HD Pan America - fyndläge?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Fick möjlighet att provköra en sådan en längre sträcka på roliga vägar. Blev lite förvånad att jag tyckte att den gick bättre på vägen än min dåvarande Multistrada 1260. Som ngn skrev, noll HD känsla vilket i det här fallet är positivt.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
När de haft tre på raken och kört 6000 mil med varje, då kan man lyssna på vad de har att säga.

Särskilt trogna verkar ägare till Goldwing, GS/A (och Supertenere även om den slutat tillverkas) vara av någon anledning. Många är inne typ på sin tionde på raken…
Där är jag av helt motsatt åsikt. Envisas man med att köra likadana fordon hela tiden tar man sig sällan tid att prova vad konkurrenterna har att komma med. Man är van att vissa saker ska vara på ett visst sätt så det andra känns konstigt och då kan man missa att det finns saker som faktiskt är bättre.
Min grundtanke när jag köper en bil eller mc är att jag inte ska ha en sån som jag hade innan.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
När de haft tre på raken och kört 6000 mil med varje, då kan man lyssna på vad de har att säga.

Särskilt trogna verkar ägare till Goldwing, GS/A (och Supertenere även om den slutat tillverkas) vara av någon anledning. Många är inne typ på sin tionde på raken…
Jo det är dom nöjda.
Har tidigare undrat varför man byter till en likadan som man redan hade. Idag förstår jag dom. Vissa behåller dessutom den gamla. 👍

Min TDM900 15.000 mil. Det finns lågmilare på blocket ibland. Fast jag ska nog klämma ur den lika många mil till först.

Jag har sett flera YouTube-klipp där de säger aldrig mer en Triumph, uppbackat av fel efter fel efter fel och kalla handen från handlaren.
Kan det finnas en koppling mellan mängden merchandise (tröjor, skärp, muggar, o dyl) och pissig kvalitet?
1. HD
2. Triumph
3. KTM

KTM kanske ligger på delad andra. Triumph trea då de kanske har lite bättre kvalitet. Vilka som kommer därefter är oklart.
Jag har två Kawasaki, två Suzuki, två Yamaha och hade världens bästa båtmotor, Honda 50. Hade en Honda 45a men den blev snodd.
Jag kan inte minnas att jag haft någon keps, tröja, jacka eller kaffemugg med någon hojlogga för det. Eller ens den japanska flaggan.
Kommer vi få se flera kinatrogna hojåkare snart tro? Märkesträffar, kinesiskt öl vid grillen, tishan å kepan, ett par rejäla trosor till tanten, en tatuering på armen. Bilen, hojen och fyrhjulingen. Flocken rör sig åt det hållet.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Där är jag av helt motsatt åsikt. Envisas man med att köra likadana fordon hela tiden tar man sig sällan tid att prova vad konkurrenterna har att komma med. Man är van att vissa saker ska vara på ett visst sätt så det andra känns konstigt och då kan man missa att det finns saker som faktiskt är bättre.
Min grundtanke när jag köper en bil eller mc är att jag inte ska ha en sån som jag hade innan.
Det är ju kanske inte nödvändigtvis så att man inte provar annat under tiden, men jag har noterat att de ovan nämnda hojarna har en stor andel slutanvändare; dvs när man väl provat en sådan ordentligt blir man kvar och byter upp sig snarare än byter till annat märke/hojtyp. Kanske delvis för att de är lite speciella ungefär som de som på sjuttiotalet vägrade köra annat än Citroën resp Mercedes… egenskaperna man värderade gick inte att få på annat håll.

Laederlappen

Ny medlem
Gick med
2 May 2019
Hoj
En hel flock
Av alla fula hojar som tillverkats de senaste tio åren så måste denna vara värst. Det är så man vill hälla klorin i ögonen!
Sen att harley är överprisade något alldeles fasansfullt gör ju inte saken bättre..

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Med tanke på hur eländig nya BMW R1300GSA ser ut så bör inte HD:s utseende vara ett problem. Kan tycka att den t.o.m. är snyggare än monstret BMW yxat fram i fabriken.
Tyckte jag också, tills jag ramlade över den i verkligheten. Den är faktiskt riktigt cool på något sätt... Å andra sidan ska ni inte lyssna på mig, jag tycker även att KTM 1390 Superduke är snygg så jag har ingen som helst smak...
Fast HD:n är apful...

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag skulle kunna tänka mig en, men aldrig betala de priserna.
Utländsk MC-press som haft dem som långtidshojar är förvånansvärt nöjda.
Senast var en review på YT från MCN som överraskade.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag kan tycka att den är lite cool, från styrlagret och bakåt. Man undrar ju lite vilken psykofarmaka som designern av framändan gick på? :va

Men så farligt tung verkar den ju inte vara, bara 8kg mer tjänstevikt än en R1300GS.
Samma psykofarmaka som KTM's och BMW's designer ?
Eller har de haft samma lärare på designskolan ? :va

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
På vilket sätt tycker du att de liknar varandra? :va
Väldigt fula. BMWs olika strålkastare fram ser hemskt fullt ut tycker jag.
Och KTM's "bönsyrsa" framtill, bönsyrsan redo hugga in går i samma klass, hemskt ful.
Mina 25 öre.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
Jo det är dom nöjda.
Har tidigare undrat varför man byter till en likadan som man redan hade. Idag förstår jag dom. Vissa behåller dessutom den gamla. 👍

Min TDM900 15.000 mil. Det finns lågmilare på blocket ibland. Fast jag ska nog klämma ur den lika många mil till först.

Jag har sett flera YouTube-klipp där de säger aldrig mer en Triumph, uppbackat av fel efter fel efter fel och kalla handen från handlaren.
Kan det finnas en koppling mellan mängden merchandise (tröjor, skärp, muggar, o dyl) och pissig kvalitet?
1. HD
2. Triumph
3. KTM

KTM kanske ligger på delad andra. Triumph trea då de kanske har lite bättre kvalitet. Vilka som kommer därefter är oklart.
Jag har två Kawasaki, två Suzuki, två Yamaha och hade världens bästa båtmotor, Honda 50. Hade en Honda 45a men den blev snodd.
Jag kan inte minnas att jag haft någon keps, tröja, jacka eller kaffemugg med någon hojlogga för det. Eller ens den japanska flaggan.
Kommer vi få se flera kinatrogna hojåkare snart tro? Märkesträffar, kinesiskt öl vid grillen, tishan å kepan, ett par rejäla trosor till tanten, en tatuering på armen. Bilen, hojen och fyrhjulingen. Flocken rör sig åt det hållet.
menar du att harley har pissigaste kvallitet av alla ?
det får du gärna utveckla jag vill höra mer om hur du kom fram till det.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
De som jag mött och snackat lite snabbt med när jag varit på semester. Dom har varit nöjda med sina pan america

Det kan ju vara för att dom kommer från HD, och då gå till en någorlunda bra allroad hoj känns nog som ett lyft.

Det fanns ju Harleyfolk som tyckte att Aeremaccin dom köpte till frugan var en bra hoj också, det var ju en Harley, men smidigare.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Väldigt fula. BMWs olika strålkastare fram ser hemskt fullt ut tycker jag.
Och KTM's "bönsyrsa" framtill, bönsyrsan redo hugga in går i samma klass, hemskt ful.
Mina 25 öre.
Ja att de är fula allihop stämmer förstås, men ”liknar varandra”?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning