HD Pan America - fyndläge?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Alltså hur hamnade vi här i en tråd om huruvida en Pan America är ett kap eller inte?
Inte för att vara sån men då kan vi ju diskutera huruvida ett kantigt sudd suddar bättre än ett runt, ifall Sue Ellen i Dallas verkligen vunnit Miss Dallas mm.
Vänligen håll er någotsånär till ämnet.

Mvh

Har vi inte enats om att Pan America inte är en ”riktig” HD (på gott och ont)?

Reklamen stämde inte riktigt men till rätt pris kan det vara en kul hoj för samma målgrupp som 1971 köpte en HD 250.

Ungefär?

Mvh

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Vet inte om det nämnts men Harley körde ju Africa Eco Race med en Pan America. Klassen verkar heta +1000 och pilot var Juan Pedrero Garcia .

*Tillägg* Han kom på åttonde plats totalt om jag tolkar det rätt.

1000016285.jpg1000016287.png

Last edited:

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Har vi inte enats om att Pan America inte är en ”riktig” HD (på gott och ont)?

Reklamen stämde inte riktigt men till rätt pris kan det vara en kul hoj för samma målgrupp som 1971 köpte en HD 250.

Ungefär?

Mvh
Den känns ju inte som en hd på 300+ kilo och vibrerar inte som en HD och mullrar inte som en HD.
Men jag tror det är en hoj som kommer stanna.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Alltså hur hamnade vi här i en tråd om huruvida en Pan America är ett kap eller inte?
Inte för att vara sån men då kan vi ju diskutera huruvida ett kantigt sudd suddar bättre än ett runt, ifall Sue Ellen i Dallas verkligen vunnit Miss Dallas mm.
Vänligen håll er någotsånär till ämnet.

Mvh
Det här är Sporthoj, att vi inte har hunnit med oljefilter, tutlurning och bästa vägarna i alperna är mer mysterium än diskussionen om miss Texas.

Gesus

SFS YAOOOOOOOO!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Falu rödfärg

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Tydligen tveksamma fotpinnar.
Han har rätt om skärmen. Dåligt smäck.
Men iallafall från Bikeman i Helsingborg får man ju fantastisk service och bemötande. Jag vet inte hur andra Harleyhandlare är men jag har aldrig blivit så bra bemött av någon verksamhet som säljer fordon.
Det tycker jag är värdefullt. Ganska trött på ointresserade eller nonchalanta försäljare. Samma med verkstad gällande service och dumma frågor.

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
1980 SR500 med sidvagn / 1983 Yamaha SR400 / 1981 Husqvarna 258
Jag tror att den (Pan American) når en särskild målgrupp inom HD-kollektivet.
Det finns folk som kom in i motorcykelgemenskapen genom att bli pålurad en fläsk-Harley. Antingen av en kompis, reklamen eller en medelålderskris. Och som sedan visade sig faktiskt gilla att köra motorcykel. På riktigt. Har träffat några dylika personer i olika sammanhang. Pan American ger dem en mycket bättre hoj för att "köra på riktigt" och "köra riktigt långt" utan att paja deras själsliga investering i HD-grejen.

Även om en stor tysk, brittisk eller en italiensk Adventurehoj hade varit bättre så hade den inte passat just dessa människor. I alla fall inte innan de inser att de faktiskt kan skita i vad andra tycker och köra det de vill. ;)

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Jag tror att den (Pan American) når en särskild målgrupp inom HD-kollektivet.
Det finns folk som kom in i motorcykelgemenskapen genom att bli pålurad en fläsk-Harley. Antingen av en kompis, reklamen eller en medelålderskris. Och som sedan visade sig faktiskt gilla att köra motorcykel. På riktigt. Har träffat några dylika personer i olika sammanhang. Pan American ger dem en mycket bättre hoj för att "köra på riktigt" och "köra riktigt långt" utan att paja deras själsliga investering i HD-grejen.

Även om en stor tysk, brittisk eller en italiensk Adventurehoj hade varit bättre så hade den inte passat just dessa människor. I alla fall inte innan de inser att de faktiskt kan skita i vad andra tycker och köra det de vill. ;)
Glöm inte servicen/kundbemötande. I min erfarenhet betydligt bättre hos Harley än vad de andra märkena erbjöd.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Glöm inte servicen/kundbemötande. I min erfarenhet betydligt bättre hos Harley än vad de andra märkena erbjöd.

Fast det är ju lokalt, hos din handlare.

I dom stora motorcykelvaruhusen där Harley står brevid Honda och Hyusong i bokstavsordning så möter du ju ofta samma personal oavsett märke.

Sen kan ju generalagenturen vara bättre eller KTM

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Fast det är ju lokalt, hos din handlare.

I dom stora motorcykelvaruhusen där Harley står brevid Honda och Hyusong i bokstavsordning så möter du ju ofta samma personal oavsett märke.

Sen kan ju generalagenturen vara bättre eller KTM
Bara varit i Helsingborg. Där är Harley ensamma och service på topp.

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2022 HD PanAmerica 1250, 2017 Vespa GTS300
Den här tråden, i kombination med att jag råkade titta mig i spegeln och notera ett ståtligt grått vinterskägg, resulterade i ett litet impulsköp 🙄.
Så nu på torsdag kommer det att levereras en alldeles ny -22 Pan America, utan provkörning innan...
Trots snart 40 år med A-kort och uppemot 50 motorcyklar, har jag aldrig tidigare ägt en HD. Ska bli spännande 😎

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy