Heda fanclub!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tom Byron skrev:
Till skillnad mot andra grupper så tror jag motardgruppen är mest "social" i depån, alltså de flesta känner varandra.

Det stämmer nog i ganska stor utsträckning, men det finns förstås en del som dyker upp, som man inte har koll på vilka de är eller vad de heter - många som är helt nya på att köra just motard (avdankade is-, backe- och cross-förare :) ).

Fast jag känner förstås lika många bland de andra också - större är inte Uppsala och det är inte så många som får för sig att köra på bana bland de vanliga gatåkarna.

Nackdelen med att känna så många, är att det tar nästan hela kvällen att hinna snacka med samtliga - ska man hinna köra också, blir det tajt. Lite lugnare när man åker iväg på banåkning som räcker flera dygn.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tom Byron skrev:
Jajajaja......... ska man åka fort så dyrkas man i Krattantråden, i den här så "äger jag bara" å har du inte greppat att allt är en ploj så är det dax att vakna :D

Vad är det för crap med hojen då? Du kan väl återkomma med rapport när du hittat felet? Ride fett men safe.

Brudar frxtn, en räcker väl?

ploj! det visste jag redan. Nej! jag har inte vaknat.... :D

alltid trött!
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Tom Byron skrev:
http://zeal.mine.nu/zealgallery/rorken 2juni/P1010182.JPG

Kolla, Heda ligger FÖRE krattan......... behöver jag nämna att....... det inte varade länge.......men skoj ivf.

Det här blev en given bakrundsbild, suddigheten ger ju fartkänsla......hehehe

Ja, det fanns ju en där tom JAG ligger före Krattan!!! :D Det som är så bra med stillbilder är att det inte syns så tydligt hur pinsamt om- och överkörd man blev sekunden efter! :rodnar

motardnisse : Heda råkkar helt enkelt, på ALLT! Vår poooooser no.1 :p Krattan... han bara är bäst, helt enkelt! (Fast jag tror Ebbe protesterar där... ;) ) :bow Hoppas hojen börjar uppföra sig snart igen!
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Yasha skrev:
Hej hej! :hej

Jag är så dålig på att gasa, att lill-Husan bara lät ynka 90 dB på rakan... Det är synd att du inte får köra din! :4skrika
90dB :confused:
Vet att jag hänger upp mig lite (jaja, mycket) på ljudnivåerna nu men hur tusan kan din lillhusa låta 90 och Hising blir avplockad varje gång (eller låter för mkt iaf eller hur det nu var, skitsamma)??
Ni har bägge 03or? Med org. ljuddämperi? Hur kan det skilja så mkt??? Jag tycker inte min låter nåt alls med org. dämparen...

F.ö tror jag alla tider från rörken är fel. Ingen kan ha varit snabbare (eller snyggare) än Dr Heda :fakta
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Hmm.. ja, vad säger man?!? På Åland mättes min Husa upp till 94 dB, 2 m ifrån (vid sidan av banan) och de 90 dB som vi fick i uppgift från Rörken, var under första passet, men även fast jag gasade lite mer senare, så höll hon sig tydligen under gränsen 100 dB... :)

Förutom att jag gasar dåligt, kan det kanske också bero på att Hising har haft sin längre och kört istävlingar/gasat mer vilket blåst ur en del ur dämparen? (Omstoppad?) Inte vet jag... *suck* Husan låter inte mycket med orginalsystemet på, så ÄR det bara!

Och jag håller med föregående talare, det är klart Heda är snabbast. OCH snyggast! :fakta

:D
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Yasha skrev:
Var det Hising som var framme och dreglade på min Husa? (Ni kanske inte hade kommit fram än?)

Fastnade du eller överhuvudtaget någon på filmen?

Angående det där med vilken grupp man kör i på Rörken, så tror jag nog inte det handlade så mycket om vilken cykel jag kör utan det faktum att jag är tjej och aldrig hade varit där förut... Tjejer kanske "brukar" börja i långsamma gruppen? Vad vet jag?!?

Nej, det var iaf aldrig nån som klagade när jag började köra på Rörken! Och jag var definitivt inte snabb första gången!
Om det är nån som vill stoppa in dig i långsamma gruppen, bara för att du e TJEJ så får du ta och upprätthålla vårt rykte och få tyst på dom!!! (genom att totalt mosa dom på banan!) :smasha

Och förresten, inte håna långsamma gruppen nu Vera, inget att fnysa åt, vi e alla barn i början! Och det är bra att den finns! :tummenupp
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Wheeliegirl skrev:
Nej, det var iaf aldrig nån som klagade när jag började köra på Rörken! Och jag var definitivt inte snabb första gången!
Om det är nån som vill stoppa in dig i långsamma gruppen, bara för att du e TJEJ så får du ta och upprätthålla vårt rykte och få tyst på dom!!! (genom att totalt mosa dom på banan!) :smasha

Här mosas minsann ingenting! :skrämd Och jag tror inte någon är speciellt snabb, första gången de ger sig ut på en ny bana. Men se'n tar det nog kortare tid att komma in i tempo/rytm för den som är åtminstone hyfsad på att köra hoj. :)


Och förresten, inte håna långsamma gruppen nu Vera, inget att fnysa åt, vi e alla barn i början! Och det är bra att den finns! :tummenupp

Det var absolut inte menat som ett hån!!! :eek: Himmel och pannkaka, nej! Om inte den fanns, skulle ju ingen normal människa våga prova att köra bana överhuvudtaget!

Jag ber om ursäkt om mitt uttalande kunde tolkas som ett hån, förlåt, förlåt, förlåt... :rodnar
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Yasha skrev:


Och jag håller med föregående talare, det är klart Heda är snabbast. OCH snyggast! :fakta

:D

Mmmm, jag kanske är snabb jämnfört med ett depåstöd( :rodnar :rodnar ), men jag en snygg som FÅ........apsnygg !!!!

Dessutom omgiven av celebriteter(ni :tummenupp) hela tiden, det är inte illa :fakta
 

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Yasha skrev:
Hmm.. ja, vad säger man?!? På Åland mättes min Husa upp till 94 dB, 2 m ifrån (vid sidan av banan) och de 90 dB som vi fick i uppgift från Rörken, var under första passet, men även fast jag gasade lite mer senare, så höll hon sig tydligen under gränsen 100 dB... :)

Förutom att jag gasar dåligt, kan det kanske också bero på att Hising har haft sin längre och kört istävlingar/gasat mer vilket blåst ur en del ur dämparen? (Omstoppad?) Inte vet jag... *suck* Husan låter inte mycket med orginalsystemet på, så ÄR det bara!


:D


Har inte provat efter jag bestyckade om hojen, möjligen ger det en annan ljudkaraktär när den går fetare. Ljuddämparen är genomgången och allt är OK. Möjligen så ska jag sluta gasa och växla som det vore en tvåtaktare och växla tidigare :D

/Hising
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Jag har hört ryktas att Heda-moppen var ute och pooosade på stan ikväll?!? :tummenupp (Hörde nog fruttandet i mobiltelefonen, när jag försökte prata med en djupt distraherad sambo... :rolleyes: )

Var det chix i närheten? Några som blev impade av dina stoppies? Berätta! :p
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Nej nej nej...........

Jag råkade bara åka igenom stan när jag skulle hem från jobbet, skulle hämta en .............öh...................................skruv av en kompis som jag behöver :rodnar

BUSTED...... :rolleyes:

Jo, det blev några meter på framslangen.......studenter är ena hejare på att åma sig när man rullar förbi.....hehe
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo, sanningen var att det var Kö utanför GOYA å där slog jag på en "heda average" stoppie.......dvs inte alls lång........men jublet gick genom kön och en mumsig känsla flöt på genom kroppen..............

DET ÄR SOMMAR NU..............
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
:D

Ja, vad säger man?!? :rock Det är klart massorna jublar! :cool:

:bow

Goyas publik, så här i studenttider, håller väl en mer än vanligt lagom fjortisnivå oxå... :p
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Yasha skrev:
:D

Ja, vad säger man?!? :rock Det är klart massorna jublar! :cool:

:bow

Jag gjorde nog det jag är bäst på, halvdassiga stoppis med ung publik i högklackat (som dessutom blir fetimpad)


*heda trivs*
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
inför isbanesäsongen vill jag presentera mina depåbrudar:
 

Bifogat

  • hedafejk.jpg
    hedafejk.jpg
    69.4 KB · Visningar: 80

ove

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
suzuki 1100
Tom Byron skrev:
Jag gjorde nog det jag är bäst på, halvdassiga stoppis med ung publik i högklackat (som dessutom blir fetimpad)


*heda trivs*

Helt rätt målgrupp där :tummenupp
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top