Hayabusa vs 385Whp Turbobil

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Att Ni bara orkar hålla på med att tjafsa i denna tråd--> Vem bryr sig vilket fordon som vinner mellan en Viper och Busa. Inte jag iallafall.

Ut och åk hoj istället.
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Fürstenhoff skrev:
2271686 Eftersom att en standard GSX-R1000K5 kör strippen på 9.87 så kanske en test vore intressant!! ;)

/Fürstenhoff.


Jaa :)..äru sugen på en korv o glass så kan d väll va värt ett försök ;)?
 

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Ok, det är Jakans gamla kärra...det var Jocke som körde 9.33 med den sekventiella Sellholmslådan väl? Heter han inte Magnus Hammarström som har den nu? Frän bil i vilket fall!

Förresten. Jag har faktiskt åkt den där kärran....och kört ifrån honom på 402 meter. Det var dock några år sedan nu....när den var svart -00 eller 01.
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Flåklypa skrev:
2271751 Ok, det är Jakans gamla kärra...det var Jocke som körde 9.33 med den sekventiella Sellholmslådan väl? Heter han inte Magnus Hammarström som har den nu? Frän bil i vilket fall!

Förresten. Jag har faktiskt åkt den där kärran....och kört ifrån honom på 402 meter. Det var dock några år sedan nu....när den var svart -00 eller 01.


Mm d stämmer bra d :)

Nu har vi fått ordning på grejjerna så d finns gott om mos under locket. :yoparty

Nog för att hänga av en Busa i alla intervaller ;)
 

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Fürstenhoff skrev:
2271686 Eftersom att en standard GSX-R1000K5 kör strippen på 9.87 så kanske en test vore intressant!! ;)

/Fürstenhoff.

Håll oss informerade hur det går, hoppas hojjen vinner.... :tummenupp

Dryg mode on
MEMENTO TE MORTALEM ESSE ska det förresten stå.
Dryg mode off
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Fürstenhoff skrev:
2271686 Eftersom att en standard GSX-R1000K5 kör strippen på 9.87 så kanske en test vore intressant!! ;)

/Fürstenhoff.
Ta nu en tur dit och visa vart skåpet ska stå.
Kan ju va gott me lite korv och glass :D
Nu har de ju bytt Bmw så då borde man ju kunna byta busa :hihi
 

IronMike

Guest
ZtreetFajter skrev:
2271769 Mm d stämmer bra d :)

Nu har vi fått ordning på grejjerna så d finns gott om mos under locket. :yoparty

Nog för att hänga av en Busa i alla intervaller ;)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=98061&page=1&pp=20

Lång tråd.. men där snackas det lite bil vs. båge. Vi åkte ett stycke M6 samt SL55 Amg (inte helt orginal, 580 hk ca), betydligt mer mos i den sketna bondtrimmade E30'in, och som bevisligen åkt fortare än effektstarkare bondtrimm...

Vi åkte båda två (bilarna) på rå-pisk av en gixxer 1000.

Om den där bmw'n ens är i närheten av att haka på en nyare 1000-hoj i det intervallet så lovar jag att på film dricka mitt egna kiss..

Inget fel på bilfokets otimism iaf :rofl
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
ZtreetFajter skrev:
2270539 Njao men Hayabusan är ju så omtalad och få häng o dra jämnt i ovan nämnda farter tycker jag är respekt med en så moderat trimmad bil...

Jösses.. OM nu beemern hängde på busan så kan man räkna ut med ena rövhalvan att busan inte körde fullt..

Å isf man kan räkna det så har jag kört ifrån en Porsche GT2 med min Amazon kombi en gång!

Fränt!
 

IronMike

Guest
Biturbo skrev:
2272328

Å isf man kan räkna det så har jag kört ifrån en Porsche GT2 med min Amazon kombi en gång!

Fränt!
som referens på just porsche-grejjen.. Två brorsor här ute har varsin Porsche Carrera GT, har smiskat av båda med råge dussintalet gånger....tom med trött v-twin hoj (aprilia mille). Dom vill inte gasa mot mig längre.....

:hihi
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
IronMike skrev:
Om den där bmw'n ens är i närheten av att haka på en nyare 1000-hoj i det intervallet så lovar jag att på film dricka mitt egna kiss..


Ooh....glöm aldrig dom orden..det ska bli en minnesvärd stund :)

Och eftersom du är så säker..kom hit o kör ist för att sitta o joddla bakom tangentbordet.

IronMike skrev:
Lång tråd.. men där snackas det lite bil vs. båge. Vi åkte ett stycke M6 samt SL55 Amg (inte helt orginal, 580 hk ca), betydligt mer mos i den sketna bondtrimmade E30'in, och som bevisligen åkt fortare än effektstarkare bondtrimm...

Vi åkte båda två (bilarna) på rå-pisk av en gixxer 1000.


Bmw´n har garanterat bättre mos per kg än dom där 2 blyslädarna!..dom skulle vara duktigt rökta.

Inget fel på hojfolkets superkrafter.. :rolleyes:
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
För lite rolig kvällsläsning kan ni kolla in följande artiklar:
-Corvette Z06 vs Suzuki GSX-R 1000 - Bike nr 11-12 2002
-GSX-R1000 vs Radical SR3 vs Murcielago vs 911 GT3 vs M3 CSL
-Mitsubishi Evo VII vs KTM Factory Replica
-Nissan "Nismo" Skyline GT-R vs Kawasaki ZX-10R - Speed Magazine
-STCC vs SuperSport 600

http://rapidshare.de/files/22334675/Car_vs_Bike.rar.html
 

rollex

Guest
IronMike skrev:
2272301 http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=98061&page=1&pp=20

Lång tråd.. men där snackas det lite bil vs. båge. Vi åkte ett stycke M6 samt SL55 Amg (inte helt orginal, 580 hk ca), betydligt mer mos i den sketna bondtrimmade E30'in, och som bevisligen åkt fortare än effektstarkare bondtrimm...

Vi åkte båda två (bilarna) på rå-pisk av en gixxer 1000.

Om den där bmw'n ens är i närheten av att haka på en nyare 1000-hoj i det intervallet så lovar jag att på film dricka mitt egna kiss..

Inget fel på bilfokets otimism iaf :rofl
:D HA,HA,HA,HA,HAAAAAAAA !!!! :D :yoparty
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Min första resa i år... bjöds direkt på ett litet race. Omkring 1,5 mil, genom lite rondeller som ligger utan för stan innan man kommer ut på landet.. När jag sen skulle svänga av mot mig så hängde BMWn med in i området... (Killens mormor bodde tydligen granne med mig) Vi snackade lite och han var uppriktigt förvånad att han inte hade en chans att haka på i accet däremot kom han i fatt mig runt 190 och uppåt.. Jag hade då en CBR fireblade från 92 och han en bmw med omkring 350-360 hp.. Så personligen tror att det behövs nor snuskigt vassa bilar för att haka på modrena hojar..

Så antingen var nog bmwn i fråga ovanligt vass eller så väntade hayabusan in honom lite.. hur kul är det att racea om man har en km försprång? Man väntar ju in och sticker i från, väntar in och sticker i från.. allt för att få förnedra.. :tummenupp

Som någon tidigare skrev.. bilfolkets optimism är otrolig
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
ZtreetFajter skrev:
2272430 Ooh....glöm aldrig dom orden..det ska bli en minnesvärd stund :)

Och eftersom du är så säker..kom hit o kör ist för att sitta o joddla bakom tangentbordet.




Bmw´n har garanterat bättre mos per kg än dom där 2 blyslädarna!..dom skulle vara duktigt rökta.

Inget fel på hojfolkets superkrafter.. :rolleyes:
Jag tror att alla på forumet vet att du är efterbliven vid det här laget,tror du att folk orkar komma upp till dig för att köra skiten ur en bmw och sen bara åka hem? nejdu, man måste ju få ut nåt av det för besväret =) me njag föreslår att du provkör en literhoj eller en busa och sen...kommer du fatta hur dum du har varit.
 

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Ute i skogen
Hoj
Ktm 300 -13
R-1000 skrev:
2277543 Jag tror att alla på forumet vet att du är efterbliven vid det här laget,tror du att folk orkar komma upp till dig för att köra skiten ur en bmw och sen bara åka hem? nejdu, man måste ju få ut nåt av det för besväret =) me njag föreslår att du provkör en literhoj eller en busa och sen...kommer du fatta hur dum du har varit.


Håller med fullt ut :tummenupp
 

IronMike

Guest
ZtreetFajter skrev:
2272430 Ooh....glöm aldrig dom orden..det ska bli en minnesvärd stund :)

Och eftersom du är så säker..kom hit o kör ist för att sitta o joddla bakom tangentbordet.

Bmw´n har garanterat bättre mos per kg än dom där 2 blyslädarna!..dom skulle vara duktigt rökta.

Inget fel på hojfolkets superkrafter.. :rolleyes:
Det är alltid lika patetiskt kul när garagemeckarna me sina fixade dräpare (i sina egna ögon) försöker utmana. Bilarna luktar dan mobility på långa avstånd, dumpventilen välputsad och justerad så den låter på långa vägar, där de kommer med sina kepsar på svaj för att utmana... :rofl

Men likt förbannat för dem, trots alla hundratals hästkrafter, och tidkort på det ena och andra så åker de på fetsmisk på motorvägsrace mot en bil som i grunden har 500 hk (dock mer i det här fallet), trots vikten mot sin fördel.

Har bekanta som åker 10or på strippen, tidkort finns tillochmed. Men som ändå inte har en sportmössa på motorvägen (finns även något som heter utväxling/luftmotstånd), vissa bilar är byggda för 330 km/h+ gammalt skräp är inte det. Åkte mot en 600hk+ bmw turbo senast i våras, gled ifrån mer och mer. När mätarnålen passerade 330 var bmw'n så långt bort att han gett upp för längesen.

Nu tror jag inte ens att den där bondmekade korvmojje bilen har så mkt pulver som utlovas, hade den haft det, så hade det varit mindre o-jämt till min fördel :rofl

Men var det inte fråga om att köra mot hoj? ...jag lät en polare kör biljäveln jag pratar om, jag smiskade mig själv med STOR marginal med hoj.

Så det känns som du har ett lost-lost läge för dig oavsett :7peta
 
Last edited:

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
Jag bara undrar..vem har roligast för pengarna? :p
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top