Heda fanclub!

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Eller min, så fort den är lagad..... :mad:

:4skrika SKITFANHELVETESJÄVLARPERKELEVOIVITTOSATANSBANANERKANELSTÅNG!
:4skrika

Min moppe hostar hårda metalldelar ur oljepluggshålet. Skulle byta olja och fick ut en massa onormalt stora flagor och en bit av en stefa-fjäder, dvs fjädern i en packbox. Den får stå hemma i helgen, FAN jag som skulle gasa ifrån Örebromaffian. *suck* Nu får jag titta på istället å dricka Mümmelman.
Ska ringa David imorrn och se vad han säger, Pickel är underrättad och står standby. Borde inte vara nå problem att få detta på garanti/goodwill tycker jag. Trodde att jag skulle klara mig men icke.... :huvet

PS. Detta låter kanske som världen undanflykt, men den är verkligen trasig. Får jag låna XR'n på lördag å sniffa eran lera på mina goggles?!? DS.

PS2. Heda, du är en guru på att banga... DS.

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Ebbe skrev:
Min moppe hostar hårda metalldelar ur oljepluggshålet.

Amen då!! Tar det aldrig slut... :( :3freak
Ledsen att höra att ännu en Husa spottar delar som den egentligen behöver. :död
Hoppas att du får bra med hjälp så den snurrar snart.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Hm, fy va surt. Hur såg silen ut? var det någon plastaktig sörja utanpå?

Fy va surt! :4skrika

Ska du åxå åka Honda nästa år? :tummenupp

Ebbe skrev:

Min moppe hostar hårda metalldelar ur oljepluggshålet. Skulle byta olja och fick ut en massa onormalt stora flagor och en bit av en stefa-fjäder, dvs fjädern i en packbox. Den får stå hemma i helgen, FAN jag som skulle gasa ifrån Örebromaffian. *suck* Nu får jag titta på istället å dricka Mümmelman.
Ska ringa David imorrn och se vad han säger, Pickel är underrättad och står standby. Borde inte vara nå problem att få detta på garanti/goodwill tycker jag. Trodde att jag skulle klara mig men icke.... :huvet

PS. Detta låter kanske som världen undanflykt, men den är verkligen trasig. Får jag låna XR'n på lördag å sniffa eran lera på mina goggles?!? DS.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jejeje :gnissla

Jag bangar inte, jag har VALT någe annat att göra på Lördag som har Högre :tuttar Prioritet :tuttar

Ebbe hur såg din sil ut?
Såhär, det här är plasten runt ramlagren som geggat ihopsig

Bifogat

• FILTERSTOPP.JPG
    FILTERSTOPP.JPG
    110.3 KB · Visningar: 59

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Ebbe skrev:

Fan va trist å höra Ebbe.

Jag tar med lillhondan när jag åker till gärdet, antar jag i alla fall för Supermoto vill inte komma och hämta den, han har sååååå mycke att göra :tungan

Jag tänkte sno åt mig nått varv med den så du borde ju oxå kunna få förnedra -05 mupparna med den :hihi i alla fall försöka.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ebbe skrev:

Förbannade jävla megaotur då. Hoppas inget mer är paj inuti rovan då. Kan ju vara så lätt att det bara är att byta packboxen. Vi får lägga totalt alkoholförbud på mupparna i Ö-rike så de inte monterar mer prylar snett.

Tom Byron skrev:
Jag bangar inte, jag har VALT någe annat att göra på Lördag som har Högre Prioritet

Ebbe hur såg din sil ut?
Såhär, det här är plasten runt ramlagren som geggat ihopsig
Yeah, right. Vad kan var viktigare än att språtta lera på t.ex mig :confused:
Om det inte är en dejt med lillsessan så har du VALT FEL :mattias :(

Evil M skrev:
Fan va trist å höra Ebbe.

Jag tar med lillhondan när jag åker till gärdet, antar jag i alla fall för Supermoto vill inte komma och hämta den, han har sååååå mycke att göra :tungan

Jag tänkte sno åt mig nått varv med den så du borde ju oxå kunna få förnedra -05 mupparna med den :hihi i alla fall försöka.
Varför tar du inte med även din egen hoj för övergår mitt förstånd. Visst, inte ställa upp i tävling är ju en sak när man tänkt sälja men mnu ska vi ju bara leka lite och du väljer ju själv hur hårt du vill köra. Ta med båda hojarna :fakta :7peta

Nu är förresten både min och fieldrapers hojar klara för imorron. Stora hjul, stora skivor. Tyvärr lite psyko drevning för åkern men det får gå. Bytte olja igår för första gången, nästan inte ett spår vare sig i silen eller på magneten. Bradåligt? Tiden får visa. Hojen känns som en dröm i vilket fall. Offseten på 6mm var inte så farlig som jag befarade. Nabbhjulen gör sitt bästa för att maskera det verkar det som. Med gott resultat.

Lite bilder med stora hjul + bromsar. Ebbe-> observera de äckligt snygga dekalerna på framstänkan. Hemgjorda, hehe. Om du minns mitt tålamod vad gäller sånt så förstår du vad jag gått igenom.

Bifogat

• stora hjul + akra.jpg
    stora hjul + akra.jpg
    86.2 KB · Visningar: 41
  • stora hjul + akra2.jpg
    stora hjul + akra2.jpg
    95.5 KB · Visningar: 39
  • stora hjul + akra3.jpg
    stora hjul + akra3.jpg
    99.7 KB · Visningar: 38
  • stort framhjul.jpg
    stort framhjul.jpg
    90.3 KB · Visningar: 38
  • distanser på plats.jpg
    distanser på plats.jpg
    102.6 KB · Visningar: 45

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Supermoto skrev:
Varför tar du inte med även din egen hoj för övergår mitt förstånd. Visst, inte ställa upp i tävling är ju en sak när man tänkt sälja men mnu ska vi ju bara leka lite och du väljer ju själv hur hårt du vill köra. Ta med båda hojarna :fakta :7peta

Nu är det så här att jag hinner inte fixa min hoj till i morgon, har en del att göra, ska iof sluta 11 idag hoppas jag. Men då ska jag hem och rota fram lillhondan och se över den lite lätt, hämta Sandra i a-sund sen ska vi dra hemmifrån runt 14.30 för resa till sthml.
Supermoto skrev:
Lite bilder med stora hjul + bromsar. Ebbe-> observera de äckligt snygga dekalerna på framstänkan. Hemgjorda, hehe. Om du minns mitt tålamod vad gäller sånt så förstår du vad jag gått igenom.

Ser snyggt ut Supermoto, ska bli kul att syna era hojar lite mer i morgon :banana

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Jo, lite plastrester satt det i silen när jag kollade idag. Glömde det igår i min besvikelse. Det var inte mycket, men ändå, ramlagerbyte känns väldigt nära.

Tack Martin för ditt förbarmande över min olycka, då slipper jag den värsta abstinensen iaf. :Bugar

Pratade med David (Husa) idag och enligt honom var det inget problem, det gick på garanti. Var bara att se till att få det fixat så stog dom för det. Det var inte ens nån disskution. Skönt med trevligt bemötande! :)

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo, han var/är ybertrevlig mot mig oxå, ringde ett gäng gånger om div ras å cdiboxar hit å dit :tummenupp

Ebbe skrev:
Pratade med David (Husa) idag och enligt honom var det inget problem, det gick på garanti. Var bara att se till att få det fixat så stog dom för det. Det var inte ens nån disskution. Skönt med trevligt bemötande! :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Mümmelmannen är fin och åkningen var skoj!!! Nu har vi lagt flaskan i frysen så vi får lite jägerreklam-känsla här i kväll.

Det enda vi saknar nu är en gurubanger som sitter hemma och spelar CS eller nå annant tråkígt!!!! :fatta! Tubtopparna var überläckra, där missade du nått (dom ligger redan på golvet)! HEheheehehehehehheheheheheheh

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SuperDuper här nu PÅ RIKTIGT...

Ebbe, som skrev det ovan, glömde visst säga att min nya fina hoj är redan är invurpad och klar..........

GISSA VEM SOM GJORDE DET...... TVÅ GÅNGER!!!!!
mmmmm, just det! MegajubelpuckoEBBEfan :fakta

PS Fast inget gick såklart sönder och jag tycker fortfarnade om han :krama

SKÅL DÅ :fyllisar
Let the mummelmann-games begin....

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Upp till bevis, inget cs ikväll........... har ätit middag ju, visserligen tacos men sedan promenad i stjärnklar himmel.

Nä ärligt grabbar, jag vill inte byta :tungan

Men skoj att ni råKKade på åkern ivf.... :tummenupp

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Supermoto skrev:
SuperDuper här nu PÅ RIKTIGT...

Ebbe, som skrev det ovan, glömde visst säga att min nya fina hoj är redan är invurpad och klar..........

GISSA VEM SOM GJORDE DET...... TVÅ GÅNGER!!!!!
mmmmm, just det! MegajubelpuckoEBBEfan :fakta

PS Fast inget gick såklart sönder och jag tycker fortfarnade om han :krama

SKÅL DÅ :fyllisar
Let the mummelmann-games begin....

Om du vill ha mer hjälp med att skaffa lite läcker användarpatina så säg till bara, jag hjälper mer än gärna till med det. :banana :yoparty
Jag lovar att inte ens ta betalt. :fakta

:crash

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Letade genom lite gamla trådar & insåg till min fasa att Räven :tuttar har fyllt år & att det passerade obemärkt förbi... :näsblod

Grattis i efterskott Foxy! :kär :födelseda :banana

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Äsch, för att göra en lång historia kort så hade Ebbe inflyttningsfest, jag trodde jag gick ned i tvättstugan för jag var typ lite slirig i knoppen, fast dagen efter visade det sig att tvättstunga var på samma plan som resten, dvs någon var lite smygpackad :gnissla

Vad gjorde han då? Berätta :tummenupp

Evil M skrev:
Tvättstugan? Nu är inte jag med i matchen riktigt.

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Hahaha. Jag var inte med på kvällen så där vet jag inte om det hände nått men det finns filmbevis på när han äter stubbgärde på nära håll med supermotos hoj :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka