Heda fanclub!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
mindraper skrev:
TADAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Skojigt, nu ska det bara byggas om lite så vi får in VÅRA RADIALOK mellan ekrarna. in i vapensmedjan nu SuperSperma o smöra lite, jag har redan min kontakt vet du.
tips från Ebbe emottages tacksamt då han redan byggt om sin (även om han nu har det gamla dåliga oket :tungan )
ses nästa helg då!
//m
Jag har redan kirrat en lösning. (fast såklart är det Hedamannen som tipsat) vi ska bara se om det verkligen går att göra på det viset. Det ser vi imorron...
Vore ju tråkigt om VÅRA RADIALOK tog skada.
R Öhrn, husaguru deLuxe med kassetspelare och krossad plysch, tyckte vi skulle börja hugga bort gods i oken men det tycker jag verkar vanskligt....

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Den som nämner radialok en gång till i denna tråd får en permanet ban, bara så ni vet :arsele

Jeje, heda e avis............märks det :hihi

Supermoto skrev:
Jag har redan kirrat en lösning. (fast såklart är det Hedamannen som tipsat) vi ska bara se om det verkligen går att göra på det viset. Det ser vi imorron...
R Öhrn, husaguru deLuxe med kassetspelare och krossad plysch, tyckte vi skulle börja hugga bort gods i oken men det tycker jag verkar vanskligt....

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
.....

Bifogat

• FTE - Design by Beringer.jpg
    FTE - Design by Beringer.jpg
    96.9 KB · Visningar: 40

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Supermoto skrev:

Jag har ju Talon/Excel-hjul på min moppe beställda för KTM cross -03. På framfälgen är distanserna exakt lika stora. En extra liten aludistans på 3,5mm på vänstersidan löste det problemet. Hade räckt med 3mm oxå utan problem. Skivan flyttades ut 2,5mm då den bredare skivan bygger lite extra iaf jmf med cross-skiva. Funkar kanon, det ända grumlet i dunken är att hojen är lite mer snabbstyrd åt vänster och liiite segare åt höger. Men det märker man inte i skogen jag lovar. Har dock planer på att försöka lösa det så att hjulet hamnar mitt i igen... Orrenvade hade gnussat av lite massa på oket såg jag. Verkar som han lyssnat på Mr. Örn. Känns........ fel! Men men....

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Supermoto skrev:
Ska försöka svara på allt...
Underlaget är tänkt att vara åker.
Friåkning?? Jag tänker inte hålla i dig iaf, hehe. Eftersom det kommer nårga stycken som i princip aldrig kört innan så vill nog jag kunna ha uppsikt över dem. De får hållas på åkern. Det kommer finnas plats för dig att köra hur fanken du vill.
XR'n ska jag fråga pastaphukot om vi kan låna.
Sovplats är såklart toklugnt (jag har ny soffa).
Skitmycket mümmelman såklart :fyllisar.
Kom gärna på fredag eller tidigt på lördagen. Tror vi bör starta rätt tidigt så vi inte drabbas av mörker/kyla så hårt.
Sandstrand kan du nog glömma tror jag. Vi ska hållas i skog / på åker.

Fick jag med allt? Tror det...

Vad?? :7peta Är det nån tävling eller så på gång eller?? Åka enduro?
Får man va me? :tuttar

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ebbe skrev:
Jag har ju Talon/Excel-hjul på min moppe beställda för KTM cross -03. På framfälgen är distanserna exakt lika stora. En extra liten aludistans på 3,5mm på vänstersidan löste det problemet. Hade räckt med 3mm oxå utan problem. Skivan flyttades ut 2,5mm då den bredare skivan bygger lite extra iaf jmf med cross-skiva. Funkar kanon, det ända grumlet i dunken är att hojen är lite mer snabbstyrd åt vänster och liiite segare åt höger. Men det märker man inte i skogen jag lovar. Har dock planer på att försöka lösa det så att hjulet hamnar mitt i igen... Orrenvade hade gnussat av lite massa på oket såg jag. Verkar som han lyssnat på Mr. Örn. Känns........ fel! Men men....
Du använder alltså samma lösning som :bugar:bowGURUN:bow:bugar med lika gott resultat!!?!!
Nu får vi isf hoppas att våra nya fina RADIALOK inte är så mkt bredare. Kanske t.o.m så pass mkt smalare att vi inte behöver fulmeka, hehe :hoppa

PS HEHE, "Grumlet i dunken", :lol

Super-Knutte! Kollahusaberg.se Motorbikes-Technichal Features-Brakes så ser du vad vi menar. Eller så kollar du på Motorbikes-Supermoto-FS65e för fler bilder. Det är ingen tävling utan mer lite privat lek på en åker vi fått låna. Det har redan blivit lite för mkt folk från trakten mot vad jag tänkte från början så du får nog stanna hemma den här gången:(

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Muhahha ser att du försöker dölja Radialok i regnbågens färger, hehe Nice try :tungan

Nu fipplad jag igång mobben oxå, så jag lär spamma lite här

Bifogat

• rensida.jpg
    rensida.jpg
    20.4 KB · Visningar: 35
  • smutsigv95.JPG
    smutsigv95.JPG
    56 KB · Visningar: 51
  • smutsigh95.JPG
    smutsigh95.JPG
    52.1 KB · Visningar: 53
Last edited:

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Tom Byron skrev:
Muhahha ser att du försöker dölja Radialok i regnbågens färger, hehe Nice try :tungan

Nu fipplad jag igång mobben oxå, så jag lär spamma lite här

Lessen om jag gör intrång på er roliga tråd men måste bara fråga en sak.
Kör ni med samma bromsok och skiva på era crossfälgar som ni har på motardfälgarna? Är ni inte rädda för att pajja den? Känns som att det blir en dyr liten historia när man väl har sönder något...
Har nämligen fått rekomendationen att inte köra med fetingskivan och bromsoket på crossfälgarna.

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Jag har kört med 310 skivan året runt i 2år nu. Jag kör ju ingen ren enduro bland stock och sten. Kör mest grus/stubb/is och mindre skogsvägar. PG körde novemberkåsan med en KTM Adventure(stava) ett år och den har väl 310-320mm skiva?

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yEPP, men de går ju att se sig för om det blir skitigt å stenigt, inte bara plumsa ut i skiten ju, åker ju mest grusväg /stigar och på is, så dår gör det inget.

Mest en ekonomisk grej att snika å köra med samma juh

Å du gör inga intrång, wilkommen fräujläjn...

henrikkrueger skrev:
Lessen om jag gör intrång på er roliga tråd men måste bara fråga en sak.
Kör ni med samma bromsok och skiva på era crossfälgar som ni har på motardfälgarna? Är ni inte rädda för att pajja den? Känns som att det blir en dyr liten historia när man väl har sönder något...
Har nämligen fått rekomendationen att inte köra med fetingskivan och bromsoket på crossfälgarna.

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Tom Byron skrev:
yEPP, men de går ju att se sig för om det blir skitigt å stenigt, inte bara plumsa ut i skiten ju, åker ju mest grusväg /stigar och på is, så dår gör det inget.

Mest en ekonomisk grej att snika å köra med samma juh

Å du gör inga intrång, wilkommen fräujläjn...

Aha, aj see.
Tänkte väl köra lite enduro och cross så det är nog läge för mig i alla fall att köra med mindre ok och skiva tror jag...
Btw, har ni upplevt några problem med den kortare fjädringsvägen, som det är på fs varianten, när ni leker på stigar och sånt?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen är grejad :D :yoparty :Bugar

Plockade bort strypningar + lite annat tjafs igår. Hällde i soppa i tanken och hon startade efter ett par sekunder på startmotorn :tummenupp
Klockan var rätt sent och jag hade inga kläder att åka i så det blev ett par svängar på parkeringen bara. Ska se om det går att åka lite mer i helgen....

Förresten... Finns det tändningslås på 04orna????

Bifogat

• FTE - Design by Beringer2.jpg
    FTE - Design by Beringer2.jpg
    80.9 KB · Visningar: 47
  • Ny Husa7.jpg
    Ny Husa7.jpg
    96.6 KB · Visningar: 46
  • Ny Husa11.jpg
    Ny Husa11.jpg
    83.2 KB · Visningar: 51
  • Magnesium.jpg
    Magnesium.jpg
    56.2 KB · Visningar: 37
  • Framstänka.jpg
    Framstänka.jpg
    89.9 KB · Visningar: 34
  • Frambroms2.jpg
    Frambroms2.jpg
    80.5 KB · Visningar: 41

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Supermoto skrev:
Förresten... Finns det tändningslås på 04orna????

Skönt att den går då!
Det FANNS tändningslås på min, plockades bort väldigt fort... Sitter det inte på 05'orna?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ebbe skrev:
Skönt att den går då!
Det FANNS tändningslås på min, plockades bort väldigt fort... Sitter det inte på 05'orna?
Nope, inget Tlås på de nya...

Verkar som att kommer kunna bli jäkligt bra det här :)

Jädrar så stor förgasaren är jämfört med de små smidiga del'Orto som satt tidigare. Upptäckte rätt fort att man inte ska titta in i förgasaren medans man leker med gasrullen :3freak Accpump är säkert bra att ha meninte medans man mekar med den, hehehe. Skapligt effektiv strypning som satt under filtret oxå, hehe. Inte mkt luft som kunde passera där. Hade ni oxå den plattan eller hade ni den gamla hederliga snorkeln??

Lite störd av att de är högre än tidigare men det ska nog lösa sig det oxå...

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Supermoto skrev:
Nope, inget Tlås på de nya...

Verkar som att kommer kunna bli jäkligt bra det här :)

Jädrar så stor förgasaren är jämfört med de små smidiga del'Orto som satt tidigare. Upptäckte rätt fort att man inte ska titta in i förgasaren medans man leker med gasrullen :3freak Accpump är säkert bra att ha meninte medans man mekar med den, hehehe. Skapligt effektiv strypning som satt under filtret oxå, hehe. Inte mkt luft som kunde passera där. Hade ni oxå den plattan eller hade ni den gamla hederliga snorkeln??

Lite störd av att de är högre än tidigare men det ska nog lösa sig det oxå...

Accpumpsblindhet döper vi den skadan till va...? :hihi
Plattan sitter i 04'an oxå. Startade inte ens min moppe innan strypningarna var ur. Motormisshandel kallar jag det.... USCH! :4skrika Strypningarna alltså...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka