- 250 hk medans dollarn är låg.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Snyggt , Vist är det väl en manlig kännsla att få sätta i hop nått dyligt


För att inte tala om att få köra maskinen sen ( OBESKRIVLIGT)


OM man har behov av M12 bultar så kör man förmodligen lite inspirerat

Då BEHÖVER man efterdra , kör man lugnt så kanske man klarar sig med standard bultar

Sanningen kanske är mitt i mellan där men hur kul är det med blåsta packningar ( offtast dra man med sig cylindern med) har förbrukat många:huvet





Som jag skrivit i tidigare trådar så baserar jag mina påståenden baserat på att man kör skiten ur grejorna ( varför trimmar man annars)


Mellan 45 - 60 grader brukar efterdragningen bli


Prova å märk på vart bultarna står innan ( lossa ett kvarts varv) dra sedan 105nm och kolla vart du hamnar



Obs jag har blåst packningar på att fuska med detta


Mmm ,, förstår vad du menar, pratar jag för mig själv så är fullgasrepor på 5-10 minuter absolut ingen ovanlighet när det gäller mig ,,, det var kanske därför inte org bultarna höll längre än en höna sket :tuttar

Blir garanterat att dra isär skiten å efterdra som du sa, tar väl en kväll å pilla med det, det e ju inte speciellt svårt men tråkigt arbete :arsele
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Ok!
Du måste man byta alla fjädrarna eller kan man ta varannan så att den inte blir så väldigt hård? Ska förstärka kopplingen för att få lite mer klipp i den än vad det är orginal o eventuellt beställa ett NLR-system för 220- 250 hk medans dollarn är låg.


Du ärligt så vet jag faktiskt inte, men det kan man säkert, jag har bara kört busan i orgskick och i 300hk verre, men nånstans därimellan skulle man säkert kunna köra med varannan fjäder, har man fullfjädrat kan man ju köra över 400hk maskiner, Andersson ,,, vad har du i din ?
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Du ärligt så vet jag faktiskt inte, men det kan man säkert, jag har bara kört busan i orgskick och i 300hk verre, men nånstans därimellan skulle man säkert kunna köra med varannan fjäder, har man fullfjädrat kan man ju köra över 400hk maskiner, Andersson ,,, vad har du i din ?

Det blir till att köpa en uppsättning o testa!:banana
 

ramram

Medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
Du ärligt så vet jag faktiskt inte, men det kan man säkert, jag har bara kört busan i orgskick och i 300hk verre, men nånstans därimellan skulle man säkert kunna köra med varannan fjäder, har man fullfjädrat kan man ju köra över 400hk maskiner, Andersson ,,, vad har du i din ?


Har 357hk/340nm pa bakhjulet och funkar bra med bra med Marklunds fjadrar.
Kor ratt hart drevat 38/19 (40/17 ar ju orginal) sa det gar ratt 'tungt' over 320.....men kopplingen ar kanon (inge slir)....
Sen ar ju denna ratt bra om man ska 'launcha' hart fast inte kora lockup koppling pa gatan (finns lite annat smatt och gott till Busa kopplingar har oxa).

http://www.hayabusazone.com/

"ONE PIECE BILLET CLUTCH CAM

This one piece clutch cam is a direct bolt in replacement for the OEM two piece unit. This part eliminates the "back torque limiter" which makes the clutch chatter when subjected to rapid take offs. This part is a must for Hayabusas that are drag raced, or subjected to heavy duty street riding. Clutch feel is vastly improved.
With the one piece cam installed, the bike no longer has the back torque limiter and it is possible to lock up the rear wheel when down shifting. This is a race part and care must be taken. Comes with installation instructions.

\Outright, no exchange or core required
Part# CF1300GSX $199.00 "
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Det blev en tur igår på ett par timmar och nu laddar jag 1.2 å jag säger bara ,,,, fyyyy faaaan vad den går, näst intill okörbar :tungan

Tex när man ligger på 6:an vid ungefär 150km/h å vrir fullt på gasen å när hojen passerar 200 så vill framhjulet upp och man får släppa lite för att ha vägkontakt, det är först när man har ca:280km/h som man kan ge fullt å vips så pekar mätaren på 330km/h :tuttar å jag kör med en drevning 40/18.

Hört att man kan sätta dit en sån Hi/Low switch så man kan mosa på lite på kurviga vägar med ,,, men men man blir väl van, detta var ju första repan för iår å då går ju allt som in i h-e :gnissla

Så nu e det en ulv i fårakläder ,,, Turbon syns knappt :tummenupp
 

Bifogat

  • PICT1045.JPG
    PICT1045.JPG
    211.1 KB · Visningar: 103
  • PICT1046.JPG
    PICT1046.JPG
    214.6 KB · Visningar: 91

ramram

Medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
Kör själv mellan 32-36/18-19 med orginal koppling samt McXpress kopplings fjädrar utan ett enda slir med samma kopplingslameller/skivor dom senaste 4 åren - och över 350km/h så ökar den fortfarande ngt helt brutalt!! ;)

/Fürstenhoff.

Far man fraga vad herrn korde med for drevning under rekordet +346km/h?
(Man maste val 'ha lite' kvar drevningmassigt nar man gor sanna stunter?)
Jag har ju tyvarr 'bara':huvet MCX400 laddare min sa det okar inge vidare over 350km/h, den varvar inte ens ut med 38/19....('bara' 363km/h pa GPSen och enligt mina berakningar ska val Busorna gora drygt 370km/h med 38/19 ).
Ska dock forsoka rada bot pa detta problem i ar .
Forresten hur ar BST falgarna? Har funkat bra eller?
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top