Jag har testat PA:n på både asfalt, grus och på stigar i skogen. Det sistnämnda var den kanske inte lämpad för men det funkade. Det är en monstruöst stor klump till hoj som känns numret större än både en GS 1250 och en KTM 1290 Adv.
Jag blev hårt övertalad av Kenneth på HD Center i Luleå att jag var tvungen att provköra den. Det var många fördomar om HD och hur i h-vete de ska kunna bygga en vettig adventurehoj men jag måste säga att jag hade fel. Den var riktigt trevlig att köra. Inte lika smidig som en GS och inte lika sportig som en KTM 1290 men tillräckligt bra på det som de andra gör.
Fjädringen var kompetent och skön för grus och motorn var fantastisk, så långt ifrån en HD man kan komma
Motorn påminde ganska mycket om KTM 1290 som är måttstocken i sammanhanget. En GS 1250 känns närmast håglös jämföreslevis...
Det var en del dåliga detaljer, ett vekt sidostöd, en oljekylare placerad rakt bakom framhjulet och lite el och slangar som stack ut där man skulle kunna fastna alternativt ta sönder om man lägger hojen. Som ett första försök var den riktigt bra! Jag rekommenderar er att åtminstone provköra den och skaffa er en egen uppfattning