Det skulle vara Ellison och Lillen Eklund i så fallJalle skrev:2674864Är du säker? Ett par MotoGP förare och proffsboxare har vi nog på forumet.....
Det skulle vara Ellison och Lillen Eklund i så fallJalle skrev:2674864Är du säker? Ett par MotoGP förare och proffsboxare har vi nog på forumet.....
FireSalle skrev:2675492Det skulle vara Ellison och Lillen Eklund i så fall
Du är min hjälte Go' Jul på digAxxexs skrev:2675496Ett gäng mekaniker från VM finns garanterat här iaf. Roligast var när Robbin Harms mek fick nog och skällde ut soffexperterna som körde så popcornen rykte! Men mekar som jobbat för Battaini, Chili, Edwards m.fl finns säkert här..
Ah jag hittade inte igen den, på andra sidor var det siffror mellan 70 och 75.Mackz skrev:2675324Everts väger ca 80 kilo enligt hans hemsida. http://www.s72.com/
Gustav O skrev:2676602Nu när de kommer ha "equal machinery" i Repsol Teamet så får man väl gripa efter halmstrån för 2007 kommer Hayden inte ha fördelen av en hoj som är lättare än de andra Hondorna (3,5 kg under minimivikten), har 3% mer effekt och vrid genom hela registret, varvar mer och har bättre chassie, längre sving för bättre fäste och ännu bättre viktfördelning samt centraliserad vikt.
Du minns väl att om Hayden själv fått välja så hade han kört 05:an 2006?Gustav O skrev:2676602Nu när de kommer ha "equal machinery" i Repsol Teamet så får man väl gripa efter halmstrån för 2007 kommer Hayden inte ha fördelen av en hoj som är lättare än de andra Hondorna (3,5 kg under minimivikten), har 3% mer effekt och vrid genom hela registret, varvar mer och har bättre chassie, längre sving för bättre fäste och ännu bättre viktfördelning samt centraliserad vikt.
Citerar Kyochi Yoshiisandstream skrev:2676692Du minns väl att om Hayden själv fått välja så hade han kört 05:an 2006?
Både Rossi och Hayden har ju uttryck att pedrosa kommer vara en riktigt farlig konkurrent om titeln 2007.sandstream skrev:2676692Butter har ju hissats till skyarna av i princip alla så om han inte kör ifrån Hayden nästa år och kommer före i totalen ska det bli intressant att höra ursäkterna. Speciellt från den där HRC-bossen som du hade i din signatur tidigare, han som ansåg att Butter var den ende som kunde hota Rossi (sas innan Hayden vann VM för HRC)
Alla som tror nåt annat måste antingen ha slickat på paddor eller ätit konstig svamp. Jag gillar kanske inte Pedrosa men har man sett honom köra och har nån förankring i verkligheten så måste man inse detta.Gustav O skrev:2676791Citerar Kyochi Yoshii
"He did so many lasp in testing, always enthustiastic and positive."
Tror inte hojen var till mer nackdel än fördel för Hayden 2006.
Både Rossi och Hayden har ju uttryck att pedrosa kommer vara en riktigt farlig konkurrent om titeln 2007.
Jag minns tydligt att Hayden under säsongen uttalade sig om 06:an och sa att han hellre kört 05:an som Butter hade. Sen hurvida han fått mer poäng med den eller inte är en annan potatis.Gustav O skrev:2676791Citerar Kyochi Yoshii
"He did so many lasp in testing, always enthustiastic and positive."
Tror inte hojen var till mer nackdel än fördel för Hayden 2006.
Självklart kommer han att vara en seriös utmanare om titeln, som en av 4-5 st. Men frågan är om han kommer att nå hela vägen och vilka ursäkter som ska plockas fram om tex Hayden kommer före även i år.Gustav O skrev:Både Rossi och Hayden har ju uttryck att pedrosa kommer vara en riktigt farlig konkurrent om titeln 2007.
sandstream skrev:2689573Burgess kommenterar Haydens uttalande om att gå ner i vikt:
http://www.motorcyclenews.com/nav?p...sourceId=6213796&articleCategory=SPORT_MOTOGP
MotoGP world champion Nicky Hayden should abandon plans to shed weight to help him make the transition to Honda’s new RC212V 800cc contender. The American recently said he would need to lose weight to help him master the new machine, which requires a much more 250-style of riding that will heavily favour Repsol Honda team-mate Dani Pedrosa.
But Valentino Rossi’s legendary Aussie crew chief Jerry Burgess said:
- “If I was Nicky, I wouldn’t be focusing too much on that. I’d be focusing on if you start to lose too much of your own physical body mass, you start to make your life pretty miserable.
- “I’d rather see Nicky concentrate on not shedding kilos here and there, but actually focusing on beating his team-mate and not only his team-mate but everybody else.
- “I don’t think a kilo here or there is going to save him. Otherwise I could be world champion if it’s all down to shedding weight.”
sandstream skrev:2677166
Sen hurvida han fått mer poäng med den eller inte är en annan potatis.
VM-titeln 2006 visar väl att han kan fokusera när det behövs och på rätt saker.gthyni skrev:2689771det är nog den potatisen Hayden ska hoppa över i sin bantningskur Han borde kanske snacka med dr Phil om hur han ska lägga fokus på rätt saker,
sandstream skrev:2676692Du minns väl att om Hayden själv fått välja så hade han kört 05:an 2006?
Butter har ju hissats till skyarna av i princip alla så om han inte kör ifrån Hayden nästa år och kommer före i totalen ska det bli intressant att höra ursäkterna. Speciellt från den där HRC-bossen som du hade
Nej, det är inget konstigt alls men som bekant finns det folk som varit grymma i tex 250 men aldrig nått ända fram i stora klassenJörgen #31 skrev:2689920Så konstigt att han är hyllad till skyarna.. Han är ju bara trefaldig världsmästare ock rookie of the year i MotoGP-klassen.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |