HD Pan America - fyndläge?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Det är väl inget fel med att vara trångsynt? Jag är nog det och det blir nog värre och värre med åren. Man jag är lika glad för det. Kanske ännu gladare när jag jämför mina asgamla hojar med vad som kommit de senaste 10 åren.

Att köpa hoj utan att provköra har jag också gjort. Om jag var påverkad av marknadsförare, tidningar och youtubers etc vet jag inte. Jag tror inte det. Jag står nog emot sådant och bildar mig en egen uppfattning.

Här är hojen när säljaren kom och visade den. Jag gick på kryckor och hade för ont för att ens provsitta. Jag frågade om startmotorkopplingen funkade. Jodå. Startade två gånger utan missljud.
Jag prutade inte ens.

IMG_1139.jpeg
Kul va? En Kalle Anka-chopper från Japan.
Notera highway pegs, kyrkfönsterbaklyset med nummerplåten ovanför syns inte på bilden. En HD-grej. Packväskorna slängde jag när jag fått av gipset. En Sportstersadel fick jag med. Den har jag kvar. Den förra ägaren ville nog ha en riktig HD.

Efter lite återställande och uppgraderingar så ser det ut såhär:
IMG_1201.jpeg
Världens snyggaste, finaste, användbaraste, roligaste året runt-hoj för bus i stan och touring på grus och asfalt. Trivs finfint mellan 1200 och 3000 varv.
Tanter ler, småtjejer vinkar, killar frågar om de får fota den, kompisar gillar den mest av mina hojar, gubbar i min ålder vrider på huvudet när jag åker förbi. Snubbar som haft en likadan vill snacka.
Fast vad jag tycker är det som spelar roll.
Det är perfekt till det jag ska ha den till och jag gillar hur den ser ut. Moderna hojar är fula. Mina är snygga.
Tio år ihop till sommaren. Ingen hojbytardamp här. Min Kawa som jag köpte -81 har jag kvar. Fast min nyaste hoj TDMen från -02 känns ju som ny, bergstadig, kvick, håll käften-bromsar och bäst på allt som räknas. Lätt är den också.
Två superduperhojar för 43.500 kronor. Svårslaget. Jag har ingen hoj merch alls. Kanske skulle ha en tisha med texten Trångsynt, snål och lycklig.

Helt utan kostnad, en bild på min äventyrshoj.
Äventyr utanför min comfort zone, som utmanat mig och gjort mig till en (ännu) bättre människa. Kan själv, roddar när jag måste, relativt grym på engelska, hittar överallt med hjälp av min mobil.
IMG_2168.jpeg
Gibraltar ensam, ett delmål så gott som något. Åk dit med er Trans-HD*. Det blir ett äventyr. 👍

En rant förvisso. Men jag respekterar självklart folk som gillar sina hojar. Om de kan behålla sin hoj längre än till första storservicen, eller 10 år. Om det finns fog för att de gillar sina hojar.
Ni har väl sett tråden med omdömen om hojar de/ni haft. Jag äger bara fyra hojar och har bara sålt tre. Två gillar jag fortfarande (DR500 och CB500) för allt roligt jag hade med dom. Zundapp KS125 -73 kostar hiskeliga pengar idag. Efter två rasade växellådor och en kokt cdi-box så nej tack. Känslan som 17-åring var 10/10. Den i särklass bästa hojen då. Köp den inte idag.
Ja i tråden om omdömen kan man läsa erfarenhetsbaserade åsikter om vad som är andras favvohojar. Intressant. Fyll gärna på!

Edit, jag trodde den hette Trans America, den heter ju Pan America. Sorry.

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ja inget ”trans” här inte, det är nämligen woke och skall helst utrotas eller åtminstone förbjudas att finnas. ”Pan” går däremot bra!

Mvh

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ja inget ”trans” här inte, det är nämligen woke och skall helst utrotas eller åtminstone förbjudas att finnas. ”Pan” går däremot bra!

Mvh
F-n, jag läste ”trams” men kom på att det funkar lika bra…😊

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Mvh
Men hur är det med Peter egentligen, klädseln är väl lite udda? :tungan

https://www.reddit.com/r/asktransgender/comments/1ar7j5i
För övrigt passerade jag Gibraltar i november förra året på en gul motorcykel som gillar. Den har jag ägt sedan ny och första storservicen var således för över 20 år sedan. :kär

1738612846547.png

Edith min käre redigerare påminde om att jag missat en bokstav i väl...

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...