Hayabusa vs 385Whp Turbobil

IronMike

Guest
BAD skrev:
2277589 Jag bara undrar..vem har roligast för pengarna? :p
i förhållande till kapital ? (om man får vara lite ironiskt dryg) vem skulle meka å vara skitig under naglarna för att åka fort, om man kunde slippa det genom att köpa en nyare bil å lämna ifrån sig den för att få ännu mer pulver? och dessutom en bil som man kan cabba ner med en knapp, ena stunden glida, andra stunden smiska upp ynglingar me kepsen på svaj...
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
IronMike skrev:
2277588 Det är alltid lika patetiskt kul när garagemeckarna me sina fixade dräpare (i sina egna ögon) försöker utmana. Bilarna luktar dan mobility på långa avstånd, dumpventilen välputsad och justerad så den låter på långa vägar, där de kommer med sina kepsar på svaj för att utmana... :rofl

Men likt förbannat för dem, trots alla hundratals hästkrafter, och tidkort på det ena och andra så åker de på fetsmisk på motorvägsrace mot en bil som i grunden har 500 hk (dock mer i det här fallet), trots vikten mot sin fördel.

Har bekanta som åker 10or på strippen, tidkort finns tillochmed. Men som ändå inte har en sportmössa på motorvägen (finns även något som heter utväxling/luftmotstånd), vissa bilar är byggda för 330 km/h+ gammalt skräp är inte det. Åkte mot en 600hk+ bmw turbo senast i våras, gled ifrån mer och mer. När mätarnålen passerade 330 var bmw'n så långt bort att han gett upp för längesen.

Nu tror jag inte ens att den där bondmekade korvmojje bilen har så mkt pulver som utlovas, hade den haft det, så hade det varit mindre o-jämt till min fördel :rofl

Men var det inte fråga om att köra mot hoj? ...jag lät en polare kör biljäveln jag pratar om, jag smiskade mig själv med STOR marginal med hoj.

Så det känns som du har ett lost-lost läge för dig oavsett :7peta



Heavyweight champion of the world...äre inte skönt?
 

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
IronMike skrev:
2277591 i förhållande till kapital ? (om man får vara lite ironiskt dryg) vem skulle meka å vara skitig under naglarna för att åka fort, om man kunde slippa det genom att köpa en nyare bil å lämna ifrån sig den för att få ännu mer pulver? och dessutom en bil som man kan cabba ner med en knapp, ena stunden glida, andra stunden smiska upp ynglingar me kepsen på svaj...

njä men för 50k så piskar man det mesta med en 2 hjuling som är standard och har jäkligt roligt, vill man ha en 4 hjuling som går så får man minst hosta upp 5 gånger så mycket och då får man säkerligen ligga i garaget klabba ändå.. ska man se till kapital och man har överskott av det så tänk vad som händer om man lägger de pengarna som man spenderat på en bil, i motor o chassi på en hoj istället..man landar på månen =)

För dem som har kulor så man kan torka sig i arslet med dem och gillar att köra fort rakt fram så är ju topfuel ett tips ,då ligger rallykalle på strippen i sin beemer back med ca 5500hk :p :hihi

Den mesta motorsporten är kul och alla har ju olika intressen så vad man vill spendera sina surt förvärvade pengar eller pappas kapital på är ju upp till var och en. Jag menar bara att för att få samma prestanda i en bil så måste man antingen lägga ner både en jäkla massa pengar och tid i garaget eller enbart en jäkla massa pengar helt enkelt.
 

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
ZtreetFajter skrev:
2271710 Jaa :)..äru sugen på en korv o glass så kan d väll va värt ett försök ;)?

Njaaa, tiderna Hammarström satte i helgen med sin 800hk BMW räcker inte för att klå en standard Hayabusa, tyvärr.
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Flåklypa skrev:
2278096 Njaaa, tiderna Hammarström satte i helgen med sin 800hk BMW räcker inte för att klå en standard Hayabusa, tyvärr.


haha...*ler*

Ja du...anywere anytime...pinkslip? + 100lax?

Vi kan köra med 18" R-däck om så vills...0-100km/h på ca 2sek...0-402m på 9,7 (Sättna 18:e Juni) då spann det 1,2,3 greppade 4:an sedan rullade vi i mål..(våra slicks var sopslut!) vill se en std busa göra d...visa 1 tidkort på en std busa som har högre topspeed och lägre ET än 9,7

Vi kan köra 0-500m och 0-1000m i Västerås 14-16Juli
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag vill egentligen inte medverka i denna diskussionen, men ska bara flika in att Ryan Schnitz i USA körde sin original (enbart sänkt och jettad med pipa) ZX600R på 9.75 någonting. Han har ju inte gjort något annat än kört dragracing hur länge som helst, men ändå. Ge honom en Busa :tummenupp Då lär det gå undan. Jaja, fortsätt nu jämföra standardhoj mot jättetrimmad bil som är byggd för strippen :näsblod Dags för mig att ducka :hihi
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
lahi skrev:
2278792 Jag vill egentligen inte medverka i denna diskussionen, men ska bara flika in att Ryan Schnitz i USA körde sin original (enbart sänkt och jettad med pipa) ZX600R på 9.75 någonting. Han har ju inte gjort något annat än kört dragracing hur länge som helst, men ändå. Ge honom en Busa :tummenupp Då lär det gå undan. Jaja, fortsätt nu jämföra standardhoj mot jättetrimmad bil som är byggd för strippen :näsblod Dags för mig att ducka :hihi
Döda inte tråden med fakta som går att förstå :hihi
Jag har ju suttit här med :corn
Och väntat på mer pajkastning. :yoparty :banana
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hitecfrollo skrev:
2278881 Döda inte tråden med fakta som går att förstå :hihi
Jag har ju suttit här med :corn
Och väntat på mer pajkastning. :yoparty :banana
Hepp! Tjosan, ursäkta :hihi Det är ju iofs kul läsning...
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
ZtreetFajter skrev:
2278685 haha...*ler*

Ja du...anywere anytime...pinkslip? + 100lax?

Vi kan köra med 18" R-däck om så vills...0-100km/h på ca 2sek...0-402m på 9,7 (Sättna 18:e Juni) då spann det 1,2,3 greppade 4:an sedan rullade vi i mål..(våra slicks var sopslut!) vill se en std busa göra d...visa 1 tidkort på en std busa som har högre topspeed och lägre ET än 9,7

Vi kan köra 0-500m och 0-1000m i Västerås 14-16Juli


Ursäkta om jag är trög men är det verkligen så intressant att jämföra en toktrimmad bil med 800hk mot en orginal hoj ?

Bilen verkar vara byggd för att enbart vara snabb på strippen och tar troligen kurvor som en klick smör på en stekpanna.

Kanske det skulle vara mer intressant att ställa bilen mot en trimmad busa ?

Kanske en turbo busa med 300hk ?
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Men vänta här nu..

Vi pratar inte om en 800hk strippenkärra vs en standardbusa...

Det vi duskuterar ÄR en 450 hästars bonn-trimmad e30 som skall ha hängt på en standardbusa busa i 150 till 250 km/h

Sen vet jag inte hur hammarströms bil hamnade i diskutionen... Antagligen när det började gå upp för trådskaparen att han hade fel...
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
ZtreetFajter skrev:
2278685visa 1 tidkort på en std busa som har högre topspeed och lägre ET än 9,7
Det verkar som du inte förstår riktigt. Flåklypa sa att tiderna som Hammarström satte i HELGEN inte räcker för att klå en standard Hayabusa, han snackade inte om Sättna den 18:e Juni.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Ja hur kom 800hästarsbilen in i leken? Frågan gällde ju 450hästaren, och därför är folk så kritiska! Med 800hästaren tror jag en hayabusa får det kämpigt, fast det går jämt ett bra tag.
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
lahi skrev:
2278885 Hepp! Tjosan, ursäkta :hihi Det är ju iofs kul läsning...
:D :hihi
Det är ok verkar inte som något får honom att ge med sig :pannkyss

burner skrev:
2278901 Ursäkta om jag är trög men är det verkligen så intressant att jämföra en toktrimmad bil med 800hk mot en orginal hoj ?

Bilen verkar vara byggd för att enbart vara snabb på strippen och tar troligen kurvor som en klick smör på en stekpanna.

Kanske det skulle vara mer intressant att ställa bilen mot en trimmad busa ?

Kanske en turbo busa med 300hk ?
:tummenupp
Kompisen fick nyligen hem sitt busaprojekt nybyggd på ny hoj
Med 436,89 på slangen skulle kanske kunna höra med honom om han vill :tungan

Biturbo skrev:
2278940 Men vänta här nu.
Antagligen när det började gå upp för trådskaparen att han hade fel...
Word :fakta
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Hulkomania skrev:
2279506 Ännu ett exempel på hur en liter hoj bokstavligt talat walks away like nothing mot en supercharged vette på 730whp :pannkyss
Corvetten har dessutom bra mycket mindre luftmotstånd jämfört med en E30 som kan liknas med en minibuss från tidigt åttital :rofl
http://videos.streetfire.net/video/1a7f0fa9-a0ed-4097-b0a4-3f5c2d76f5f6.htm
:tummenupp :)

rollex skrev:
:tummenupp :)

Fürstenhoff skrev:
2279836 Ett exempel på hur fort det faktiskt kan gå med en nästan standard moppe, ZX14 -endast bytt avgassystem!!

9.14 på 402m.......

http://videos.streetfire.net/video/7F9D781A-BB9F-4CCB-8274-A2FF38FFE441.htm

Sug på denna film en stund och kom där efter med en vettig förklaring vad för en vass bil som skall kunna klara sig mot en vass standard moppe!! ;)

/Fürstenhoff.
:tummenupp :)
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Fürstenhoff skrev:
2279845 McXpress bygge??

Hoppas att han kör den med förstånd innan han ens är nära att kunna använda effekten ordentligt!! ;)

/Fürstenhoff.
Japp :tummenupp
Han har haft hojkort i snart 20år
först gamla räsers
någon cbx sen nån gsxr1100med flera
Sen r1:a
Han har haft tidigare turbo från Marklund ,R1 som han också köpte ny och åkte till mcexpress med :) , så han har kört turbo r1 och en moddad r1 utan turbo på bana sen dess.
Sålde båda i år och satsade på den här.
Sen har han laddtrycksstyrning som ger en snällare styrning om man så vill :tummenupp
Men trodde han skulle nöjja sig med "gatkitet" men mkt vill ha mer eller hur brukar man säga.
Tror han ligger på 360 nu på gata. :)
 

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
ZtreetFajter skrev:
2278685 haha...*ler*

Ja du...anywere anytime...pinkslip? + 100lax?

Vi kan köra med 18" R-däck om så vills...0-100km/h på ca 2sek...0-402m på 9,7 (Sättna 18:e Juni) då spann det 1,2,3 greppade 4:an sedan rullade vi i mål..(våra slicks var sopslut!) vill se en std busa göra d...visa 1 tidkort på en std busa som har högre topspeed och lägre ET än 9,7

Vi kan köra 0-500m och 0-1000m i Västerås 14-16Juli

Anywhere anytime??? Det var ju du som sade Tullinge i helgen och jag var där, såg två Hayabusor och Hammarströns fräcka 800hk BMW M3. Hayabusorna åkte konstant låga 9:eek:r med slutfarter på ~250km/h, dock var de inte original men ändå sugmotortrimmade. M3an är tuff som fan men gick väl höga 9:eek:r som bäst (9.95?).

Du har inte ens angett topspeeden på M3an men om jag inte missminner mig ligger den runt eller strax över 230km/h vilket en orig. Busa kan matcha. Förvisso är topspeed inte intressant i sammanhanget för den vinner inga rejs.

EDIT: M3an körde 9.955 @ 223km/h och hade 6.533 @ 183km/h vid 201 meter. Vet inte om jag är så imponerad av fartökningen sista 201 metrarna eller slutfarten på Tullinge. :hihi
 
Last edited:

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Flåklypa skrev:
2280091 Anywhere anytime??? Det var ju du som sade Tullinge i helgen och jag var där, såg två Hayabusor och Hammarströns fräcka 800hk BMW M3. Hayabusorna åkte konstant låga 9:eek:r med slutfarter på ~250km/h, dock var de inte original men ändå sugmotortrimmade. M3an är tuff som fan men gick väl höga 9:eek:r som bäst (9.95?).

Du har inte ens angett topspeeden på M3an men om jag inte missminner mig ligger den runt eller strax över 230km/h vilket en orig. Busa kan matcha. Förvisso är topspeed inte intressant i sammanhanget för den vinner inga rejs.

EDIT: M3an körde 9.955 @ 223km/h och hade 6.533 @ 183km/h vid 201 meter. Vet inte om jag är så imponerad av fartökningen sista 201 metrarna eller slutfarten på Tullinge. :hihi

Vi brukar ha 190Km/h vid 201m...körde 9,8 på Tullinge med vilt spinnande hjul 1,2,3 och rullade in på 4:an (6vxl låda..)..däcken var sopslut..d visste vi innan vi åkte ner men ville köra iaf :)...60-fötterna låg på 1,7 konstant vilket är ca 3 tiondelar för mkt mot vad vi normalt sett kör...vi kommer åka låga 9:eek:r konstant resten av sommaren när nya däcken kommer!

Vi har en teoretisk topspeed på 350km/h + ...vi går på varvstoppet strax före mål på 4:an med som bäst 237km/h..sen ere 2vxl kvar..

Btw dom där busorna var sååå långt ifrån orginal om man ser till trimning , chassie/fjädring etc..stod och studerade dom ett tag i depån..


Sedan sitter det Sellholm skruvben runtom på M3:an...tror nog den kan svänga oxå ..laddtrycket sköter man med höger dojjan så bilen är mkt potent och körbar när det börjar blir kurvigt

MEN...denna tråd handlade om en 450hk E30 325 Turbo som hängde på en Hayabusa (Var den orginal?) mellan 150-250km/h (i övrigt vart bilen rastad!)

Sedan har det spårat ur...som vanligt..

OT:
Var det inte ngn med nya Subarus här på SH som var så förvånad när han blivit rastad av en sur pickis? ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top