Heda fanclub!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Dejligt "terminator" :tummenupp
Inga stora grejer alltså!?!?!?

Omshimsning av veven + nya packbox + ny kamsläpa då så är du fit for fight noch einmal eller???

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Axialspelet hade ju Pickelmeister glömt vad det skulle va, men över 0,5 kom vi fram till iaf... nåja det löser sig!

Nja, kolv å foder lär nog bytas, samt kamkedjan eftersom det legat lösa delar som följt med den runt troligtvis. Men sen j-lar. Hoppas att jag hinner få tillbaks den i hojen till nästa helg, så man kanske hinner en till skogssväng innan isen lägger sig.

PS. Terminator? DS.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ebbe skrev:
Axialspelet hade ju Pickelmeister glömt vad det skulle va, men över 0,5 kom vi fram till iaf... nåja det löser sig!

Nja, kolv å foder lär nog bytas, samt kamkedjan eftersom det legat lösa delar som följt med den runt troligtvis. Men sen j-lar. Hoppas att jag hinner få tillbaks den i hojen till nästa helg, så man kanske hinner en till skogssväng innan isen lägger sig.

PS. Terminator? DS.
Med kolv å foder blev det rätt dyrt ändå alltså...

Kul med skogssväng! Jag ska ut på crossbana en väng till helgen om det inte blir en massa däcksbyten på bilar och sån skit.

"Terminator" för att du har sänder alla andras cyklar :tungan

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Supermoto skrev:
"Terminator" för att du har sänder alla andras cyklar :tungan

Hmmm.... Inget gick ju sönder!! :( :arsele

Det var för lite skador på kolv och foder för att Husa ville byta dem(*), så det är väl bara att gasa tills det rasar nu. :rolleyes: Hur det än är så är det skönt att haft isär motorn och fått spelet på veven fixat. Nästan tur att packboxen hoppade ur alltså... Och så hittade jag ju den ramsnea släpan till kamkedjan. Och så kan man ju passa på att ta bort lite oönskat gjutskägg oxå! :yoparty

*: Bara för att reta Jocke...

Last edited:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Vi kan nog säga att våra motorer e buksvågrar på sätt och vis fast ändå inte.... :gnissla

Varför ha en husa om den inte rasar, FJOLL !!! :yoparty

Ebbe skrev:
Hmmm.... Inget gick ju sönder!! :( :arsele

Det var för lite skador på kolv och foder för att Husa ville byta dem(*), så det är väl bara att gasa tills det rasar nu. :rolleyes: Hur det än är så är det skönt att haft isär motorn och fått spelet på veven fixat. Nästan tur att packboxen hoppade ur alltså... Och så hittade jag ju den ramsnea släpan till kamkedjan. Och så kan man ju passa på att ta bort lite oönskat gjutskägg oxå! :yoparty

*: Bara för att reta Jocke...

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
På detta SadoM...forum ställer jag mig frågan -"Vad är det för fel på R-hojar?". Så länge man håller sig undan Suzuki så har motorn en herrans massa hästar o fungerar i oändlighet (i jämförelse) :va

Frstn, någon som vill köpa en R-hoj, mjukt inkörd, lätt repad, renoveringsobjekt...

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Quitte skrev:
På detta SadoM...forum ställer jag mig frågan -"Vad är det för fel på R-hojar?". Så länge man håller sig undan Suzuki så har motorn en herrans massa hästar o fungerar i oändlighet (i jämförelse) :va

Frstn, någon som vill köpa en R-hoj, mjukt inkörd, lätt repad, renoveringsobjekt...

Svårt att sladda i skogen mm med en R-hoj! Och på isen för den delen. Ja, jag vet att det finns folk som dubbar upp R-hojar för vintern men det hjälper inte mig när jag vill tävla.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inget fel på RR hojar som håller och håller........ men det skulle vara lite väl glamouröst att kunna öka på ALLA bankörningar man vill och bara behöva byta olja, nu får man ju kämpa lite å känna om man verkligen gillar att åka hoj eller om det är en fluga man hakat på bara :) Iofs, har man åkt i 13år och över 13000mil så kanske det inte är en fluga :banana

jeje, jag har lärt mig mera om motorer ivf, förut när ja gåkte på mina (problemfria) suzukis så tankade man ju bara soppa, nu kan man ju fippla med en hel del själv :tummenupp

Quitte skrev:

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ebbe skrev:
Svårt att sladda i skogen mm med en R-hoj! Och på isen för den delen. Ja, jag vet att det finns folk som dubbar upp R-hojar för vintern men det hjälper inte mig när jag vill tävla.
Du får börja tävla i RR istället då :tummenupp

Nämen jag tycker bara det är fantastiskt att det skall vara såna problem (både för Husa och KTM) att bygga driftsäkra stdmotorer. Det är ju ändå en av de enklaste varianterna - en cylinder!

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu e du väl ute å paddlar i öken ivf :tungan

De här motorerna e ju lite lätt trimmade i förhållande till en.......... tex din hoj. Alltså en DR-Z 400 från suzuki som har 35hk har ju inte samma tendens att rasa :lol

Quitte skrev:
Det är ju ändå en av de enklaste varianterna - en cylinder!

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Heda skrev:
Nu e du väl ute å paddlar i öken ivf :tungan

De här motorerna e ju lite lätt trimmade i förhållande till en.......... tex din hoj. Alltså en DR-Z 400 från suzuki som har 35hk har ju inte samma tendens att rasa :lol
Nämen ni har ju större cylindervolym än jag och inte ens halva hästarna i stallet...

JA jag vet, det går inte att jämföra päron med äpplen, o snart kommer väl någon übermench och förklarar allt det tekniska hit o dit, såvida inte hela tråden skickas till Teknikforumet :tungan

OT: SKAFFA ALDRIG KATT!!! :huvet :fatta! :kocko

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Hacka på du bara! Så sladdar vi omkring på isen i vinter... :7peta Äsch, jag vet att du inte kan åka is för tillfället. Men du behöver ju inte såga oss totalt för det... :rolleyes:
Du kan få åka lite på min i vinter om du vill, bara den är hel. :hihi Och som sagt, XR600 med drygt ca 40 vilda på slangen är liiiite hållbarare än en Husa med 60 på dito. Sen kan vi ju jmf antal kg i motorerna oxå... Minimalt med material i en Husa, bara för att hålla det lätt å smidigt. Det är inte en XR. Och sen kan vi knappast jmf Europernas förmåga att skruva ihop en motorcykel med jappsarnas. Fanns det en lätt, smidigt, japansk stånka med stygg 600+cc motor skulle jag ha en sån! Och många med mig gissar jag...
Men just nu är det ju Husa å KTM som dominerar med dom roligaste motorerna och chassina direkt från fabrik för en lagom peng. Sen att Husan är sjukt rolig att åka på spelar ju oxå in en del... WOHOOOOOO! :yoparty

Fan vad jag svammlar.... slutar nu... måste äta mat tror jag...

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ebbe skrev:
... Sen att Husan är sjukt rolig att åka på spelar ju oxå in en del... WOHOOOOOO! :yoparty

Fan vad jag svammlar.... slutar nu... måste äta mat tror jag...
Du vet att jag skulle göra rätt mkt för att kunna köra is i år, men skall jag vara med så är jag ju också helsåld på Husa (av nån j-la anledning :kocko ). Men det kostar ju att ligga på topp :banana

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Heda skrev:
eller hittills inte mycket pengar man pyntat men, i tid så är det endel :rolleyes:

Ebbe status på din spis då? Blir det någe åkning i helgen?

Äh, va fan nu är det ju isbjörna överallt å stenhårt i backen... Å snön kommer ju imorrn! :huvet Men alla prylar kom idag iaf, så motorn kan plockas ihop. :)

PS. Fick en ABK-leverans idag... DS.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ABK :yoparty

Vad hände då? Uppfräschning eller "mera" :banana

Ebbe skrev:
Äh, va fan nu är det ju isbjörna överallt å stenhårt i backen... Å snön kommer ju imorrn! :huvet Men alla prylar kom idag iaf, så motorn kan plockas ihop. :)

PS. Fick en ABK-leverans idag... DS.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...