Hayden ut ur MotoGP..Tack!

Status
Ej öppen för fler svar.

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Att göra när man har tid. Vara politiker?

Moto GP på TV är min högtids-stund i tv-tittandet:tummenupp . Ser showen som de bjuder på med glädje:) . Tycker bäst om den som har sin bästa dag, lider "lite:gnissla " med de som inte får ut det. Hur många sekunder är de på banan totalt;) ? Hur mycket skiljer det sig i tid mellan chauförerna? Stor eller liten, gammal eller ung. Gillar när de bjuder på sig själva:pannkyss .

I vardagen störs jag utav mycket skit:mad: , Att Euro-sport inte visade kvalet störde mig pytte-lite:huvet !

Gillar Hayden:) , så jag borde störa mig mycket på att han inte får till det:va . Men gläds just nu åt att Rossi har taggat till ordentligt:D . Gläds åt att Pedrosa har blivit lite öppnare i sättet vid sidan utav banan:tummenupp .

Gnäll:gnissla , glädje:) , blyghet:confused: , jävlar-anamma:mad: , frustration:huvet . Peakperformance:yoparty ! osv:
Allt måste vara där hur skulle det se ut om alla fick till det samtidigt:va , inget att störa sig på. Förträng känslan och plocka fram allt som inte stör!

Stör mig just nu gör vädret! Ska det bli som förra året? Är det vi som är skyldiga? Jag är fyrtioalist, vad har jag gjort fel. Skulle vi stannat vid trampcykeln? Toyman ........... detta stör mig..........:näsblod

Bifogat

• IMG_0800 mail.jpg
    IMG_0800 mail.jpg
    147.3 KB · Visningar: 137
  • IMG_2240 sh.jpg
    IMG_2240 sh.jpg
    151.5 KB · Visningar: 117

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tyckte jag horde kommentatorerna i Assen rejset skvallra om Hayden pa en kawa, helt ute o cyklar nu?
Det lär inte ske. Det ryktet som är starkast är att West åker ur Kawasakiteamet och Melandri tar hans plats eftersom han ska få vika sig för Sete.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Till Haydens försvar så måste jag ge honom att han är en showman.
Jag var på plats på Sachesenring -06 och efter avslutat träningspass så la hen ett gäng feta power slides bara för att roa publiken.
Nackhåren reste sig....:tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det lär inte ske. Det ryktet som är starkast är att West åker ur Kawasakiteamet och Melandri tar hans plats eftersom han ska få vika sig för Sete.

Comeback av Sete alltså? Kan bli kul, men har inte alltför stora förhoppningar..

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Comeback av Sete alltså? Kan bli kul, men har inte alltför stora förhoppningar..

Efter vad jag läst efter Sete:s testkörningar av Duccen så var båda parter SÅ nöjda med varandra och skulle förmodligen göra om det ...

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Han var 5:a förra året,någon poäng från 4:e i totalen.Platsar man inte i klassen då kommer vi att få väldigt små startfält i framtiden.

Jaså,vill italienarna ha japanska förare på japanska hojjar?

nu förvränger du vad jag har sagt o det gör du med mening :gnissla
japsen vill ha en jappare på en jappare..o italienarna vill ha del piero på en ducce ! :p

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
japsen vill ha en jappare på en jappare..o italienarna vill ha del piero på en ducce ! :p

Det som talar emot "vill" är ju att man verkligen inte verkar satsa på någon japansk förare i kungaklassen. Sen tycker man ju att ett motorland som Italien lätt skulle plocka fram "supertalanger" till styrningarna på maskinerna från den lilla fabriken om man tyckte detta var viktigt.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
vad som borde pratas om ist för hayden ur GP är ut med dem svenska komentatorerna, shit vilket sömnpiller att lyssna på dem. en slant till mej själv ist som skulle göra ett bättre jobb än dem. janne och stiggy (är väl dem som brukar vara där?!) har knappast där att göra!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ja, alla som försöker vinna VM och misslyckas är värda allt förakt :rolleyes:
Finns det någon i GP som inte har det som mål och som inte har sagt det?

Biaggis förra säsong på ny suzuki tycker jag var klart godkänd, årets säsong ser dock inte bra ut. Om det beror på skador, dålig hunger eller att cykeln inte passar honom är svårt att avgöra.
Killen radade upp betydligt fler race-vinster och poäng än Mr.Stomatol någonsin kommer att göra i MotoGP, vilket säger nåt om hur bra han är eftersom Mr.Stomatal halkade till sig en VM-titel...
Vi (Rainey och jag) har inte sett Biaggi vinna någonting än.

Jag är en fjortis.
Nitton (19) smilies i ett inlägg. Måste vara rekord.

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det ryktet som är starkast är att West åker ur Kawasakiteamet och Melandri tar hans plats eftersom han ska få vika sig för Sete.
Det vore något som skulle röra om i depån! Rossis ärkefiende vars ena nyckelben är brutet på 22 ställen.

Saxat från motogpmatters.com

"The news that Sete Gibernau would be returning to MotoGP to test the Ducati Desmosedici bikes raised a flurry of interest when it was announced last week. It launched a veritable firestorm of speculation about a possible return to racing, and whether the arrival of Gibernau made Marco Melandri's position at Ducati even more precarious. There was also the question of whether nearly two years away from racing would have dulled Gibernau's race reflexes so much that he would no longer be competitive. Only test times from Mugello would tell.

After two days of testing, we finally have times to base a judgment on. Frustratingly, though, weather conditions in Mugello are more British than Italian, meaning that so far Gibernau's track time has been limited to just 20 laps on both Tuesday and Wednesday, and even those laps have been ridden under track conditions which are far from ideal.

Despite the damp, Gibernau is still apparently in good shape. On Wednesday, the Spaniard set a fastest lap of 1'52.6 on the GP9, which uses the new carbon-fiber chassis. Although still 4 seconds off the pole record, and 2 seconds slower than the fastest race lap, that's a perfectly respectable time for a rider who hasn't ridden a MotoGP bike for 21 months, and has only ridden an 800cc MotoGP bike in a few tests at the end of the 2006 season, especially under less than perfect conditions."

Någon som kan spanska?

www.setegibernau.com

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Om Ducati rekryterar Valerio Biaggi som coach/rådgivare så kanske det får fart på Melandri?:)

wax49

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2007
Hoj
2005 YZF-R6 1999 WR400F
Go hate on Crash.net. Lots of Hayden haters there. Tricky Daddy gets no respect and lots of crap that is not warranted :tummenner

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
vad som borde pratas om ist för hayden ur GP är ut med dem svenska komentatorerna, shit vilket sömnpiller att lyssna på dem. en slant till mej själv ist som skulle göra ett bättre jobb än dem. janne och stiggy (är väl dem som brukar vara där?!) har knappast där att göra!
Gör som jag:

Ladda ner racen från www.racing-underground.com några timmar efter målgång.

När man har lyssnat på Toby Moody och Julian Ryder inser man hur mycket de svenska kommentatorerna sänker kvaliteten.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Troligen så kommer en svensk kanal sända. Har för mig att en svensk kanal redan i år sänt MotoGP en gång.

Känns lite tveksamt att någon svensk kanal kommer köpa in en serie som har 30 - 50 tusen tittare per race. Hoppas på Tv4 sport kanske?

TV6 har ju formel1 så de lär ju inte kunna sända båda.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept