CBR1
Gudomlig sporthojare
Ajdå, vad har vi nu gjort.... Felix83 detta får du ta på dig, hörru.....
Fett! Jag tror inte du kommer bli besviken. I värsta fall håller den ju sitt värde bra.Den här tråden, i kombination med att jag råkade titta mig i spegeln och notera ett ståtligt grått vinterskägg, resulterade i ett litet impulsköp .
Så nu på torsdag kommer det att levereras en alldeles ny -22 Pan America, utan provkörning innan...
Trots snart 40 år med A-kort och uppemot 50 motorcyklar, har jag aldrig tidigare ägt en HD. Ska bli spännande
Moto Guzzi, Vespa och nu HD. Och inte vilken vanlig HD som helst utan en dammsugar-HD. *)Den här tråden, i kombination med att jag råkade titta mig i spegeln och notera ett ståtligt grått vinterskägg, resulterade i ett litet impulsköp .
Så nu på torsdag kommer det att levereras en alldeles ny -22 Pan America, utan provkörning innan...
Trots snart 40 år med A-kort och uppemot 50 motorcyklar, har jag aldrig tidigare ägt en HD. Ska bli spännande
Spännande som att spänna fast skruvar och muttrar som vibbar loss, eller är PA'n mindre vibrerande än de andra HD'na.Den här tråden, i kombination med att jag råkade titta mig i spegeln och notera ett ståtligt grått vinterskägg, resulterade i ett litet impulsköp .
Hundhuvudet är endast mitt att bära!Ajdå, vad har vi nu gjort.... Felix83 detta får du ta på dig, hörru.....
Bikeman i Skåne har en CVO 2024 ( 1 av 35 ) och på prislappen står det 320 000:-Det är väl den bästa hojen HD har byggt , inte lika bra som KTM, BMW eller Triumph men helt OK.
300 000 har den väl aldrig kostat ?
Moto Guzzi, Vespa och nu HD. Och inte vilken vanlig HD som helst utan en dammsugar-HD. *)
Friskt! En "allätare". Me like.
"I minoritetet"
View attachment 509535
*) Jag tycker att fronten är rätt cool faktiskt. Modigt av HD!
Alltså... Mina fördomar om hd försvann samma sekund jag satte mig på en och körde iväg.Spännande som att spänna fast skruvar och muttrar som vibbar loss, eller är PA'n mindre vibrerande än de andra HD'na.
Nja, encylindrigt har varit tvåtakt och egna hojar har alltid haft fyra cylindrar, en viffer och sen tvärfyror.Alltså... Mina fördomar om hd försvann samma sekund jag satte mig på en och körde iväg.
Obs. Gäller nog inte gamla Harley.
Och angående vibrationer - har du aldrig kört en KTM? Harley är ju som att få en smekning av en oskuld jämfört med KTMs stånkor.
På samma dag jag testade Panam testade jag Transalp och DR. Transalpen var katastrof. DR dålig. Panam bra men den där jävla plastflärpen de kallar vindruta på Panam förstör helhetsintrycket. Vibrerar och och för oväsen när den gör det.Nja, encylindrigt har varit tvåtakt och egna hojar har alltid haft fyra cylindrar, en viffer och sen tvärfyror.
KTM och HD har aldrig varit på listan (än så länge, kanske kommer med åldern).
På tyska. Stod precis och svor över manualen till min billyft som bara är på tyska...
1000PS har testat hela gänget i klassen med 19” framhjul.
På tyska. Stod precis och svor över manualen till min billyft som bara är på tyska...
Men då måste jag starta datorn för det funkar inte på mobilen. Och så mycket energi känner jag inte att jag vill lägga.Du kan oftast aktivera textad översättning till engelska. Funkar faktiskt hyfsat.
Mvh
Just do it.... enklaste sättet att hantera en frestelse är att falla för den. Har inte hört någon som varit missnöjd med dom. Grattis!Den här tråden, i kombination med att jag råkade titta mig i spegeln och notera ett ståtligt grått vinterskägg, resulterade i ett litet impulsköp .
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari