HD Pan America - fyndläge?

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Den här tråden, i kombination med att jag råkade titta mig i spegeln och notera ett ståtligt grått vinterskägg, resulterade i ett litet impulsköp 🙄.
Så nu på torsdag kommer det att levereras en alldeles ny -22 Pan America, utan provkörning innan...
Trots snart 40 år med A-kort och uppemot 50 motorcyklar, har jag aldrig tidigare ägt en HD. Ska bli spännande 😎
Fett! Jag tror inte du kommer bli besviken. I värsta fall håller den ju sitt värde bra.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Den här tråden, i kombination med att jag råkade titta mig i spegeln och notera ett ståtligt grått vinterskägg, resulterade i ett litet impulsköp 🙄.
Så nu på torsdag kommer det att levereras en alldeles ny -22 Pan America, utan provkörning innan...
Trots snart 40 år med A-kort och uppemot 50 motorcyklar, har jag aldrig tidigare ägt en HD. Ska bli spännande 😎
Moto Guzzi, Vespa och nu HD. Och inte vilken vanlig HD som helst utan en dammsugar-HD. *)
Friskt! En "allätare". Me like. (y)

"I minoritetet" :)

1737715026749.png

*) Jag tycker att fronten är rätt cool faktiskt. Modigt av HD!

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Spännande som att spänna fast skruvar och muttrar som vibbar loss, eller är PA'n mindre vibrerande än de andra HD'na.

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2022 HD PanAmerica 1250, 2017 Vespa GTS300
Moto Guzzi, Vespa och nu HD. Och inte vilken vanlig HD som helst utan en dammsugar-HD. *)
Friskt! En "allätare". Me like. (y)

"I minoritetet" :)

View attachment 509535

*) Jag tycker att fronten är rätt cool faktiskt. Modigt av HD!

Jajamen, det är dumt att binda sig till en sorts hoj. Vespan blir kvar, den är alldeles för rolig att bete sig som en femtonåring på. Guzzin byts tyvärr in 😔

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Spännande som att spänna fast skruvar och muttrar som vibbar loss, eller är PA'n mindre vibrerande än de andra HD'na.
Alltså... Mina fördomar om hd försvann samma sekund jag satte mig på en och körde iväg.

Obs. Gäller nog inte gamla Harley.

Och angående vibrationer - har du aldrig kört en KTM? Harley är ju som att få en smekning av en oskuld jämfört med KTMs stånkor.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Alltså... Mina fördomar om hd försvann samma sekund jag satte mig på en och körde iväg.

Obs. Gäller nog inte gamla Harley.

Och angående vibrationer - har du aldrig kört en KTM? Harley är ju som att få en smekning av en oskuld jämfört med KTMs stånkor.
Nja, encylindrigt har varit tvåtakt och egna hojar har alltid haft fyra cylindrar, en viffer och sen tvärfyror.
KTM och HD har aldrig varit på listan (än så länge, kanske kommer med åldern).

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Nja, encylindrigt har varit tvåtakt och egna hojar har alltid haft fyra cylindrar, en viffer och sen tvärfyror.
KTM och HD har aldrig varit på listan (än så länge, kanske kommer med åldern).
På samma dag jag testade Panam testade jag Transalp och DR. Transalpen var katastrof. DR dålig. Panam bra men den där jävla plastflärpen de kallar vindruta på Panam förstör helhetsintrycket. Vibrerar och och för oväsen när den gör det.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Just do it.... enklaste sättet att hantera en frestelse är att falla för den. Har inte hört någon som varit missnöjd med dom. Grattis!

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
YouTube är full av tillförlitliga YouTubers som är missnöjda. Och YouTubers är ju en säkert källa för sanningsenlig information. Oantastligt opartiska.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...