Heda fanclub!

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jorå, det är ruggig skilnnad på fjädringen, jag hade 625a offroad innan å den fjädrigen är underbar i skogen jämnför med husans motardhistoria.

Men på isen råkkar den istället :tummenupp

henrikkrueger skrev:
Btw, har ni upplevt några problem med den kortare fjädringsvägen, som det är på fs varianten, när ni leker på stigar och sånt?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Har kört ca 300m än så länge....
Nu sitter jag iklädd bara en handduk och fixar med nya datorn. Radiolänk + VDSL ger >6 sköna MB, på 75" bild såklart.... :D


Verkar funka rätt stabilt nu så det är nog dax att åka och köra lite NY HUSA MED RADIALOK :arsele
Ska försöka hålla mig till att köra lugnt och fint första 30 minutrarna iaf. Sen oljebyte och sen var den inkörningen avklarad.



Hur har ni bestyckat era keihiiiiin ???
Original munstyckena som följde med, vad var det för storlek på dem till era? Hur har ni satt nålen som följde med. Har ni forskat nåt i vad som är rätt/fel??
Ger mig iväg en sväng nu men förväntar mig svar när jag komemr tillbaka:fakta
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
De flesta jag hört kör med org bestyckning enl. boken, dvs avstrypt, org hack på nålen och 160 mj, jag ploppade i ett 170 mj nu på hösten men allt annat org.

Åkte 160mj med FP i sommras å stiftet såg bra ut, blev mycket mörkare med 170, dvs svartaktigt

Hade 180 på isen men det känns ingen skillnad i motorn typ.....

Skulle jag vara dig så skulle jag ta bort det där radialböghistoren med en råndell å tjoffa dit ett suparpårrrrigt 6kölvsok som det sitter på de RIKTIGA 650modellerna, inte nå jävlanedtrimmade m¨åpeeeeeder :blah


Supermoto skrev:
Har kört ca 300m än så länge....
Nu sitter jag iklädd bara en handduk och fixar med nya datorn. Radiolänk + VDSL ger >6 sköna MB, på 75" bild såklart.... :D


Verkar funka rätt stabilt nu så det är nog dax att åka och köra lite NY HUSA MED RADIALOK :arsele
Ska försöka hålla mig till att köra lugnt och fint första 30 minutrarna iaf. Sen oljebyte och sen var den inkörningen avklarad.



Hur har ni bestyckat era keihiiiiin ???
Original munstyckena som följde med, vad var det för storlek på dem till era? Hur har ni satt nålen som följde med. Har ni forskat nåt i vad som är rätt/fel??
Ger mig iväg en sväng nu men förväntar mig svar när jag komemr tillbaka:fakta
 

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Mölndal (Halmstad sommartid)
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
I min stora iver och i den totala brist på bromsok av 4-kolvsvariant a la cross så tryckte jag idag dit mina fina crossfälgar men behöll den stora skivan och 6-kolvsoket. Nu till min fråga: det känns som om jag behöver göra något mer än att bara dra dit 310-mm skivan på 21 tums fälgen, skruva fast skiten på hojen och gasa. Vad?
Har sett på bild att ni har lyckats...

Snälla ge mig ett tips... :Bugar :Bugar :Bugar

Btw: varför är det målat ett streck med gul färg på de två bultar som håller fast bromsoket i gaffelbenet? Ser ut som en typ av sån garantiplombering eller liknande
 
Last edited:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Hm, (heda på smurfhumör mode on) ska du ha 19fälgen ifram, å 21 ibak, å varför en 320mm skiva duger inte orginal 310mm ?

jeje,

Jo om du klämt dit din 310mm skiva på framfälgen som förhoppningsvis e 21 tum så kommer ekrarna att repa oket, vi lade lite brickor emellan så löste det sig, du lär även lägga brickor bakom skivan så den kommer rätt oxå


easy as that

henrikkrueger skrev:
I min stora iver och i den totala brist på bromsok av 4-kolvsvariant a la cross så tryckte jag idag dit mina fina crossfälgar men behöll den stora skivan och 6-kolvsoket. Nu till min fråga: det känns som om jag behöver göra något mer än att bara dra dit 320-mm skivan på 19 tums fälgen, skruva fast skiten på hojen och gasa. Vad?
Har sett på bild att ni har lyckats...

Snälla ge mig ett tips... :Bugar :Bugar :Bugar

Btw: varför är det målat ett streck med gul färg på de två bultar som håller fast bromsoket i gaffelbenet? Ser ut som en typ av sån garantiplombering eller liknande
 

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Mölndal (Halmstad sommartid)
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Tom Byron skrev:
Hm, (heda på smurfhumör mode on) ska du ha 19fälgen ifram, å 21 ibak, å varför en 320mm skiva duger inte orginal 310mm ?

jeje,

Jo om du klämt dit din 310mm skiva på framfälgen som förhoppningsvis e 21 tum så kommer ekrarna att repa oket, vi lade lite brickor emellan så löste det sig, du lär även lägga brickor bakom skivan så den kommer rätt oxå


easy as that


Vaddå... Tyckte hojen såg mycket coolare ut med 21 tum bak och 19 fram...
:huvet

Skall pröva med brickor så får vi se.
Tack för hjälpen!
 

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Mölndal (Halmstad sommartid)
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Tom Byron skrev:
Var det ironi eller fattade du?

Jag kan phota ikväll hur jag gjort så kan du få se, iofs, inte mycketatt se lixom :)

Jodå, jag tror att jag fattade... Tror dock inte att ekrarna går emot mitt ok. Har inte kollat helt jättenoga, skall fulmeka lite till senare idag. Borde nog lösa sig med lite brickor tror jag.
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
henrikkrueger skrev:
Jodå, jag tror att jag fattade... Tror dock inte att ekrarna går emot mitt ok. Har inte kollat helt jättenoga, skall fulmeka lite till senare idag. Borde nog lösa sig med lite brickor tror jag.

Vad har du för crossfälgar? På mina talonnav var ju distanserna lika stora så jag fick tillverka en lite 3,5mm distans (3mm räcker) till vänstersidan för att ekrarna skulle gå fritt, samt flytta ut skivan lite. Se tidigare beskrivning...
 

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Mölndal (Halmstad sommartid)
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Ebbe skrev:
Vad har du för crossfälgar? På mina talonnav var ju distanserna lika stora så jag fick tillverka en lite 3,5mm distans (3mm räcker) till vänstersidan för att ekrarna skulle gå fritt, samt flytta ut skivan lite. Se tidigare beskrivning...

Har ett par hjul som suttit på en ktm 450 sx...
Ett par svarta saker. Skulle tydligen vara sådana som ktm:s fabriksförare kör med.
Kollade på hjulen idag. Ekrarna går helt klart i oket! :huvet Skall köpa brickor imorgon, så då borde det lösa sig...
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
supermuppo, berätta nu då hur vass å snabb hojen är!!!
Amen asså, jag har kört 23minuter än så länge, om ens det. Det jag kan säga är att allt känns så jäkla fint och lättarbetat men det hade nog en ny 03a oxå gjort. Det som märks tydligt so far är att den startar så äckligt lätt även om jag inte hade problem med 03an iofs. Plus att gassvaret är ruggigt direkt och den varvar upp otroligt fort. Bromsen känns mycket bra oxå det lilla jag provat än så länge. Det jag inte tycker om är att gasrullen går så lätt :3freak men det är väl en inkörningssak. Jag tar gärna i för mkt vilket resulterar i ryckig körning. Inkörning av piloten tror jag det är som gäller där, hehe. Jag upplever den nya som hårdare oxå, kan bero på att jag inte suttit på en vettig hoj på länge men såpass borde jag ju minnas.

Har hittat TRE saker som jag inte tycker om riktigt.
#1 Den nya är lite högre. Jag tyckte det var så himla skönt med 03an eftersom den var låg. Den är fortfarande inte som en 525a att man måste ha stege men ändå klart högre än 03.
#2 stödet är numera av åk-upp-med-en-jävla-fart-så-fort-man-tittar-på-hojen-karaktär. Jag kommer få ont i smalbenet känner jag redan nu. Klart det går att fixa.
#3 Vi fick inte med kedjeskydd! Ringer M&F och säger till så grejar väl de det.

I veckan ska stora hjulen på och ett första oljebyte ska göras sen är vi båda klara för gäflepersonalens ankomst :) :yoparty
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
1. vet jag inget om, men min tar i hela tiden när man svänger, kunde gärna vara någon mm högre, (fotpinnarna alltså)

2. jag drog åt muttern till stödet så det går trögt eller stannar nere, man får dra åt lite varje månad ungefär eller när det börjar åka upp

3kedjeskydd :D Vad e det :fatta!

Supermoto skrev:
Har hittat TRE saker som jag inte tycker om riktigt.
#1 Den nya är lite högre. Jag tyckte det var så himla skönt med 03an eftersom den var låg. Den är fortfarande inte som en 525a att man måste ha stege men ändå klart högre än 03.
#2 stödet är numera av åk-upp-med-en-jävla-fart-så-fort-man-tittar-på-hojen-karaktär. Jag kommer få ont i smalbenet känner jag redan nu. Klart det går att fixa.
#3 Vi fick inte med kedjeskydd! Ringer M&F och säger till så grejar väl de det.

:yoparty
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Supermoto skrev:
Har hittat TRE saker som jag inte tycker om riktigt.
#1 Den nya är lite högre. Jag tyckte det var så himla skönt med 03an eftersom den var låg. Den är fortfarande inte som en 525a att man måste ha stege men ändå klart högre än 03.
#2 stödet är numera av åk-upp-med-en-jävla-fart-så-fort-man-tittar-på-hojen-karaktär. Jag kommer få ont i smalbenet känner jag redan nu. Klart det går att fixa.
#3 Vi fick inte med kedjeskydd! Ringer M&F och säger till så grejar väl de det.

#1. Ameh! -03an är ju så låg så man skulle behöva ett extra set med fotpinnar för att orka hålla upp fötterna. :gnissla :rolleyes:
Kan det ha att göra med att jag har ganska långa ben? :va :D

#2. Ta bort! Det är väl en räcer? :7peta :rofl
#3. Kedjeskydd... Det är väl ett sån't däringa TOOOOOURING tillbehör va? :va :arsele


:tomten :brinnerup
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Okej era jubelpuckon....

#1 JAG vill ha en låg hoj. Känner att jag har mer kontroll då. Ni är dessutom längre än mig båda två!

#2 Vid rejs är det inte ens tillåtet att ha det monterat. Men vid "civilt bruk" så är det skönt att ha. Man slipper lixom ha depåstödet i JÄTTEryggsäcken Runar med sig hela tiden. Skruva åt muttern hårdare känns som tidernas bonnmeck!

#3 Skiter i vad ni säger :arsele Ska det ingå vid köp så ska det ingå vid köp!!! Dessutom säger väl reglementet att man ska ha nåt slags kedjeskydd (?)...


GURU-PS Jag har bunkrat upp med drivvis med teen chix i rosa tubtoppar för lite aktiviteter på lördag kväll för de som stannar kvar och tycker att sånt är roligt....
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Me so happy :)

Jävlar var det dånade när man startade utan dämparen på :yoparty

Distanser tillverkas as we speak. Tyvärr var RADIALOKEN mkt bredare än de gamla DÅLIGA fyr- och sexkolvarna så det blev SEX mm distanser :skrämd. Hoppas det går att köra skiten ändå....
Annars får man väl sälja bilen och köpa ett gaffelben till med axialoksfästen.
 

Bifogat

  • Akra i kartong.jpg
    Akra i kartong.jpg
    107.2 KB · Visningar: 37
  • MotoGP-Husa.jpg
    MotoGP-Husa.jpg
    102.8 KB · Visningar: 30
  • MotoGP-Husa2.jpg
    MotoGP-Husa2.jpg
    112 KB · Visningar: 28
  • Akra monterat.jpg
    Akra monterat.jpg
    119.4 KB · Visningar: 30
  • Akra monterat2.jpg
    Akra monterat2.jpg
    111.1 KB · Visningar: 30
  • Akra monterat3.jpg
    Akra monterat3.jpg
    112.9 KB · Visningar: 25
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top